ponedeljek, 27. marec 2017, ob 0. uri

Poročilo SMARove akcije iz Bavarskih Alp

Razmere za aktivnosti v visokogorju so bile v času akcije manj ugodne od zaželenih. Kljub temu so člani ekipe primerno izbirali cilje. Na žalost je akcijo prekinil tragičen dogodek, ko je z grebenskega prečenja zdrsnil Domen Petrovčič. Glede na okoliščine ni možno ugotoviti kaj je bil neposreden razlog za zdrs. Skupina treh se je tekoče gibala prek nezahtevnega kopnega terena, kjer je Domen hodil zadnji in po zdrsu padel prek skalne stene v snežen žleb od koder ga je sprožen plaz snega odnesel še nižje. Celotna ekipa je po tem dogodku prekinila akcijo, čeprav so potrebovali čas, da so ustrezno uredili vse potrebno v zvezi z nastalo situacijo.
Čas: 18. do 25. marec 2017

Udeleženci: Tjaša Jelovčan, Marija Jeglič, Domen Petrovčič, Andrej Jež, Matija Volontar, Žiga Oražem, Matej Balažic (organizacijski vodja akcije)

Akcija SMAR v Bavarske Alpe je bila idejno usmerjena na področje, kamor slovenski alpinisti res redko zaidemo. Organizacijo in motivacijo je prevzel Matej Balažic. Sprva je računal na konkretno pomoč lokalnih poznavalcev, kasneje pa je temeljito opravil pripravo na turo in pripravil vse potrebno za akcijo.

Dogodek je brez dvoma zaznamoval celotno ekipo. Narava alpinizma je taka, da tragičnih dogodkov ni možno v celoti preprečiti. Navkljub skrbni pripravi in odgovornem pristopu, se včasih zgodi kaj tragičnega. Številna vprašanja, ki se spontano sprožijo ob vsakem takem dogodku ne najdejo odgovorov, ki bi tolažili svojce in ostale prizadete.

Mislim, da mentorska skupina lahko uspešno deluje še naprej in razvija ideje, ki bodo motivacija za mlado generacijo alpinistov. Upam, da bodo sedanji člani ekipe nadaljevali v pozitivnem duhu.

Marko Prezelj

Nadaljevanje poročila je pripravil organizacijski vodja akcije Matej Balažic.

ka_pzs_smar_bavarska_2017_foto_arhiv_ka_pzs__10_

Kronološko poročilo:

• 18. marec 2017- Nakup hrane v Sloveniji, nato se odpeljemo čez Avstrijo do mesta Mittenwald, kjer se nastanimo v apartmaju.
  • 19. marec 2017 - Domen, Andrej, Matija, Tjaša in Marija si gredo pogledat dostop pod steno Wetterwanda, Matej in Žiga dostopiva do koče Böckl v dolini Reintal, kjer prebivakirava noč na terasi koče.
  • 20. marec 2017 - Matej in Žiga dostopiva do severne stene Hochwanner-ja. Zaplezava v smer »Direkte Norwand, kjer po približno 800 obrneva zaradi slabih snežnih razmer in slabega varovanja. Splezava 100m nato pa po sistemu ramp prečiva levo po lažje terenu do desnega dela roba stene Hochwannerja, kjer tudi izstopiva na greben, ter se nato po južnem pobočju odpravi proti dolini. Domen, Andrej in Matija dostopijo do stene Wetterwanda, kjer v enem dolgem dnevu splezajo smer Wetterkante. Marija in Tjaša se odpravita proti južni steni Schüsselkarspitze, kjer ju za 4h zaposli dostop po južnem snegu do stene. V steni Schüsselkarspitze, preplezata kombinacijo smeri Phantasia in Siemens/Wolf. Vsi še isti dan sestopimo nazaj v dolino, ter do apartmaja v Mittenwaldu
  • 21. marec 2017 - Počivamo in sušimo premočeno opremo.
  • 22. marec 2017 - Ponoči in dopoldne močno dežuje, Domen, Andrej in Matija se vseeno zjutraj odpravijo proti gondoli za Alspitzx, vendar zaradi močnega dežja, plane prestavijo na naslednji dan, tako kot preostali del ekipe. Dan vseeno preživimo aktivno, tako, da gremo plezat v športno dvorano v Erhwaldu.
  • 23. marec 2017 - Tjaša in Marija zgodaj zjutraj dostopita do ScheeferneKopfa, kjer zaplezata v smer Zwischen den Toren. Preostali del ekipe se s prvo jutranjo gondolo zapelje do Alpsitzx-a. Trojica, Domen, Andrej in Matija se odpravi proti grebenu Blassengrat, kjer so nameravali opraviti povezovalni vzpon Blassengrat-Jubileumgrat do vrha Zugspitza. Žiga in Matej se odpraviva v bližnjo steno BernadienWalda, kjer preplezava dve srednje dolgi smeri »Alter-Norwand«, ter »Direkte-Norwand«. Nekje ob 17h, prejmem sporočilo od tragični nesreči Domna na grebenu Blassengrat. Z Žigom ne moreva dojeti kaj se je pravzaprav zgodilo. Odpraviva se nazaj v dolino, kjer naju pobereta Andrej in Matija. Dekleti bivakirata nekje na polovici smeri.
  • 24. marec 2017 - Tjaša in Marija še vedno plezata v smeri Zwischen den Toren, bivakirata nižje kot sta mislile, zato, je vrh dlje od predvidenega. Naposled ju ovirata še zelo slabe sneže razmere, in težka možnost varovanja v kompaktnih ploščah, zato se naposled odločita za povratek. Ker ju ujame noč, še enkrat bivakirata v steni. Preostali člani, urejamo stvari na policiji, po včerajšnji tragični nesreči Domna.
  • 25. marec 2017 - Tjaša in Marija varno prispeta nazaj pod steno. Odpravimo se še nazaj do apartmaja, kjer spakiramo stvari, nato pa se počasi vrnemo nazaj proti Ljubljani, kamor prispemo v večernih urah.

