Damjan Bevk je pripadnik Slovenske vojske z nazivom častnik – prvi pilot ter vodja posadke vojaškega helikopterja. V več kot 25 letih službovanja si je pridobil bogate izkušnje v vojaškem letalstvu.
Damjan Bevk je svojo letalsko pot začel že pri šestnajstih letih z jadralnim letenjem. Kasneje je opravil šolanje za civilnega pilota, nato pa se posvetil vojaškemu letenju, kjer svojo kariero uspešno nadaljuje še danes.
Poleg službenih dolžnosti v Slovenski vojski sodeluje tudi pri številnih civilnih nalogah: pri helikopterski nujni medicinski pomoči, prevozih dojenčkov v inkubatorjih ter reševalnih akcijah v gorah.
S helikopterjem je sodeloval v številnih gorskih reševanjih po vsej Sloveniji, največkrat prav na zahtevnih terenih slovenskih Alp.
Teme, ki smo jih obdelali:
Uvod.
Primorski alpinizem in GRS Ajdovščina.
Oprema pilota.
Dejanovi začetki letenja in pilotsko usposabljanje.
Razlike med letalom in helikopterjem.
Zahtevno pilotsko šolanje.
Pravila letenja.
Organizacija helikopterskega reševanja v gorah v Sloveniji.
Aktivnosti helikopterskih enot SV v civilne namene poleg reševanja v gorah.
Jutranji sestanek posadke v pripravljenosti za gorsko reševanje na Brniku.
Pomen ustreznega komuniciranja med posadko.
Posadka se mora poznati med seboj.
Ocena tveganja in pomen pravega odločanja.
Pridobivanje informacij in podatkov o aktualnem vremenu za posadko.
»Ko si enkrat v zraku, mora vedno biti izhod!«
Ko pride klic na pomoč?
Težavna stenska reševanja.
Letalsko izrazoslovje (letalska frazeologija).
Komunikacija med reševalno akcijo.
Razlika pri letenju poleti in pozimi ter vpliv višine na helikopter.
Ob klicu na pomoč sporočimo tudi kakšno je vreme.
Kaj narediti, ko se zgodi nesreča?
V območju delujočega helikopterja je potrebno biti zelo previden.
Ljudje smo reševalcem zelo hvaležni.
Z leti se tudi odnos letenja spreminja in pomen predajanje znanja in izkušenj na mlajše.