četrtek, 18. april 2024

NOVICE

četrtek, 23. oktober 2008, ob 0. uri, ogledov: 28214

Quo - Interaktivna Slovenija

Quo je program za okolje Windows. Vsebuje zemljevide podatke in orodja, s pomočjo katerih načrtujemo izlete v gore, izmenjujemo podatke in podoživljamo izkušnje. Namenjen je vsem, ki jih zanimajo aktivnosti v naravi.

Komisije za planinska pota uporablja program Quo že več kot dve leti. Preizkušenih je bilo nekaj programov in Quo je uspel zadostiti potrebam in zahtevam komisije, kjer so bili pomembni naslednji kriteriji: cena, podpora uporabnikom, uporaba različnih vrst zemljevidov, združevanje podatkov na enem mestu, možnost uporabe GPS naprav za beleženje poteka segmentov markiranih planinskih poti in nadgradnja programa skladno s potrebami komisije.

Quo je bil dan na voljo komisiji za planinska pota brezplačno. Tako je lahko vseh 12 skupin vzdrževalcev podatkov po opravljenem šolanju pričelo z vrisom potekov markiranih segmentov planinskih poti. Skladno s potrebami uporabnikov so bile določene funkcije nadgrajene, razširjen je bil tudi nabor funkcionalnosti za učinkovito delo. Za operativno delo imajo skupine na voljo zemljevide meril 1:250.000, 1:50.000, 1:25.000, 1:5.000, planinske karte različnih meril, digitalni orto-foto in digitalni model reliefa. GPS zajem podatkov skupine izvajajo z napravami Garmin in logerji Globalsat z veliko kapaciteto pomnilnika. Loger je neka vrsta digitalnega tahografa, ki na vsaka 2 metra zabeleži podatek o točki (položaj, višino in čas - približno na 2 do 5 metrov natančno). Tipičen scenarij je tak, da uporabnik loger zjutraj prižge, spravi v nahrbtnik, zvečer pa podatke prenese v Quo in vsebino logerja zbriše.

Rezultat več kot dveletnega dela skupin je kataster omrežja z 8.500 km markiranimi segmenti planinskih poti. Ne gre za končni izdelek temveč za vpogled v presečno stanje operativnih podatkov. Podatki nastajajo tako, da se v Quo prerisujejo na osnovi ročnih vrisov v zemljevide 1:25000, del omrežja pa je zajet tudi z GPS napravami. Slednje je že postala standardizirana metoda zajema podatkov. Podatki so dobra osnovo za vse, ki poznajo kakšen del naše dežele »v nulo« in lahko pripomorejo k stalnem izboljševanju podatkov. Tudi temu je namenjen Quo. Na spletnih straneh PZS si uporabniki lahko ogledajo potek omrežja segmentov. Omrežje je na voljo tudi v programu Quo. Uporabniki lahko v Quo projekt dodajajo manjkajoče ali napačno vrisane segmente. Spremembe postanejo vidne, ko jih pregleda in odobri glavni nadzornik. Seveda nadzornik ni nek vsevedec, ki pozna vse poti in steze temveč oseba, ki skrbi za sinhronizirano delo skupin. Na ta način se kakovost podatkov stalno izboljšuje. Velja povedati, da so bili tako pridobljeni podatki že nekajkrat uporabljeni za izdelavo planinskih zemljevidov. Kakovost zarisa planinskih poti je tako pomembno izboljšana.

Quo je celovito orodje z zemljevidi, ki nudi vse, kar pohodnik potrebuje za načrtovanje podvigov. Izbor zemljevidov je pester. Orodja za delo pa še bolj. Quo za tudi tiskati. Tisk je omejen na velikost formata A4, število listov pa ni omejeno. Na voljo je Quo Mobile, program, ki deluje na dlančnikih in mobilnih telefonih z operacijskim sistemom Windows Mobile 5 in 6. Izbor tovrstnih naprav je pester in vsak dan večji, saj je omenjeni operacijski sistem eden od standardov s sodobni mobilni telefoniji.

