ponedeljek, 20. februar 2012, ob 0. uri

Na 5. nočni TTS dirki v Mokrinah padel rekord proge

friko.si: Za tekmovalci v turnem smučanju je namesto odpovedanega DP v parih pester tekmovalni vikend v tujini. V soboto je 13 Slovencev nastopilo v Mokrinah, v nedeljo pa 6 slovenskih tekmovalcev na Lesachtaler Tourenlaufu.

5. NASSFELD SKI-ALP

TK_Mokrine2012_profil_progePustna sobota zvečer, namesto v maškare smo se podali v dva klanca nad Mokrinami. Iz Štajerske, Ljubljane in Gorenjske je živahna druščina turnih smučarjev prišla na 5. Nassfeld ski-alp, čudovito nočno dirko po italijansko-avstrijskem smučišču, ki v dveh vzponih na 11 km postreže z 850 višinskimi metri. Vreme nam je tokrat res služilo, odlična vidljivost na celotni progi pa je nekaj prispevala tudi k rekordu proge, ki ga je postavil slovenski zamejec Tadei Pivk iz Žabnic. Nejc Kuhar je osvojil odlično 2. mesto, Klemen Triler se je moral tako kot lani sprijazniti z nehvaležnim četrtim mestom. Luka Mihelič je za sekundo zgrešil prvo mesto med mladinci, v ženski konkurenci pa je drugo mesto osvojila Špela Zupan.

Tudi vsi ostali slovenski tekmovalci smo lahko več kot zadovoljni z dirko, ki je za nami. Pustno soboto, za katero smo planirali DP v parih na Zelenici, ki je žal odpadlo, smo tako dobro izkoristili. Vseh tekmovalcev in tekmovalk je bilo 153, od tega je 13 Slovencev imelo malo neuradno državno prvenstvo. Seveda so nas spremljali tudi zvesti navijači. Italijanske dirke so že same po sebi doživetje zase, saj so Italijani znani kot odlični organizatorji. Proga je bila označena kot se spodobi, spusti »speglani«, v cilju čaj in domače pecivo, nato pa obvezna pašta in srečelov. To je dirka, po kateri lahko rečemo samo - če bo le možno, pridemo drugo leto spet. Največ pa o dirki povedo vtisi tekmovalcev, ki si sledijo tako, kot smo prihajali preko ciljne črte.

TK_Mokrine2012_ponosni_na_Nejca_Kuharja_foto_Spela_Zupan
Ponosni na Nejca Kuharja, foto Špela Zupan

Nejc Kuhar
: »Na tekme, kjer sem v preteklosti že dobro nastopil, se vedno rad vračam. Lani sem v meglenem in mrzlem vremenu prav na tej tekmi dosegel svojo prvo zmago na italijanskih tleh. Letos nas je pričakalo precej lepše vreme in tudi visoke temperature glede na zadnje tedne. Letos je na tekmi zopet nastopil zamejski Slovenec Tadej Pivk, ki je lani manjkal prej pa kar 4 × zmagal. Tako sem že pred tekmo vedel, da bova imela verjetno kar dobre 'borbe'. Kmalu po startu sva se odlepila od preostalih zasledovalcev in na vrh prvega vzpona prišla nekaj metrov narazen, z že kar zajetno prednostjo pred zasledovalci. Sledil je hiter spust, menjava in še drugi, nekoliko daljši vzpon. Tu je Tadej pokazal svojo pravo moč in se počasi oddaljeval, za mano pa je bila tudi že precejšnja luknja, tako da sem lahko proti vrhu vzpona celo malo pogledal okoli in občudoval nešteto lučk, ki so se kot kača vile po smučišču. V cilju sva se s Tadejem pohecala, da je najboljši turni smučar v Sloveniji v bistvu on, saj ima tudi slovensko državljanstvo. Mogoče pa to kdaj v prihodnosti celo izkoristiva in skupaj nastopiva na svetovnem prvenstvu v tekmi parov - seveda pod slovensko zastavo.«

Klemen Triler: »Še enkrat več doživeli veliko udeležbo in dobro organizirano tekmo, ne daleč od slovenske meje. Bili so idealni pogoji za tekmovanje, jasna noč in le nekaj stopinj pod lediščem. Že kmalu po štartu sta močno pospešila Pivk in Kuhar, ostali pa smo jima sledili po najboljših močeh. Na sredi prvega vzpona sem prišel na četrto mesto, katerega sem obdržal vse do cilja. To je bil trenutno moj maximum, zato sem z rezultatom zadovoljen. Sedaj pa že komaj čakam, na naslednji konec tedna, ko se s Kuharjem odpravljava na svetovni pokal na Sicilijo.«

