sobota, 18. avgust 2018
PRIJAVI SE
E-naslov
Geslo
zapomni si me [shrani piškotek]
REGISTRACIJA PRIJAVA
Pozabljeno geslo 
 Prijava / registracija  Prijava na E-novice  English language
POIŠČI

02.08.2018 09:40
Jurij Potokar
Prireditve
Forum
Zadnji komentarji
Vsi komentarji

FORUM PZS

Objave v Forumu PZS izražajo stališča posameznikov, za katere Planinska zveza Slovenije ne prevzema nobene odgovornosti. PZS si pridružuje pravico, da neprimerne objave briše in pri ponavljajočih kršitvah posamezniku tudi onemogoči nadaljnje dodajanje objav. Prosim, da morebitne žaljive objave ali objave, ki so po vašem mnenju v nasprotju z zakonodajo, prijavite na el. naslov spletne.strani@pzs.si.
Dodajanje in pisanje sporočil v forum PZS je omogočen le registriranim in prijavljenim uporabnikom spletne strani PZS.

Poti in stranpoti demokracije

Pavel Škofic: ponedeljek, 23. november 2015, ob 13.11 uri; ogledov: 2344

Poti in stranpoti demokracije

 

Demokratični sistemi odločanja so se pojavili, da bi si ljudje zagotovili možnost vplivanja na odločitve povezane z njihovim življenjem. O tem naj bi odločali njihovi predstavniki izvoljeni v predstavniških telesih.

Tudi sistem izbora Komisije za športno plezanje naj bi bil demokratičen. Dejanski rezultat pa je presenetljiv. Tako recimo v trenutnem sestavu Komisije dva predstavnika zastopata enega tekmovalca državnega prvenstva! Klub s petnajst tekmovalci na tekmi državnega prvenstva predstavnika nima?

Športno pleznje si svoj ugled ustvarja z dobrimi pogoji za vadbo svojih članov in z odmevnimi rezultati na tekmovanjih.  Funkcionarji posamičnih klubov s svojim pristopom ustvarjajo pogoje za delo in privabljajo športne plezalce v klub. Klub z veliko plezalci torej dela dobro. To ne pomeni, da klub z manjšim številom plezalcev nujno dela slabo. Lahko je recimo na začetku poti, ali pa deluje v okolju z manjšo poulacijo. Kljub vsemu  v splošnem lahko trdimo, da ima klub, ki dolgoročno privablja veliko število plezalcev, dobre izkušnje. Na podoben način v splošnem trdimo, da klubi z malo članstva nimajo potrebnih izkušenj za vodenje večjih sistemov.

Če smo mi torej v KŠP izvolili ljudi, ki ne znajo privabiti plezalcev v svojo sredino, smo torej načrtno šli v napačno smer.  Ali je to res? Morda pa je smer prava za tiste funkcionarje, ki so te ljudi podprli. Morda so ti funkcionarji od vodstva KŠP dobili kakšne obljube, ki so jih prepričale v tak korak? Ali je možno , da je kdo zaradi lastnih koristi pripravljen žrtvovati pravice članov? Na to naj si odgovor najde vsak sam.  V zadnjih nekaj letih je udeležba na državnem prvenstvu padla za več kot četrtino, medtem ko na drugih tekmah raste. Glede na dejstvo, da KŠP vodijo ljudje, ki so odgnali tekmovalce iz svojih klubov, je taka slika logična in pričakovana.

Dejstvo je torej, da 6 članov KŠP predstavlja približno 12 tekmovalcev državnega prvenstva. Če bi tam sedeli predstavniki najmočnejših klubov, bi predstavljali okrog 65 tekmovalcev. To bi bilo že precej bliže demokraciji. Vsa stvar bi bila tudi precej enostavnejša. Pregled rezultatov po končani sezoni bi že povedal, kateri klubi bodo imeli predstavnike v KŠP v naslednjem letu.  Ti ljudje bi se lahko pogovorili o tem, kako lahko KŠP pomaga športnim plezalcem , kako jim pripraviti zanimivejše in privlačnejše tekme za državno prvenstvo ob nižjih stroških, kako jim ne zaračunavati kotizacij za nastopanje na mednarodnih tekmah, ... V takem KŠP bi svojega predstavnika imeli še članski in mladinski reprezentantje.  Oni so najbolj zaslužni za rezultate in njim je namenjena večina proračuna. Prav je, da se sliši njihovo mnenje.

Verjamem, da bi ta sistem močno prizadel ljudi, ki so v obdobju po koncu sezone vajeni lobirati med kolegi načelniki za glasove na zboru načelnikov. Prizadeti bi bili tudi tisti, ki so vajeni poslušati blagozvočne obljube (pa čeprav prazne).  Vsi bi bili prikrajšani za medsebojna obtoževanja, laži  in čar predvolilnih ter volilnih spletk. Mislim pa, da bi se bilo vredno vsem tem užitkom kljub vsemu odpovedati v korist športnega plezanja in športnih plezalcev.  

