petek, 13. avgust 2021, ob 0. uri

Divine Providence – Grand pilier d'Angle

Divine Providence predstavlja kultno težko smer v pogorju Mont Blanca. Kompleksen dostop, vpliv višine, dolžina smeri in čudovito izpostavljeno plezanje ji pomagajo, da ta status skozi leta trdno drži v rokah.
Naziv akcije: Divine Providence - Grand pilier d'Angle
Pogorje akcije: Mont Blanc
Čas akcije: 20.7.-22.7.2021

Plezala: Luka Stražar in Nejc Marčič

Mont Blanc, Grand pilier d'Angle - Divine Providence 900m ED+, 7b+, 15,5h za smer 32h za celotno turo (Koča Torino - Val Veny, 5h spanje na bivaku Vallot)
Luka Stražar prosto na pogled, Nejc Marčič nekajkrat A0

Ob lepem vremenskem oknu sva z Nejcem izkoristila priliko in se podala proti smeri, ki je že dolg časa bila nekje v najinih osebnih seznamih želja. Z gondolo sva se odpeljala do koče Torino, tam počivala in opazovala steno v lepem popoldnevu. Malo pred pol drugo uro ponoči sva v soju svetilk krenila proti sedlu Fourche. V temi sva uspela ujeti idealno linijjo dostopa čez ledenik Brenva in preko sedla Pic Moore prišla pod steno Grand pilier d'Angle že ob pol petih zjutraj.

Tako sva začetne raztežaje plezala v temi. Težji raztežaji osrednjega dela smeri so postregli z res napetim in izpostavljenim plezanjem. Luka je vse raztežaje preplezal prosto in na pogled, Nejc mestoma A0.

V kombiniranem zgornjem delu smeri je bilo potrebo ohraniti zbranost, kljub prihajajoči utrujenosti. Ob desetih zvečer sva v soju lune, po dvajsetih urah in pol, dosegla vrh Mont Blanca.

Na bivaku Vallot sva v slogu »spanc je bolš k žganc« ob praznih zalogah pijače, »zaspala« za pet ur in s svitom začela sestopati proti koči Gonella. Tam sva zaman iskala slavnostno postrežbo in nato nadaljevala po ledeniku Miage do doline Veny.

Po dvaintridesetih urah sva z olajšanjem, v reki namočila, od vzpona utrujene noge. Sledil je še slavnostni krog nazaj domov čez Padsko nižino.