torek, 13. maj 2008, ob 0. uri

DAN SLOVENSKIH PLANINCEV 2008 - KRAŠNJI VRH V BELI KRAJINI

Tako bo letos takšno srečanje drugič v jugovzhodnem delu Slovenije v vsej zgodovini planinstva (prvo je bilo leta 1984 na Miklavžu na Gorjancih). Slovensko planinstvo v letošnjem letu obeležuje 115 let, ko je bilo prvič uradno ustanovljeno »Slovensko planinsko društvo« - SPD v letu 1893. V letošnjem letu Planinska zveza Slovenije obeležuje, kar nekaj pomembnih dogodkov: poleg 115 let Slovenskega planinskega društva, še 60 let Planinske zveze Slovenije, 230 let prvega vzpona na vrh Triglava, 150 let rojstva velikih zaslužnih planincev dr. Henrika Tume in dr. Julijusa Kugyja. Planinsko društvo Metlika, je lansko leto praznovalo 25-letnico aktivnega dela društva, že dalj časa pa ureja na Krašnjem Vrhu prijetno planinsko postojanko, iz katere je čudovit razgled na vso Belo krajino in velik del Hrvaške vse do vrhov Velebita. Ta planinska točka je skozi vse leto vse bolj obiskana, zlasti pa ob tradicionalnih prvomajskih srečanjih planincev in občanov, ki so na tem prostoru. Zato ni naklučje, da se je PZS odločila, da bo letos 7. junija na tej planinski točki na Krašnjem Vrhu organiziran „Dan slovenskih planincev”. PROGRAM: - Pozdravni nagovori predstavnikov PZS, MDO in PD, - Pozdravni nagovor predstavnikov občin, - Slavnostni govor - Razvitje prapora PZS, - Kulturni program bodo sestavila vsa tri PD iz Bele krajine, na njem pa bodo sodelovali: Folklorna skupina OŠ Mirana Jarca iz Črnomlja, Pevski zbor iz Semiča, Tamburaški orkester OŠ Metlika in Tamburaška skupina Klasje - Program bo vodila in povezovala Maja Kos - Za prijetno vzdušje in ples bo poskrbel ansambel Tonija Verderberja. PONUDBA: Ker planinska koča še ni redno oskrbovana, bo za pijačo in prehrano poskrbelo PD Metlika. Od prehrane bo možno dobiti jedi na žaru – kotlovina (porcija 5 €) ter belokranjski janček in odojek (janjetina – 18 €/kg, odojek – 16€/kg s prilogo). Zaradi priprave ustrezne količine hrane pa je za prehrano potrebno obvezno prednaročilo z naročilnico. Planinska društva zato prosimo za predhodna naročila za prehrano na naslov: PD Metlika, CBE 23, 8330 Metlika (pp. 64). Kontaktna oseba za prednaročila je Stanislav Brodarič, e-naslov: stanislav.brodaric@gov.si, tel: 07/3637471 ali 031/367 119. DOSTOPI: Na Krašnji Vrh je možno priti z osebnimi vozili, avtobusi pa pridejo lahko le do 2 km oddaljene Radovice. Za avtobuse bo organizirano parkiranje pred Radovico na izhodišču planinske poti (40 min.) za Krašnji Vrh, osebna vozila pa bo možno parkirati med Radovico in Krašnjim Vrhom. Krašnji Vrh je oddaljen od Metlike 10 km. Pot pelje iz Metlike (v križišču na Pungartu je smerna tabla Drašiči – Radovica), skozi naselje Svržaki, po cca 500m pa se zavije levo v smeri proti Radovici (8km iz Metlike). POHODI: Iz Metlike in Radovice bo organiziran in voden pohod in sicer: - 7.30 iz Metlike (Pungart-kulturni dom) – Bojanja vas - Krašnji Vrh hoje 3 ure - 9.00 z Radovice - Krašnji Vrh hoje ¾ ure Pot je lahka in primerna za vse. OPIS PLANINSKE POTI METLIKA – KRAŠNJI VRH: Pot se začenja pred pisarno PD Metlika na Pungartu pod kulturnim domom. Markacije nas popeljejo mimo osnovne šole Metlika, kjer ostro zavijemo na levo po cesti. Pot se nadaljuje po pobočju Veselice - hriba nad Metliko, zasajenega z vinsko trto - in naprej v gozd mimo Svržakov. Po eni uri hoje prispemo na travnike in vinograde nad Slamno vasjo. Mimo vodnega zbiralnika nadaljujemo pot skozi steljnike in smrekov gozd do ceste Radovica – Bušinja vas. Prestopimo cesto in sledimo smerokazu za Bojanjo vas. Do vasi se asfaltna pot strmo vzpenja, v začetku vasi pa nas puščica usmeri levo mimo brezna in nabožnega znamenja naprej skozi vas do cerkve. Od tod nas vaška cesta pripelje do obnovljenega vodnjaka Vušivka nad vasjo. Hoje do vodnjaka iz Metlike je cca 2 uri. Od tod je pot zopet makadamska in se položno vije med zaraslimi košenicami. Tu se pot povsem približa državni meji, vendar je ne prestopi. Steza nas pripelje naprej do izvira studenca Orehovec, ki je tik pred našim ciljem. Od izvira nas strma steza pripelje mimo cerkvice sv. Trojice nad Krašnjim vrhom do urejene brunarice PD Metlika, ki stoji na hribčku levo nad cerkvijo v prijetnem akacijevem gozdiču. Tu je tudi 17m visoki razgledni stolp, s katerega je čudovit razgled po vsej Beli krajini, delu Hrvaške vse do Kleka in velebitskih vrhov. Tu je končni cilj poti za katero porabimo 3ure hoje iz Metlike. RADOVICA – KRAŠNJI VRH (40 min.) Pot se prične pred vasjo Radovica, kjer je v ovinku ob cesti usmerjevalna tabla. Pot vodi večji del skozi gozd. Po 20 min. prečka cesto Radovica – Krašnji Vrh, kjer se lahko priključijo pohodniki, ki parkirajo osebna vozila pri športnem igrišču.