NOVICE
ponedeljek, 11. februar 2013, ob 0. uri, ogledov: 4088 Mednarodni dan enotne evropske številke 112Preventiva | | | Objavil(a): Zdenka Mihelič | | 11. 2. je mednarodni dan skupne evropske številke za klic v sili 112, na katero je mogoče poklicati na pomoč v vseh 27 državah članicah Evropske unije in tudi v večini drugih evropskih držav - na Hrvaškem, v Makedoniji, na Kosovu in nekaterih območjih Rusije. |
Letos mineva
22 let, odkar je leta 1991 ministrski svet Evropske zveze odločil, da bo enotna
evropska številka za klic v sili 112, in pozval države članice, da jo uvedejo
poleg nacionalnih številk za klic v sili. Slovenija je številko 112 uvedla
za Švedsko, kot druga država v Evropi že leta 1997.
KO KLIČETE
NA ŠTEVILKO 112, POVEJTE:
- KDO kliče,
- KAJ se je zgodilo,
- KJE se je zgodilo,
- KDAJ se je zgodilo,
- KOLIKO je ponesrečencev,
- kakšne so POŠKODBE,
- kakšne so OKOLIŠČINE na
kraju nesreče (požar, nevarne snovi, poškodovane plinovodne ali druge
napeljave ...),
- kakšno POMOČ
potrebujete.
Več o številki 112, vir: Uprava RS za zaščito in reševanje): V začetku
novega tisočletja je Evropska zveza z direktivo podrobneje določila delovanje
in storitve enotne številke za klic v sili 112. Predpisala je, da morajo biti
klici s stacionarnih in z mobilnih telefonov ter iz telefonskih govorilnic brezplačni.
Predpisala
je tudi, da mora biti na tej številki ljudem dosegljiva nujna medicinska
pomoč, pomoč gasilcev, nujna veterinarska pomoč, pomoč gorskih, jamarskih in
drugih reševalnih enot in policije, četudi v državi delujejo druge
nacionalne številke klica v sili. Nekatere države članice (Švedska, Danska in
Nizozemska) so uvedle 112 kot svojo glavno številko za nujne primere, medtem ko
v večini držav članic 112 deluje skupaj z nacionalnimi številkami za klic v
sili.
Predpisala
je tudi, da morajo države zagotoviti prikaz, kje se oseba, ki kliče 112,
nahaja. To je v nujnih primerih zelo pomembno, še posebej, ko oseba, ki
potrebuje pomoč, ne more ali ne zna povedati, kje se nahaja. Evropska komisija
priporoča, da morajo države uporabljati metodo takojšnjega prikaza lokacije
kličočega, imenovana »Push« metoda. Metodo naknadnega prikaza lokacije
kličočega, imenovana tudi »Pull« metoda, pa naj se uporablja izjemoma kot
dodatna možnost.
Priporoča
tudi, naj se države potrudijo in državljane obveščajo o možnostih uporabe
številke za klic v sili 112, da poleg klasične telefonije uporabljajo nove
tehnologije za dosego storitev preko številke 112 in da zagotovijo njeno
uporabo tudi ljudem s posebnimi potrebami. V Sloveniji je mogoč besedilni klic
na 112 preko WAP112 že nekaj let, kar je pomembno predvsem za gluhe in
naglušne ljudi. Z letom 2012 je mogoče priklicati številko v sili tudi z
enostavnim SMS-sporočilom, poslanim na številko 112.
Pripravljajo
se tudi na uvedbo sistema samodejnih klicev v sili iz vozil v primeru prometne
nesreče - eCall. Slovenija se je v letošnjem letu pridružila projektni skupini
HeERO, ki ima nalogo vzpostaviti storitev eCall do začetka leta 2015. V projektni
skupini deluje kot pridružena članica in bo s svojimi izkušnjami pomagala pri
razrešitvi odprtih vprašanj prenosa klicev v sili med sosednjimi državami.
Velik izziv je tudi samodejno prepoznavanje jezika ob klicu v sili, kar bi
omogočilo hitrejše vključevanje tolmačev v pogovor.
Pripravila Zdenka Mihelič
|
Komentarji | |
|