ponedeljek, 17. junij 2013, ob 0. uri

Nova smer: Smer treh kozlov

Ekipa AO PD Železničar - Primož Bregar - Dalenjc, Domen Košir - Kruh in Peter Bajec - Poli so večraj, 16. junija 2013, preplezali novo v Lešarjevi peči.
Smer: Smer treh kozlov, Lešarjeva peč, JZ stena

Smer poteka levo od globoke grape, ki jo na desni omejuje ogromen stolp. Vstop je ob vznožju skrajno desnega, globokega kamina (klin na stojišču). Skala v smeri je klasična slovensko-hribovska, vmes nas pozdravi nekaj odstavkov z odlično skalo, na žalost pa tudi nekaj krušljivih mest. Varovanje se večinoma ureja s klini, sem pa tja pride prav kak metulj in zatič. V 5. raztežaju je ostal en klin.

Prvi plezali: Primož Bregar - Dalenjc, Domen Košir - Kruh in Peter Bajec - Poli in (vsi AO PD Železničar), 16. 6. 2013

Ocena: V/III-IV+

Višina: 400 m

Čas: 5 h

Dostop: z Vršiča po poti proti Razorju in na odcepu zaviješ desno navzdol (Razor - Mlinarica). Ko si že blizu stene, se na primernem mestu ločiš od poti in se čez zelene livade sprehodiš do vstopa v smer. Na primernem mestu se usmeriš do vstopa. Z Vršiča okrog 1,5 h.

Možen je dostop in sestop tudi po Mlinarici, glej ostale smeri.

Opis: vznožno skrotje (II), ki te pripelje pod vznožje globokega kamina premagaš od leve proti desni. Na vstopu je ostal en klin. V steno vstopiš po nekakšnih odprtih, razčlenjenih ploščah proti levi (IV), premagaš strmo krušljivo mesto in nadaljuješ navzgor do gruščnate police (stojišče) pod kratko, lepo zajedo. Po njej navzgor in v globok, vlažen kamin (III-IV), ki te pripelje na vrha nekakšnega stolpa (stojišče). Zopet navzgor skozi kratko zajedo, iskaje prehodov do široke gruščnate police, ki je v bistvu del večjega stolpa (stojišče). Nad tabo je manjša črna strehica. Nadaljuješ po polici nekaj metrov levo na vrh stolpa in navzgor ter proti levi do roba in navzgor čez previs (IV+), nato pa navzgor proti desni v smeri male rumene trikotne strehice in levo od nje navzgor do nove gruščnate police, ki jo na levi omejuje nekakšen žleb (stojišče). Od tu naravnost navzgor čez odprto, razčlenjeno steno (odlična skala, IV) cel raztežaj vrvi do stojišča na ozki polički pod kratko, črno steno. Navzgor na ozko poličko pod previsom, ki ga premagaš z leve proti desni (V) in navzgor v nekakšen razbiti žleb do police (stojišče). Od tu še malce navzgor (lahko) do gredinice, ki te odpelje proti levi ven iz stene.

Oprema: 10-15 različnih klinov ter nekaj metuljev in kakšen zatič.

Sestop: od izstopa se po gruščnatih skokih (II) kobacaš proti levi dokler nad seboj ne zagledaš markacij planinske poti, ki pelje s Planje. Vzpneš se nanjo in po njej nazaj v dolino.

Vir in fotografije: Peter Bajec in Friko.si.