ka_pzs_smar_bavarska_2017_foto_arhiv_ka_pzs__16_

Seznam smeri:

• Wetterwand, Wetterkante, V+, 1300 m; Andrej Jež, Domen Petrovčič, Matija Volontar
  • Hochwanner-Direkte-Norwand, kombinacija v levo, IV, 1400 m; Žiga Oražem, Matej Balažic
  • Schüsselkarspitze, kombinacija Phantasia in Siemens/Wolf; 5+, 200 m;Tjaša Jelovčan, Marija Jeglič
  • Blassengrat, Jubileumgrat, III, 9 km; Andrej Jež, Domen Petrovčič, Matija Volontar, vzpon prekinjen zaradi nesreče
  • Bernadienwald, AlterNorwand, V, 200 m; Žiga Oražem, Matej Balažic
  • Bernadienwald, Direkte-Norwand, V+, 200 m; Žiga Oražem, Matej Balažic
  • Wetterstein Westwand, Zwischen den Toren; VII, 1300 m; Marija Jeglič, Tjaša Jelovčan (neuspel poskus)

ka_pzs_smar_bavarska_2017_foto_arhiv_ka_pzs__45_

Komentarji udeležencev:

• Matej Balažic: Na tokratno akcijo sem šel dokaj neobremenjeno, kljub temu da sem bil organizacijski vodja same akcije. Stvari so od začetka potekale super in tekoče, tudi vzdušje med člani je bilo na visoki ravni, cilje smo prilagajali vremenskim in snežnim razmeram. Področje spominja na naše hribe, tudi skala. Ko je že vse kazalo, da bo to en dober plezalni in družabni teden, se je v hipu vse spremenilo. Voljo in veselje do plezanja je zamenjala žalost, razmišljanje. O Domnu, nesreči, zakaj ... Te stvari ni so lahke, še posebej, če gre za prijatelja, soplezalca. Družini in svojcem izrekam iskreno sožalje.
  • Marija Jeglič: Akcija v Bavarske Alpe ima tokrat megleno-siv pridih. Dež, mokra skala, visoke temperature, južen sneg, plazovi ... in še kaj drugega. Ne morem reči, da je bila akcija uspešna, saj se nas je domov vrnilo premalo. Vseeno pa sva se s Tjašo lotili dveh smeri. Prva je bila skalna, druga daljša pa kombinirana. Pri slednji sva zaplezali v nepozabljivo izkušnjo. Zaradi slabih razmer sva se tik pod vrhom odločili za obrat nazaj, kar je pomenilo še en bivak v steni in kasnejši povratek domov.
  • Tjaša Jelovčan: Mislim, da je to ena od akcij, ki nam je vsem največ pustila - veliko smo se naučili, spoznali nove, zanimive kraje in stene, hkrati pa nam je tudi največ vzela. Našega Domna. Šele v takih situacijah se (spet) zavemo, kako smo v bistvu ranljivi, majhni in kako je življenje prekratko... Mislim, da si je vsak od nas vzel čas za razmislek..
  • Žiga Oražem: Minljivost življenja! Sedaj, ko se narava prebuja, dobiva barve življenja in veselja, a njej je vseeno, ker se tako ali drugače vsako leto ponavlja. Tudi komarji vstanejo in nam spet začnejo piti kri. Ljudje ne vplivamo na spreminjanje letnih časov. Vplivamo na svoja dejanja, delamo plane, načrte v življenju in si postavljamo cilje. Veliko udarcev sprejmemo in čisto vsak je lekcija za naprej! Ko smo najbolj na dnu, se moramo pobrati in z odločnim korakom kreniti še višje. Predvsem moramo biti srečni in tisto kar delamo, nam