sobota, 20. april 2024
PRIJAVI SE
E-naslov
Geslo
zapomni si me [shrani piškotek]
REGISTRACIJA PRIJAVA
Pozabljeno geslo 

Planinske koče – rezervacije
 Prijava na E-novice  English language
POIŠČI

NOVICE  

torek, 18. junij 2013, ob 0. uri, ogledov: 4414

Evropska unija je ratificirala Protokol »Promet« Alpske konvencije

Narava | 
Komisija za varstvo gorske narave | 
Objavil(a): Zdenka Mihelič
Alpe so korak bližje političnemu srcu Evrope: Svet Evropske unije je ob podpori Evropskega parlamenta končno ratificiral Protokol »Promet« Alpske konvencije in s tem sprejel predlog komisije z leta 2008. Ta ratifikacija ima izjemen politični pomen za Alpe, saj je Alpska konvencija uradno postala prioriteta EU prometne politike.
Posledično to pomeni ne samo nadaljnjo finančno podporo Vseevropskih železniških koridorjev, ampak tudi ukrepe, ki bodo pripomogli k zmanjšanju okoljskih vplivov prometa in optimizacijo mobilnosti čez in znotraj Alp.

Generalni sekretar Alpske konvencije Marco Onida, ki je osebno več let lobiral za ratifikacijo izraža »Veliko zadovoljstvo zaradi te odločitve, ki sledi ratifikaciji Italije izpred nekaj mesecev.« Onida izpostavlja, da je »ključna vloga Alp sedaj odprto priznana tudi s strani Evropske prometne politike« in poudarja »pomen podpore Pat Cox-a, koordinatorja Trans-Evropskega prometnega omrežja (Trans-European Transport Network - TEN-T) železniške osi Berlin-Palermo, ki je pomembno prispeval v procesu ratifikacije.«
Protokol je korak k izboljšanemu mednarodnemu sodelovanju in upravljanju čez-alpskega prometa; in močno podpira preusmeritve, predvsem s promocijo cestam alternativnih načinov prometa, predvsem tovornega. Hkrati pa zagotavlja okvir za spremljevalne ukrepe in prispeva k zmanjševanju razdrobljenosti vse-alpske prometne politike.

Protokol »Promet« Alpske konvencije je bil podpisan leta 2000, njegov glavni cilj pa je uskladitev potrebe po zagotavljanju dostopnosti in možnosti za prečkanje Alp s potrebo po ohranitvi ranljivega okolja in krajine. Čeprav imajo prebivalci osrednjih in obrobnih Alpskih regij koristi zaradi boljše dostopnosti, so okoljske posledice povečanega prometa veliko večje, kot je bilo planirano. Ozke doline jačajo posledice onesnaževanja in hrupa. Nadalje je prometna infrastruktura dražja za izgradnjo in vzdrževanje, vpliva na krajino in je povezana s porabo skromnih zalog zemlje. Tovorni promet na tranzitnih cestah je v zadnjih letih povzročal velike proteste. Na vseh čez-alpskih poteh se je tovorni promet povečeval veliko hitreje, kot železniški.
Alpska konvencija, ki je bila podpisana leta 1991 in je v veljavo vstopila leta 1995, je mednarodna pogodba med osmimi Alpskimi državami (Avstrija, Francija, Italija, Liechtenstein, Monako, Nemčija, Slovenija in Švica) in Evropsko unijo, katere cilj je promocija zaščite Alp in njihov trajnostni razvoj. Alpska konvencija je prva pravno zavezujoča mednarodna pogodbo za zaščito gorskega območja.

Vir: www.alpconv.org

Komentarji

Prikaži vse komentarje (0)
© PLANINSKA ZVEZA SLOVENIJE, 2024
SOCIALNA OMREŽJA
Če ti je vsebina všeč, jo objavi na Twitterju in/ali FaceBook-u.

Iskanje med novicami


Išči med

Izprazni Iskanje
 
Prikaži vse zapise
ZADNJE NOVICE
 
Planinska zveza Slovenije
Ob železnici 30a, p. p. 214
SI-1001 Ljubljana

+ 386 (0)1 43 45 680
info@pzs.si
Aktualno
Novice
Dogodki, aktivnosti
Zadnje v forumu
Zadnji komentarji
Članarina
Spletna včlanitev
Prednosti članstva
Vrste članstva in cenik
Prijava nezgode
Planinstvo
Planinske koče
Planinske poti
Komisije in odbori
Planinska društva
Planinska kultura
Planinski vestnik
Slovenski planinski muzej
Planinska založba
Življenje pod Triglavom
Podpiram planinstvo
Dohodnina
SMS donacije
Sklad Okrešelj
Naši partnerji
O PZS
Osebna izkaznica
Kontakti / kje smo
Vodstvo
Strokovna služba
Prijava | Registracija | Piškotki (cookies) Splošni pogoji delovanja O avtorjih