Naš odličen mladinec Luka Mihelič je bil s svojim doseženim časom zelo zadovoljen: »S tekmo v Mokrinah sem zadovoljen, saj sem popravil lanskoletni čas in dosegel solidno uvrstitev. Na sami progi nisem imel večjih težav. Sicer pa je tekmovanje potekalo v dobri organizaciji. Organizatorji so poskrbeli za dobro označeno in pripravljeno progo ter okrepčilo na cilju. Zares lepa tekma v naši bližini.«

TK_Mokrine2012_zadovoljni_tekmovalci_po_tekmi_foto_Spela_ZupanMatija Zupan: »Po letošnjih intenzivnih treningih je končno prišla tekma, kjer sem lahko pokazal svoj napredek. Trasa mi zelo ustreza, saj ni predolga in ne dopušča taktiziranja, tako da lahko od starta do cilja dirkaš na polno. Spusti so bili odlično označeni in zato sem lahko smučal dobesedno naravnost. V drugem spustu nisem opazil, da proga zavija v levo in se mi je pripetil padec, ki se je srečno končal pod dolgo prelomnico, kjer se proga spet priključi trasi. Z doseženim časom sem zelo zadovoljen, saj sem lanski čas izboljšal za dobrih deset minut. Upam na še nadaljnji napredek.«

Janko Fideršek je v Mokrinah nastopil prvič: »To je moja prva udeležba na nočni tekmi v Mokrinah in sem izredno zadovoljen s svojim rezultatom. Lahko pa bi bilo malo več vzponov in manj ravnine. Mojim sotrpinom pa čestitam in se vidimo na naslednji tekmi. Vsak je zmagovalec zase.«

Tekme se je prvič udeležil tudi Janez Velikanje: »Nad tekmo sem pozitivno presenečen. Spominja me na Sello rondo v manjši obliki. Tekmo priporočam.«

Darko Kristanc je svoj lanski rezultat izboljšal za slabi dve minuti: »Tu sem nastopal drugič in kaj naj rečem - super tekma, ne predolga in ne prestrma, vzdušje super in pa še odlična mesta, ki so jih dosegli fantje in Špela iz Slovenije.«

Igor Kalan, ki je v Mokrinah prvič nastopil dve leti nazaj, je prav tako izboljšal svoj takratni rezultat: »Odlično organizirana dirka. Najprej čestitke Špeli in Nejcu za izvrstni uvrstitvi. Sam sem nastopil po pričakovanjih. Upam na še več takšnih tekem!«

Boris Weisseisen: »Že nič kolikokrat doslej se je izkazalo, da Italijani res znajo pripraviti dirko in tudi vse ostalo po njej. Ne glede na to, da je bil start ob 19.00, se nas je zbralo več kot dvesto tekmovalcev, lahko bi rekel na eni vaški dirki. Ker imam sam letos izredno malo snežnih treningov, sem se na prigovarjanje Dareta kljub vsemu odločil, da grem zraven, saj tu še nisem bil. Kot vedno je bil začetek peklenski, po nekakem naključju sem stal v tretji vrsti, med samimi petardami, kot pravimo. ... Proti drugemu vrhu nas spremlja ognjemet, moje stanje pa se iz minute v minuto slabša, mimo pridrsa še Kalan in do vrha naredi prednost, da ga ne morem več slediti. Končno na vrhu, pogled v dolino je lep, saj je popolnoma jasna noč in ne premrzlo. Ker proge ne poznam, leti pa kar fino, delam daljše zavoje, da me pod kakšno prelomnico kaj ne preseneti, še kratek skejting in proti cilju. Dober čaj, pecivo in čokolada nas pogrejejo in okrepčajo. Pri makaronih smo prvi, počakamo na žrebanje in razglasitve, no, domov pa le ne odidemo praznih rok, saj je Nejc drugi, Klemen pa četrti - odlično fanta.«