mora biti v največje veselje. Dogodivščine, norosti, modrosti, novosti in učenje na dnevnem meniju. Pa naj bo to v drugih očeh še takšna neumnost. Vseeno, vsak ima eno priložnost, da živi. Pa naj bo priprava na dan še tako popolna. Domč je zjutraj na gondoli rekel »danes grem na dopust, le kaj bom počel v tej dolini, v apartmaju se nič ne dogaja, v hribih bo pa noro, tam bomo hodili po grebenu dokler se nebo stemnilo, našli bomo lepo mesto za bivak in najbolš' nam bo! Pa daj Oražem, a ti še kar nisi uspel vse robe spravit v ruzak, haha?!«  Res je rad govoril, najbolj je užival, ko je provociral - to ga je poživljalo. Živel je polno in iskreno, tako do sebe kot drugih. Takoj je rad rešil probleme, se pobotal in z nasmeškom odkorakal naprej. Predvsem pa je rad plezal, bil je odličen alpinist. Z jasnim načrtom so šli na pot. Zelo hitro so premagali najtežje dele grebena. In ko nihče ne pričakuje se srce ustavi, dihanje je nekontrolirano in nič ne moreš spremeniti! Ihtenje, solze in nemoč te zbijejo po tleh, sprašuješ vse živo zakaj, kako je to možno, zakaj, misli ti napihnejo možgane. Potreben bo čas. Ohranil ga bom v najlepšem možnem spominu. Naše življenje je nažalost minljivo pa naj bomo še tako dobro pripravljeni nanj. A glej duša že koraka novo pot!
  • Andrej Jež: Tokratna SMAR akcija je bila polna presenečenj ... Od izredno dobrega veselja pa do nemogoče žalosti. Imeli smo izredno zahtevne razmere za plezanje in organizacija primerno zahtevnejša. Zanimivi hribi in pa kritične razmere so nas pripeljale k temu, da smo si izbirali grebene, ki so nekoliko lažji po težavnosti vendar zahtevnejši pri organizaciji.
  • Matija Volontar: Že v začetku akcije sem imel v glavi, da gremo plezati v hribe podobne domačim. Upravičeno smo domnevali, da bodo razmere nestabilne in ponekod nevarne. Zaradi omenjene strukture hribov v kombinaciji s slabimi razmerami, smo morali precej pametno izbrati cilj. Pri tem smo bili uspešni, saj se je naš izlet začel s celodnevnim deževjem. Prva smer, ki smo jo plezali je bila skrbno načrtovana in razen malenkostnih zapletov, težav z napredovanjem ni bilo. Imeli pa smo zelo zanimiv sestop, ki ga lahko pripišem neskončnemu treningu teka v hrib. Ko smo dosegli vrh, sem po enem spusti po vrvi, do pasu v snegu, popolnoma opremljen, tekel, da sem ujel ratrak, ki nam je skrajšal sestop za približno 8 ur in en bivak. Sam pri sebi sem si mislil, da bo ta teden res dobro izkoriščen, saj smo že imeli izdelane načrte do konca tedna. Kot znano je akcijo prekinila tragična nesreča, zaradi katere se je vsak po svoje zavil v molk in poizkušal prebroditi čas do odhoda domov. Potrebno je bilo urejati stvari, ki jih nikoli nočeš urejati. Poleg tega pa nas je skrbelo za punci, ki sta s tem bremenom v glavi viseli 1000 m visoko v sedmici. Iskreno sožalje.