Osnovna različica programa Quo je brezplačna. Tako lahko vsakdo, ki ga program zanima, s spletne strani http://www.kje.si/ naloži brezplačno verzijo. V brezplačni verziji so na voljo zemljevidi 1:1000.000 in 1:250.000. Dovolj, da lahko preizkusimo delovanje vseh njegovih funkcij. Nekatere sicer delujejo v omejenem obsegu, vendar je to dovolj, da lahko Quo dodobra spoznamo. Brezplačna verzija vsebuje tudi program Quo Mobile. Tisti, ki so vešči dela s programom Ozi, pa lahko tudi v brezplačni verziji uporabijo svoje zemljevide.

Quo programu se pozna, da je že dve leti prisoten na angleškem tržišču. Angleži imajo močno razvit čut za varnost in Quo vsebuje orodje, s pomočjo katerega naredimo tako imenovano »Poročilo o poti«. V Angliji je namreč običaj, da pohodnik pred pohodom izdela načrt poti in ga potem pusti doma v natisnjeni obliki, ga pošlje znancu, policiji, ali pa pusti zataknjenega za vetrobranskim steklom v avtomobilu. Seveda pa pot ne pomeni samo zaporedje točk z večjo ali manjšo višinsko razliko. Pomembne so tudi okoliščine, pod katerimi se bomo poti lotili. Quo nam tu zares nudi veliko. Vsebuje Naismithovo pravilo (Škotski planinec William Wilson Naismith) ki pove, koliko časa bomo potrebovali za začrtano pot. Dodana ji je še Tranterjeva korekcija, ki upošteva okoliščine in stanje fizične pripravljenosti pohodnika. Fizična pripravljenost je izražena v številu minut, ki jih planinec potrebuje, da prehodi pot dolgo 800 m in se pri tem vzpne za 300 metrov. 15 minut pomeni, da je planinec v zelo dobri fizični kondiciji, 50 minut pa je znak da je bolje, da ostane doma in počasi nabira kondicijo. Kot končni rezultat, ob upoštevanju Tranterjeve korekcije v programu Quo, je podatek o tem, ali smo za neko začrtano pot sploh pripravljeni.

Naismithovem pravilu je dodano tudi Quo pravilo. Pri tem pravilu uporabnik v preglednico vpiše hitrost gibanja glede na naklon. Tak način je primeren tudi za gorske kolesarje. Vsak uporabnik pa lahko shrani nastavitve pod svojim imenom. Tako lahko celotna družina s pomočjo programa Quo določi svoje sposobnosti. Izvedba planinskega pohoda, ki si ga je zamislil očka, se lahko tako po analizi konča veliko prej, kot je bilo prvotno zamišljeno.

graphic1_1099
Slika 1. Test fizične pripravljenosti lahko naredimo na Šmarni gori. S programom Quo pa lahko poiščemo tudi druge primerne terene.

Quo se zna »pogovarjati« z GPS napravami Gramin in Magellan. Zadošča, da GPS sprejemnik povežemo z računalnikom in prenos podatkov lahko steče v obeh smereh. Quo prav tako pozna več kot 100 različnih formatov za podatke. Med njimi tudi Google Earth in Ozi. To pomeni, da lahko v Quo prenesemo vse računalniške zapise o poteh. Ne glede na to, kateri program smo uporabljali do sedaj. Seveda velja tudi obratno. Iz programa Quo lahko izvozimo podatke v več kot 100 različnih formatov.

garmin_priklop_1840

Slika 2. Sodoben GPS sprejemnik Garmin Colorado priključen na Quo program.

Srce programa Quo predstavlja projekt. Projekt je Quo datoteka s končnico QU2. Po logiki delovanja je podobna datotekam DOC (Word). Vanjo spravimo vse, kar v programu počnemo.

po_medvedovih_stopinjah_1280
Slika 3. Prikaz vsebine projekta, ko smo na Notranjskem obiskali medvedov brlog. Slika prikazuje točko, v kateri je bil medo posnet. Takole v živo.

S programom Quo lahko rišemo poti (route), sledi (track), segmente (segments) in skupine točk (waypoints), in področja (area). Osnoven element je točka, ki je gradnik vseh ostalih Quo objektov. V projektu lahko vsakemu objektu dodamo poljubne vsebine. Vsebina je lahko poljubna datoteka. Tako lahko na primer točke naše poti opremimo s fotografijami in zvoki. Quo vsebine potem zapiše v datoteko. Kot smo navajeni urejati datoteke Word, urejamo tudi datoteke Quo.

