torek, 6. marec 2012, ob 0. uri

Varnejše v gore pozimi - Zimska mala šola planinstva

Zimska mala šola planinstva je potekala od 24. do 26. februarja 2012 na Veliki planini in v Domžalskem domu na Mali planini. Vodstvu in udeležencem sta se v petek popoldne pridružila tudi dva gorska reševalca iz GRS Kamnik, Franc Miš in Matjaž Šerkezi.

V petek smo imeli po spoznavni urici predavanja o nevarnostih, opremi in gibanju. Vse skupaj je trajalo do 21. ure. Sledil je družabni večer s harmoniko in kartami. Naslednji dan smo imeli zjutraj takoj še eno predavanje Franca Miša o gorskih nesrečah.

Udeleženec Tim Janežič je takole opisal sobotno dopoldne: "Dan se je začel delavno, in sicer s prvim predavanjem o nesrečah v gorah, ki so se zgodile po resničnih dogodkih. Bilo je zelo zanimivo. Kmalu pa smo odšli na teren in kar smo se prejšnji dan naučili v teoriji, smo sedaj opravili v praksi. Opremljeni z derezami, cepini, žolnami in sondami smo se odpravili v bližnjo vrtačo, kjer smo preizkušali norveško metodo preizkusa varnosti snega in pa iskali z lavinsko žolno."

Po kosilu je bilo prosto. Eni so šli spat, drugi so smučali, nekaj pa jih je tudi popoldne vadilo pridobljeno znanje o uporabi žolne, derez, cepina ... Zvečer nam je Matej Ogorevc pokazal nekaj slik z zimskih tur.

Nedelja se je začela s sneženjem, kar nam je morda pokvarilo kakšen načrt. Toda mi se nismo dali. Med sestopom v dolino je imela Izabel Vadnal še praktični del predavanja o gibanju. Pri avtomobilih pa je sledilo še skupinsko slikanje in naše druženje ter spoznavanje o varnejšem gibanju v gorah pozimi je bilo končano.

Besedilo in foto: Boštjan Borštnar

ZMSP2012_0033

------------------------------------------------------------
Zimska mala šola planinstva - razpis in povabilo 2.