Bi pa predlagani sistem ponudil nove izzive. 40% točk za oceno kluba bi prinesle zbrane točke na DP, 30% evropski pokal in 30% svetovni pokal. Ljudje z željo po delovanju v KŠP bi torej morali vse sile vložiti v ustvarjanje teh rezultatov. Zagotoviti bi bilo treba dobro vzdušje v društvu, dobre strokovne kadre, zadosti prostovoljcev in dobre pogoje za trening. To je sicer težje od dajanja praznih obljub, je pa zanesljivo precej bolj koristno. Predvolilni boj bi namesto meseca ali dveh potekal neprestano, največjo korist pa bi imeli plezalci. Kdor bi se zameril plezalcem, bi ostal brez možnosti, da pride v KŠP.  To je prava demokracija.

 

Pavel Škofic


Odgovori

Oddaj svoj odgovor >>
Pavel Škofic: ponedeljek, 30. november 2015, ob 0. uri
Morda se je komu zdelo zanimivo, da cel vikend na uradni strani Komisije za športno plezanje nismo mogli spremljati rezultatov državnega prvenstva. Tak je pač odnos ljudi, ki trenutno vodijo KŠP. 
Kljub vsemu sem zbral podatke (veliko jih je prispeval Jenej Peterlin na Frikotu, pa starši naših otrok, nekaj sem jih poslikal sam na oglasni deski).
Na državnem prvenstvu je bilo na razpolago 72 pokalov. Klubi, ki imajo trenutno predstavnike v Komisiji za športno plezanje in torej odločajo o usodi slovenskega športnega plezanja so zbrali 3 pokale in pol (polovica za delitev mesta). 6 posamičnih klubov ima več pokalov, 3 klubi pa imajo več državnih prvakov.
Najmočnejših 5 klubov po številu osvojenih pokalov jih je skupaj zbralo 45. 
Glede na te številke je marsikomu najbrž malo bolj jasno, zakaj je na tekmah državnega prvenstva vedno manj plezalcev.
Funkcionarji, ki so odgnali tekmovalce iz svojih klubov, že vedo, kako se to naredi. Zaračunavajo jim kotizacije, pripravljajo jim pravilnike, ki bi plezalcem preprečili zamenjati slab klub za boljšega, skrbijo, da je treba za pritožbo na sodniško neumnost napisati cel referat in razmišljajo, kako bodo sodnikom kupili uniforme. Me prav zanima s čem nas bodo presenetili do naslednjega zbora načelnikov


Pavel Škofic: četrtek, 10. december 2015, ob 17.03 uri

Včeraj so mediji precej na široko poročali o organizaciji, ki naj bi jo glasbeniki  po mojem razumevanju postavili, da bi ščitila njihove avtorske pravice.  Danes naj bi glasbeniki sploh ne imeli več vpogleda v poslovanje te organizacije, če jih kaj zanima, pa so glede na videno po TV označeni za problematične. To me močno spominja na še kakšno drugo zgodbo.

Ker se ti ljudje niso mogli normalno pogovoriti in dogovoriti, so jim prišli pomagat kriminalisti. Nekaj upanja obstaja, da bo v prihodnje zaradi njihove pomoči dialog  malo boljši.

Vsekakor  je demokracija, v kateri morajo kriminalisti ščititi volilce pred izvoljenimi predstavniki, rahlo čudna. Najbolj neprijetno vprašanje pa je, kako volivcem uspe izvoliti ravno tiste ljudi, ki potem ne delajo za njih in se jih po možnosti morajo še bati. 

Pavel Škofic: petek, 8. januar 2016, ob 11.21 uri

Ko me je ob koncu leta poklical predsednik PZS z idejo, da naj bi zastopal KŠP in PZS na generalni skupščini IFSC, sem bil precej presenečen. Ker predsednik vedno poudarja  samostojnost in neodvisnost KŠP, sem ga zaprosil za ustrezen sklep IO KŠP.  Dobil sem le njegov dopis, da je bil prisoten na sestanku, na katerem je IO sprejel  tako odločitev in da tako odločitev podpira.  Zadeva mi  je bila  sumljiva, saj je bil zapisnik tega sestanka na strani KŠP objavljen šele 20 dni po sestanku.

Zaradi nejasnosti sem predsedniku poslal nekaj pogojev, pod katerimi bi bil pripravljen iti na skupščino IFSC zagovarjat slovensko stališče, da ne pristajamo na povečevanje stroškov za organizacijo tekme svetovnega pokala v Kranju. Zanimivo je, da je predsednik pri tem takoj ugotovil, da ni pristojen za izpolnitev teh pogojev in da nima pooblastil za pogajanja. Zakaj me je potem klical on.  Moje zahteve se v osnovi nanašajo na ukinitev kotizacij in odstop trenutnega IO . Če noben od izvoljenih predstavnikov IO KŠP ni sposben iti na konferenco IFSC, je očitno nekaj hudo narobe. Najhujši problem bi se verjetno pojavil, če bi recimo načelnik ne mogel telefonirati šefici in jo vprašati, kaj naj pove ali kako naj glasuje.