3dslika_1059
Slika 4. Prikaz področja z vrisanimi segmenti v načinu 3D.

Quo je dragoceno orodje za planinca, če mu delo z računalnikom ni tuje. Omrežje markiranih segmentov planinskih poti se stalno dopolnjuje in izboljšuje. Posodobitve podatkov bodo na spletu in v programu Quo na voljo tipično dvakrat letno. V pripravi je izdelava planinskih obhodnic. Gre za združevanje obstoječih segmentov v obhodnice in opremljanje posameznih značilnih točk s slikami, dodatnimi opisi,.. Kmalu bodo na voljo tudi topografski zemljevidi avstrijske Štajerske in Koroške. Quo je orodje ki vzpodbuja ustvarjalnost in povezuje interese ljubiteljev gora in narave nasploh.

Quo - pdf format

Komentarji

Skrij vse komentarje (18)
Luka Bovha, nedelja, 11. november 2018, ob 9.51 uri
Tu: http://www.mapyx.com/
LP Luka
JANEZ DONŠA, torek, 6. november 2018, ob 20.54 uri
Kje je mogoče dobiti novo verzijo QUO programa? Luka piše - recimo z uradne spletne strani. Kaka povezava mogoče? Hvala.
Lp
Luka Bovha, torek, 3. april 2018, ob 9.34 uri
Ce ima kdo podobne tezave, tako sem jih na koncu resil ob pomoci g. Rovana in Mapyx supporta:
1. Instaliras verzijo s CDja, da dobis mapo data, ki jo kopiras na drugo lokacijo. V moje primeru program v win 10 ni deloval.
2. Instaliras novo verzijo (recimo z uradne strani).
3. Startas Quo, vneses registracijske podatke (potrebujes le uporabnisko ime in geslo, registracijska koda ni vec potrebna, ce je bila v preteklosti ze povezana z uporabniskim imenom).
4. V nastavitvah preveris lokacijo poti za podatke in kopiras datoteke in mape iz prvotne instalacije (.../My Documents/Quo/maps -> sem kopiras vsebino mape "maps" iz stare instalacije; .../My Documents/Quo -> sem kopiras mapo "data" in preveris, da je pot za "data folder" v nastavitvah enak).
4. ponovno zazenes Quo in dodas zemljevide s CDja (recimo licencni 1:25.000).
LP Luka
Jože Rovan, ponedeljek, 26. marec 2018, ob 8.55 uri
Sam imam dve verziji programa, 2.4.0 in 2.5.6

Obe sem imel instalirani na sedmici in ko sem Windowse nadgradil na 10 ni prišlo do nobenih težav, vse skupaj normalno deluje.

Sloj planinskih poti je potrebno naložiti v direktorij data in poddirektorij db, končnici datotek sta db in qp. Če ne bo šlo mi pišite na joze.rovan@ef.uni-lj.si
Luka Bovha, sobota, 24. marec 2018, ob 18.03 uri
Imam novo instalacijo programa Quo (ker tista s CDja ni delala v win10. Manjka mi meni s planinskimi potmi in visine. Kako to dodam?
OS digital terrain model z mapyx-ove starni ne da nicesar.
LP
Luka
Jože Rovan, ponedeljek, 19. marec 2018, ob 10.24 uri
Darko, ali bo ponovna aktivacija uspela ne vem. Če ne bo ti lahko omogočim novo instalacijo QUO, tako sem dogovorjen z avtorjem programa.
Darko Hrnčič, nedelja, 18. marec 2018, ob 21.51 uri
Zanima me ali lahko aktiviram QUO mape še tretjič, kljub temu, da sem imel  aktivacijo samo za dvakrat. Ali se da mape še kupiti.

