13. 8. 2016 / Tura

Tosc, Mišelj vrh

Vrsta dogodkaTura
ObmočjeJulijske Alpe
Kdaj13. 8. 2016 7:30, pri teniških igriščih v Fužinah (Ljubljana)
Traja do14. 8. 2016 (2 dni)
DruštvoPlaninsko društvo Drago Bregar
Vodnik / kontaktBoštjan Kaplan, Mojca struna
PotBrezpotje
Način prevozalastni prevoz
Oprema / dokumentiDostop do izhodišča: Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Lesce in cesti naprej sledimo proti Bledu. Na Bledu pa nas pri semaforju oznake za Pokljuko usmerijo desno. Naprej se peljemo skozi Gorje in mimo opuščenega smučišča Zatrnik do Rudnega polja na Pokljuki (veliko parkirišče, vojašnica in strelišče).

Opis poti:
Prvi dan: Na koncu parkirišča se desno odcepi makadamska cesta ob kateri so kažipoti za Triglav. Usmerimo se na to cesto, ki se rahlo vzpenja in nas po desetih minutah pripelje do smučišča. Naprej nadaljujemo po cesti s katere se kmalu levo odcepi markirana pot proti Triglavu. Po nekaj minutah zmernega vzpona nas pot pripelje na gozdno cesto, kateri sledimo le nekaj metrov (do sem lahko pridemo z avtomobilom kar nam pot skrajša za 20 minut). Markirana pot se nato usmeri desno in se za krajši čas strmeje vzpne. Po desetih minutah strmina popusti, pot pa počasi preide na strma pobočja. Čez ta strma pobočja se pot po večini rahlo spušča in se vse bolj obrača desno. Nekoliko naprej bomo levo pod nami opazili planino Konjščico. Naša pot se nato neha spuščati in preide iz gozda med rušje. Pot, ki se ponovno vzpenja nas nato pelje pod strmimi skalnimi pečinami in nas kmalu za tem pripelje na razpotje, kjer se priključimo poti s planine Konjščica. Sledi še krajši vzpon in pot nas pripelje v lepo dolinico imenovano Jezerce. Tu pot zavije levo in nas po nekaj korakih pripelje v ožje območje TNP-ja. Naprej se vzpnemo ob studenčku proti Studorskemu prevalu. Nekoliko višje prečimo hudournik, pot pa se usmeri nekoliko desno v travnata z rušjem obdana pobočja. Pot se nato prečno vzpne do Studorskega prevala, s katerega se nam odpre lep razgled na Bohinjsko stran. Pot naprej se sprva nekoliko spusti, nato pa preči pobočja Velikega Draškega vrha in Tosca z nekaj rahlimi vzponi in spusti. Čez čas nas pot pripelje do travnatega južnega pobočja Tosca. Tu se desno odcepi pot na Tosc. Nadaljujemo po nemarkirani, a lepo sledljivi poti, ki se prične vse strmeje vzpenjati čez travnata pobočja Tosca. Vse bolj strma pot se počasi obrača nekoliko proti desni, nato pa zavije ostro v levo in se skoraj povsem položi. Sledi prečenje kratkega strmega pobočja, nato pa nas pot pripelje na manj strma pobočja, kjer se le ta prične postopoma izgubljati. Slabše vidna stezica nato zavije rahlo v desno in se prične nekoliko strmeje vzpenjati. Po nekaj minutah vzpona, stopimo na neizrazit Mali Tosc, s katerega se nam odpre pogled na Tosc. Sledi kratek spust in pot nas mimo večje vrtače, katero obidemo po desni strani pripelje ob vršno vznožje Tosca. Pot naprej se zmerno vzpne čez prijetno travnato pobočje in nas po nekaj minutah nadaljnje hoje pripelje na vrh Tosca.Sestopimo do Vonikove koče,kjer tudi prespimo.

Drugi dan:Od Vodnikove koče krenemo proti planini pod mišeljim vrhom.Na koncu planine zavijemo desno po zahtevnem brezpotju vse do vrha.Na vrhu je prekrasen razgled na okoliške vršace.Vračamo se po isti poti do Vodnikove koče in nazaj po markirani poti do avtomobila.