V popolnosti razumem potrebo po zmanjševanju nepotrebnih stroškov pri organizaciji tekem svetovnega pokala in izboljševanju pogojev za tekmovalce in gledalce.  V končni fazi se v Sloveniji že nekaj časa upiram požrešnemu in v lastne koristi usmerjenemu sistemu.  Nikakor pa tega v primeru IFSC ne mislim početi, dokler ne počistimo pred domačim pragom.  Če bi me kdo vprašal, kako to delamo doma v Sloveniji, bi lahko samo potrdil, da uporabljamo podobne principe.

Trenutno imata KŠP in PZS vsaj dve zelo kompetentni osebi za to nalogo.  Načelnik IO KŠP gre lahko v Teheran zagovarjat svojo tezo, da število tekmovalcev na tekmi ni pomembo – da je bistvo v kvaliteti, ki jo je treba tudi dodatno plačati. Odlično bi se ujel z ljudmi, ki skušajo povečati stroške organizatorjem tekem za svetovni pokal in nič se ne bi čudil, če bi pomagal uvesti še kakšno dodatno dajatev ali birokratsko oviro. Drugi skoraj idealen kandidat bi bil predsednik NO PZS, ki tako srčno zagovarja potrebo po zaračunavanju kotizacij našim mladinskim reprezentantom.

Vsekakor upam, da  bo KŠP (PZS) našla ustrezen način, da obdrži tekmo za svetovni pokal v Kranju.  Sam se bom glede na to situacijo raje posvetil organizaciji čim boljših tekem za pokala iRCC in Zahodne lige. Dodaten izziv je tudi projekt s katerim bi računalniški sistem zamenjal nezanesljive sodnike in gledalcem ponudil še nekaj dodatnih informacij med potekom tekmovanja. Po prvih informacijah kaže, da se za projekt zanima tudi IFSC. Verjamem da bom tako za športno plezanje naredil precej več kot v primeru, da grem v Teheran odnašat rit nekomu, ki je bil za to izvoljen.

Pavel Škofic

Pavel Škofic: ponedeljek, 18. januar 2016, ob 14.24 uri

Danes se je izkazalo, kako prav sem imel glede slabega občutka pri tej zadevi. Dobil sem namreč dopis, ki sta ga Načelnik KŠP in predsednik PZS poslala na IFSC že dne 24.12.2015. Kolikor sem razbral iz tega dopisa, naj bi PZS (KŠP) do 31.12.2015 sprejela dokončno odločitev ali bo organizator v Kranju sprejel pogoje IFSC za organizacijo tekme v letu 2016. Namesto tega sta poslala dopis v katerem IFSC obveščata, da bo tekma v Kranju odpadla, če IFSC ne sprejme naše zahteve po umiku dodatne dajatve do najkasneje 31.01.2016. Ta dodaten strošek je nastal, ker bi IFSC sama poskrbela za nekatere aktivnosti, ki v Kranju niso bile opravljene v skladu s predpisi IFSC v letu 2015. Verjetno je bilo takrat že obema jasno, da IFSC na tak ultimat ne bo pristal.

Tako je nastal demokratičen sklep, da se v Teheran pošlje nekoga, ki bo v končni fazi krivec za izgubo tekme. Sedaj me zanima, koliko članov IO KŠP je bilo v celoti seznanjenih z vso zadevo. Seveda mi kot kandidatu verjetno ne bi dali nobenih podatkov. Verjetno bi plačali vse stroške potovanja , čeprav je bil končni rezultat te zgodbe bolj ali manj zapečaten že z omenjenim ultimatom. Žal si zadeve ne znam razložiti drugače.

Kaj naj bi si človek mislil ob takem spoznanju? V demokraciji nas pač vodijo ljudje, ki smo jih demokratično izvolili. Športni duh in poštenje sta žrtvi višjih interesov, ki jih spremljajo spletke, laži, prikrivanja, ...

© PLANINSKA ZVEZA SLOVENIJE, 2018

Iskanje v forumu


Išči v temi

Izprazni Iskanje
 
Prikaži vse zapise
Stanje v gorah
Dejavnosti
Splošno
Spletna stran PZS
 
Planinska zveza Slovenije
Ob železnici 30a, p. p. 214
SI-1001 Ljubljana

+ 386 (0)1 43 45 680
info@pzs.si
Aktualno
Novice
Dogodki, aktivnosti
Zadnje v forumu
Zadnji komentarji
Članarina
Spletna včlanitev
Prednosti članstva
Vrste članstva in cenik
Prijava nezgode
Planinstvo
Planinske koče
Planinske poti
Komisije in odbori
Planinska društva
Planinska kultura
Planinski vestnik
Slovenski planinski muzej
Planinska založba
Življenje pod Triglavom
Podpiram planinstvo
Dohodnina
SMS donacije
Sklad Okrešelj
Naši partnerji
O PZS
Osebna izkaznica
Kontakti / kje smo
Vodstvo
Strokovna služba
Prijava | Registracija Splošni pogoji delovanja O avtorjih