p  Darko
Administrator PZS, torek, 30. januar 2018, ob 9.42 uri
Roman pozdravljeni! Trenutno novejše različice QUO ni. Po mojih informacijah pa trenutno ne poteka nobena aktivnost v smeri njene nadgradnje, saj vzporedno potekajo aktivnosti, ki bi poti predstavile na nekoliko drugačen način.
Roman Semenič, ponedeljek, 15. januar 2018, ob 14.02 uri
Na spletni strani PZS je zaslediti, da je v Sloveniji nekaj čez 10.000 km planinskih poti. Verzija QUO, ki jo imam naloženo, ima zadnjo bazo poti iz leta 2015, ki obsega 9800 km.
Ali mogoče obstaja že kakšna novejša baza poti za QUO?
Erik Guštin, sreda, 2. november 2016, ob 11.01 uri

@Janez Donša:

Mislim, da bi bilo potrebno pred samo inštalacijo zagnat "združljivostni način" (compatibility mode) v Win 10 (najdeš program na CDju in ga zaženeš kot v operacijskem sistemu npr. Win XP SP3).

Prikaz na Youtubu: https://www.youtube.com/watch?v=1KNLP3T5cic (v ang in za en drugi program)

Mislim, da bi sedaj moralo delovati brez problema. kul

lp,
Erik

P.S.
V kolikor ne deluje lahko uporabite tudi druge zemljevide npr.: https://www.openstreetmap.org/ ali pa https://www.bikemap.net/sl/ za izvoz poti v GPS napravo.

JANEZ DONŠA, torek, 1. november 2016, ob 20.51 uri
Imam težavo, da se mi program sploh ne zažene na Windows10. Slučajno sem našel v predalu to zadevo, ki sem jo naročil že dolgo nazaj. Zdaj bi mi še kako prav prišla pri snovanju kolesarskih poti po brezpotjih Goričkega. Kaj mi svetujete? Imam CD, notri je aktivacijska koda, na CD oznaka Quo Pro. Hvala za info.
LP
Štefan Lebreht, nedelja, 20. marec 2016, ob 19.57 uri
Erik hvala za vaš nasvet. Zadeva spet deluje kot mora smehsmeh
lp
Štefan
Erik Guštin, nedelja, 20. marec 2016, ob 11.59 uri

@Štefan Lebreht:

priporočam vam, da odstranite program z računalnika in ga ponovno namestite (v kolikor imate starejšo verzijo na CDju in dostop do zemljevidov). Mislim, da bi moralo ponovno delovati... nasmeh

Lp,
Erik

Štefan Lebreht, sobota, 19. marec 2016, ob 20.31 uri
Prosim za pomoč
Težava je nastala, ko sem posodobil program Quo in sicer po posodobitvi sem ostal brez aktivacijske kode zemljevidov 1:25 000 in 1:50 000.
Pisal sem tudi na info@kje.si in izgleda, da ta naslov več ne obstaja.
Poskusil sem tudi ponovno vnest aktivacijsko kodo s CDja  in tudi ne funkcionira.
Prosim če mi lahko pomagate pri ponovni aktivaciji kart.
Že v naprej vam hvala za nasvet in pomoč
Lp
Štefan

Franci Medved, petek, 26. september 2014, ob 22.17 uri
Zgleda, da nobeden ne bere teh strani, ker ne dobim ustreznega pojasnila. Jožetu pa hvala za pojasnilo.
Lep pozdrav Franci
Franci Medved, četrtek, 21. avgust 2014, ob 20.41 uri
Hvala za pojasnilo. Jaz sem na računalnik naložil program, pa kljub temu, da imam  aktivacijsko kodo in geslo, ki smo ga pred parimi leti kupili pri planinskem društvu, ne morem odpreti zemljevidov.  Napiše mi aktivacijja je uspela pritisnite OK.  Ko pritisnem OK se program ponovnio zažene to je vse. Mislim, da imajo na PZS enega računalničarja, ki rešuje take probleme, sem pa pozabil njegov priimek. Ob nakupu programa smo dobili 10 gesel torej za 10 uporabnikov, pet jih je že aktiviranih, jaz sem aktiviral šestega, pa mi ne della .Vsi ostali uporabniki, pa tega programa ne uporabljajo.
Hvala že vnaprej za vaše pojasnilo. Lp. Franci
Jože Rovan, četrtek, 21. avgust 2014, ob 20.09 uri
Proram je aktiven, na voljo je brezplačno,  avtorji obljubljajo, da bodo za člane PZS kmalu na voljo brezplačno tudi karte 50K in 25K,.