sreda, 12. december 2012, ob 0. uri

Alpinistična odprava Patagonija 2012 - poročilo

V Patagoniji je od 17. novembra do 8. decembra plezala tričlanska slovenska alpinistična odprava, ki je dosegla svoj cilj in preplezala zahodno steno Cerro Torreja, smer: RAGNI ROUTE: AI 5+, M; 1550 m, 12 ur.
Vodja: Tine Cuder

Trajanje: 17. 11. 2012 do 8. 12. 2012

Člani: Tine Cuder (AO PD Bovec)
           Rok Stubelj (AO PD Nova Gorica)
           Domen Kastelic (Akademski AO)

Cilj naše odprave je bil splezati kombinacijo smeri LOS TIEMPOS PERDIDOS v južni steni in smer RAGNI v zahodni steni CERRO TORREja. Po prihodu v El Chalten smo izvedeli, da je smer Los Tiepos Perdidos kopna, zato smo se osredotočili na zahodno steno.

Kronološki pregled:

17.-18. 11. 2012
Tine in Rok letiva iz Trsta preko Rima v Buenos Aires in od tam v El Calafate.Čez 4 ure prispe še Domen.

19. 11.
Odhod z avtobusom v 3ure oddaljeni El Chalten.Tako kot po lepoti kot po cenah je El Chalten pravi argentinski Chamonix. Vreme je vetrovno, kot tudi napoved za naslednje dni. Nastanimo se v Hostel Del Lago, kjer postavimo šotore za mesec bivanja.

20.-22. 11.
Vertovno vreme, zato plezamo v okoliških plezališčih, ter opravimo ogledno turo do lagune Torre. Srečamo italijanske plezalce, ki so splezali zahodno steno Torreja. Poročajo o dobrih lednih razmerah.

23. 11.
Veter se umirja, zato se odločimo, da poskusimo dostopiti do stene. Izberemo dostop po ledeniku Marconi. Izbira dostopa preko ledenika Marconi je zaradi predhodnega pogovora z italijanskimi alpinisti, ki so uspeli v tej smeri. Opisali so nam njihovo strategijo in se nam je zdela zelo dobra, sicer pa precej kondicijsko usmerjena in z možnostjo ogleda sten, ki nas zanimajo za prihodnje odprave. S taxijem se odpeljemo do Rio Electrico. Od tam pa peš do Piedra de Fraile in naprej proti ledeniku. Zaradi hudega vetra pustimo plezalno opremo pod ledenikom in se v poznih večernih urah vrnemo v EL Chalten.

24.-26. 11.
Počivamo, plezamo v okoliških plezališčih ter se obilno prehranjujemo z argentinskimi specialitetami.

27. 11.
Vremenska napoved za naslednje dni je obetavna, zato se odločimo za ponovni poskus. Ob 12 h začnemo dolg dostop do stene. V dveh urah smo preko Pierda de Fraile, pri naši opremi.Težko natovorjeni se odpravimo čez ledenik Marconi proti prelazu Marconi. Po 6 urah hoje v zelo močnem vetru postavimo šotor pod prelazom. Proti jutru se veter umiri.

28. 11.
Patagonija2012_foto_Rok_StubeljPospravimo šotor in si pustimo nekaj hrane in bombico plina za povratek. Ob 4.30 začnemo dolg dostop do Marconija, ter naprej po ledeniku Campo de hielo do Circo del Altares pod zahodno steno. Cel dostop traja 13 ur. Še isti dan začnemo s plezanjem spodnjega položnejšega dela stene (do 40 stopinj, M2). Bivak si uredimo 200 m pod Col de Esperanca.

29. 11.
S plezanjem začnemo ob 3 h zjutraj. Nenavezani splezamo na Col de Esperanza (do 55 stopinj). Tam se navežemo, ter začnemo s plezanjem težjega, 600 m dela smeri. Razmere za plezanje so dobre, trd led z dobrimi možnostimi varovanja.V srednjem delu kjer naj bi bilo mix plezanje je sam led, tako da nam gre zelo hitro.V vršnem delu dva vertikalna raztežaja s tečnim prehodom čez skale . Za konec še skozi tunel na vrh. Na vrhu smo točno ob 12h, veseli in zadovoljni. Čez smer se spustimo po Abalakih, ki so jih pustile prejšnje naveze (nekaj jih je potrebno učvrstiti in povezati). Ob 16 h smo pri bivaku in po 1 h počitka nadaljujemo sestop pod steno na ledenik. Ob 24h 30min. uredimo na ledeniku bivak in zaspimo.

30. 11.
Ob 7 h nadaljujemo sestop do El Chaltena, v katerega prispemo po devetih urah hoje. Po prihodu v mesto pa nemudoma gremo večerjati pravi argentinski zrezek in pivo.

1. 12.-6. 12.
Počitek, športno plezanje. Vreme za naslednje dni kaže bolj slabo, zato se z Rokom odločiva da spremeniva najine datume letalskih kart in se predčasno vrneva domov, saj za morebitne vzpone ne bi bilo več časa. Domen pa ostane in čaka na boljše vreme.