petek, 2. avgust 2013, ob 0. uri

Sprememba poteka dela trase Slovenske planinske poti

Vse planince in druge pohodnike obveščamo, da se je na relaciji Idrija-Ledinsko Razpotje spremenila trasa poteka Slovenske planinske poti (SPP) in hkrati Via Alpine (VA). Za prestavitev sta obstajala dva tehtna razloga in sicer je prvi del te poti potekal po asfaltni cesti, drugi del pa po gozdni stezi, ki je v zadnjem času postala blatna gozdna vlaka.
V izogib težavam, ki nastajajo pri vzdrževanju in hoji po taki poti, je markacijski odsek PD Idrija po pridobitvi soglasja matične Komisije za planinske poti pri PZS v preteklih mesecih izvedel omenjeno spremembo trase.

Kratek opis novega odseka:

Nova trasa poteka v dolžini 4265 m po nekdanji stari, deloma uhojeni, deloma opuščeni stezi, ki se iz Idrije preko gozdnih pobočij zahodno od obstoječe trase enakomerno vzpenja do Ledinskega Razpotja, kjer se zopet priključi na obstoječo traso SPP.

V Idriji se pot iz Arkove ulice odcepi desno po cesti navzgor v Rudarsko ulico, kjer se mimo starih rudarskih hiš povzpnemo nad industrijsko cono. Tam nas smerokaz ob cesti usmeri desno, kjer sledimo nekaj stopnicam in nato stezi, ki se zlagoma dviga v gozd. Kmalu dosežemo greben, kjer so še vidni ostanki nekdaj znamenitega rudniškega dimnika. Tu se usmerimo po grebenu navzgor, po nekaj minutah strmega vzpona sledimo oznakam, ki nas po stezi bolj zlagoma vodijo po gozdnatem pobočju. Spotoma prečimo gozdno poseko in nekoliko kasneje linijo daljnovoda. Ko dosežemo vrh grebena mu steza večinoma sledi, ob tem se izmenoma dviga in spušča po razgibanem terenu. Vseskozi se nam ponuja lep razgled na spodaj ležečo dolino Idrijce in nasproti ležeče gozdnate strmali. V končnem delu sledi spust proti Ledinskemu Razpotju, kjer stopimo na asfaltno cesto tik ob gostišču Kmečki hram Fortuna (možnost nočitve). Proti Ledinam nadaljujemo po obstoječi trasi.
Prestavljena pot je v celoti na novo označena s Knafelčevimi markacijami, zaraščeni odseki so očiščeni, vegetacija na poti odstranjena, na nekaterih mestih je pot deloma vkopana, izdelanih je nekaj stopnic, na izhodiščih so montirane smerne table.
Oznake na stari trasi so bile zlasti na izhodiščih odstranjene, preostale bo izbrisal zob časa.
Za boljši pregled dodajamo mini zemljevid z označeno spremembo.

Pohodnike opozarjamo, da pot še ni dobro uhojena, zato je kljub oznakam potrebno nekaj več pozornosti kot običajno posvetiti orientaciji in sledenju markacijam.

Menimo, da smo z izvedbo omenjene spremembe odpravili nekaj težav, ter doprinesli k boljši planinski infrastrukturi in lepšim doživetjem narave. Verjamemo, da bo po morebitnih nejasnostih v začetku, oz. zmedi zaradi nastale spremembe, to vseeno pozitiven premik na boljše.

Vse uporabnike prosimo za razumevanje in želimo varen korak.