Veselje Borisa Stropnika ob glavni nagradi na srečelovu, foto Špela ZupanBoris Stropnik se je za dirko odločil tik pred zdajci, domov pa veselo odšel z glavno nagrado na srečelovu: »Charlie Chaplin si je za 75. rojstni dan napisal pesmico: 'Ko sem se začel resnično imeti rad, sem spoznal, da sem vedno ob vsaki priložnosti na pravem mestu in v pravem času.' Hkrati sem klical Matija, če je še kaj prostora za tekmo na Mokrinah, uredil je še zame - vse in takoj. Da sem bližje cilju, sem že na startu stal skoraj tik za Nejcem ... Pred zadnjim spustom hvalim Špelo, kako dobro gre. Naš najmlajši Jure me na ciljnem spustu prehiti, ima pogum. Na ciljni ravnini mu pokažem, kako se da, za naslednje tekme. Super gostija (pašta) takoj na cilju - ja, to je Italija! Matija mi je posodil klobuk dvornega norčka. Srečelov se je začel, super nagrade ... Zadnjič na Jezerskem sem dobil Elanove turne smuči. Na Mokrinah sem dobil glavno nagrado, Fisherjeve freeride smuči, da se ti sline pocedijo. Ja, to je Italija!«

Jure Kristanc je bil po lanskih tehničnih težavah letos zadovoljen z dobro uvrstitvijo: »Tekma mi je bila všeč, saj je nočna in ima za povrh vsega še odlično tombolo.«

Špela Zupan: »Lani je bila tekma v Mokrinah moja prva turnosmučarska dirka gor-dol in mi je tudi po zaslugi odličnih organizatorjev ostala v lepem spominu. Tako sem se letošnje tekme že vnaprej veselila in proti vrhu drugega vzpona resnično uživala. Letošnji intenzivni treningi so mi prinesli viden napredek. Tudi spuste sem odpeljala veliko hitreje kot lani in se presenetila z boljšim časom, kot sem ga pričakovala, presenetila pa me je tudi nepričakovana uvrstitev na drugo mesto med ženskami. Želim si še veliko tako lepo organiziranih dirk in upam, da bom še napredovala.«

TK_Mokrine2012_Najboljse_v_zenski_konkurenci_fotoMatija_Zupan
Najboljše v ženski konkurenci, Erni Jank na tretjem mestu, zmagovalka Marita Staufer in Špela Zupan na drugem mestu; foto Matija Zupan

REZULTATI

19. Boris Stropnik, SLO (ŠAO Velenje) 1:16:53 +0:28:34
41. Igor Cvelbar, SLO (AAO) 1:40:44 +0:52:25
Vseh uvrščenih: 48.

Najboljši mladinci, med njimi dva naša: Luka Mihelič na drugem in Jure Kristanc na četrtem mestu; foto Matija ZupanMladinci:
1. Antonio De Filippo, ITA (U.S. Aldo Moro) 0:59:58 +0:11:39

3. Erni Jank, AVT (OEAV Obergailtal) 1:18:45 +0:30:26
Vseh uvrščenih: 9.

LESACHTALER TOURENLAUF

Na pustno nedeljo se je šest slovenskih tekmovalcev z Jezerskega odpravilo na dirko, ki šteje za avstrijski državni pokal. Anže Šenk je pripravil kratko poročilo tekme: »Današnja tekma je bila v znamenju ekstremnih razmer. V prvem vzponu smo zaradi poledenelih špur v prvem delu vzpona večinoma hodili ob njih, kar je bilo možno predvsem zaradi majhne količine snega. Po prvem daljšem vzponu je sledil rodeo spust. Zvožene tračnice od prejšnjih sončnih popoldnevih so pomrznile, drugod pa je bila debela skorja. Brez padcev med Jezerjani ni šlo. Drugi vzpon, ca 250 višinskih metrov nazaj na isti vrh, nam je nekaterim ustrezal. Sam sem tu nekaj pridobil. Ta krajši priboljšek smo imeli le člani in veterani. V drugem spustu, ki je bil nekoliko boljši, tanjša skorja, smo se pridružili ženskam in mlajšim kategorijam. Noge so močno zapekle. V zadnjem delu spusta je sledil vzponček kakšnih 100 višinskih metrov s skejtom in strm spust v cilj. Na cilju veliko zadovoljnih obrazov, nekaj pa tudi krvavih in popraskanih. Enega tekmovalca, ki se je močneje poškodoval, je po oskrbi ob progi odnesel helikopter. Celotna slovenska ekipa je bila zelo zadovoljna z današnjo pustno nedeljo in se nadeja vrnitve prihodnje leto!«