sreda, 7. november 2012, ob 0. uri

Alpinistična odprava Janak 2012 - sporočila: Prvo poročilo in vris smeri

Objavljamo PRVO POROČILO ter opis in vris nove smeri, ki sta jo Luka Stražar in Nejc Marčič splezala v ZAHODNI steni Janaka! Alpinistična odprava Janak 2012 je šla na pot 20. septembra in se vrača 11. novembra 2012. Odpravo sestavljajo vodja Miha Habjan (Akademski alpinistični odsek), letošnja prejemnika zlatega cepina Luka Stražar (Akademski AO) in Nejc Marčič (AO PD Radovljica), nominiranec za letošnji zlati cepin Igor Kremser (Akademski AO), ter Matevž Jerman (AO PD Ljubljana-Matica).
Predstavitev alpinistične odprave Janak 2012.
Glavni cilji odprave: nova smer v zahodni steni, nova smer v južni steni s prvim pristopom na vzhodni vrh Janaka. Vse v alpskem slogu.
Odpravo je financirala Planinska zveza Slovenije.

Četrtek, 8. 11. 2012: Vodja odprave Miha Habjan je podal prvo poročilo, Luka Stražar pa OPIS in VRIS nove, prvenstveni smeri - z Nejcem Marčičem sta jo poimenovala: MODRI DIRKAČ, 60/70 stopinj mestoma 80, M4, dolžina: 1100 m prvenstvenih, 1400 m cela stena, plezala 2 dneva.
Več (skupaj z mnenjem naših vrhunskih alpinistov Andreja Štremlja in Marka Prezlja) v >>>posebni objavi!

Sreda, 7. 11. 2012:
Člani odprave sporočajo:

Včeraj, 6. 11., smo leteli iz Biratnagarja v Kathmandu. Vsi smo OK in se kmalu vidimo!

Četrtek, 25. 10. 2012:
Vodja odprave Miha Habjan sporoča:

Naveza pod južno steno Janaka je odnehala. Bazo je ponoči pobelil sneg. Plezalni del odprave je zaključen, čez dva dni zapustimo bazo. Lep pozdrav v Slovenijo z Lhonaka!

Torek, 23. 10. 2012:
Vodja odprave Miha Habjan nam je danes malo pred 14. uro po slovenskem času sporočil razveseljivo novico:

"VESELA NOVICA: Luka in Nejc sta včeraj v težkih razmerah preko zahodne stene splezala na vrh Janaka. Danes zvečer sta prišla v bazo. Oba sta OK. Noro! :). Lep pozdrav vsem, Miha"

Luka Stražar (Akademski alpinistični odsek) in Nejc Marčič (AO PD Radovljica), dobitnika zlatega cepina 2012 za vzpon Sanjači zlatih jam 2011 v zahodni steni K7 West, sta torej preplezala NOVO, prvenstveno smer v še nedotaknjeni ZAHODNI STENI JANAKA in dosegla enega izmed GLAVNIH ciljev odprave.

Področje Himalaje vzhodnega Nepala je eno najbolj odmaknjenih gorskih področij. Pristop na glavni vrh Janaka (7090 m) je bil opravljen le enkrat (2006 - Štremfelj, Zalokar - nova smer po JZ stebru), vzhodni vrh Janaka pa je še brez pristopa na vrh. V južni steni je že bilo opravljeno nekaj poskusov, nič do vrha. Zahodna stena Janaka je bila pred prihodom naše odprave še nedotaknjena.
Podrobnosti o smeri sledijo.

Petek, 19. 10. 2012:
Vodja odprave Miha Habjan sporoča:

Aklimatizacija je zaključena. Šest dni smo preživeli nad ABC (Advanced Base Camp) med 5500 in 6500 m v bližini Lasherjev 1 in 2 ter zahodne stene Janaka. Oba poskusa prvenstvenih smeri sta se žal končala neuspešno, v Lasherju 2 zaradi slabih razmer, v Lasherju 1 zaradi orkanskega vetra. Trenutno smo vsi v bazi, vsi OK. Pripravljamo se na Janak. Lep pozdrav!

Ponedeljek, 15. oktober 2012:

Vreme se je izboljšalo in smo že v petek/soboto ponovno odrinili v hribe. Taborimo na višini 5500 m in opravljamo aklimatizacijske vzpone. Pozdrav vsem

Sreda, 10. oktober 2012:
Vodja odprave Miha Habjan sporoča:

Lep pozdrav vsem! Trenutno smo vsi v bazi in vsi OK. S hribov nas je pregnalo slabo vreme - sneg, megla; v bazi pa je zapadlo 15 cm snega. Čakamo na izboljšanje vremena.

Ponedeljek, 8. oktober 2012:

Vsi smo OK, v bazi smo še vedno sami, srečali pa smo 6 trekerjev. Vreme je dobro. V petek smo opravili še eno krajšo aklimatizacijo na 5800 m in si ogledali teren. Za vikend smo počivali in se pripravili na prvi večdnevni (3-4 dni) aklimatizacijski vzpon na višino ca. 6000 m. V planu je Lasher. Lepe pozdrave domov!

Četrtek, 4. oktober 2012:
Vodja odprave Miha Habjan sporoča:

Danes smo bili na aklimatizaciji na 5600 m. Vsi smo OK. Jutri gremo spet. Pozdrav vsem!

Sreda, 3. oktober 2012:

Včeraj smo prišli v Lhonak. Vreme je slabo, vsak dan se zabaše in dežuje. Na poti iz doline do baze nismo srečali kakšnih trekerjev, smo pa imeli bližnja 'srečanja in spopade' s pijavkami :).
Postavili smo bazo, je na idiličnem prostoru na 4700 metrih. Zraven so celo balvani, tako da smo danes tudi malo balvanirali. V bazi smo sami, drugih odprav ni. Danes so v bazo prispeli tudi zadnji nosači s tovori. V naslednjih dneh imamo najprej namen opraviti nekaj lažjih aklimatizacijskih tur. Vsi smo OK, splošno počutje je fajn. Lep pozdrav!

Nedelja, 30. september 2012:
Vodja odprave Miha Habjan sporoča:

V soboto prispeli v Ghunso. Tako imamo do baznega tabora (BC) še 2 dneva. Z nami je tudi 6 nosačev, medtem ko ostali nosači zaostajajo za pol dneva.

Četrtek, 27. september 2012: V AMJILHASI, NOSAČEV ŠE NI

Smo v Amjilhasi. Jutri gremo samo do Gyaple, ker nosačev še ni. Lep pozdrav!

Sreda, 26. september 2012:
Vodja odprave Miha Habjan sporoča:

Prispeli v Chiruwo. Nosačev še ni, tako da ne vem, kako bo šlo jutri naprej. Lep pozdrav!

Torek, 25. septembra 2012: PRIŠLI V TAPLEJUNG

Prišli smo v Taplejung. Vse gre po planu, vsi smo v redu. Jutri naj bi šli narej v Chirwo.

Nedelja, 23. september 2012: VSE PO NAČRTU, TRAGEDIJA NA MANASLUJU
Vodja odprave Miha Habjan sporoča:

Lep pozdrav iz Kathmanduja. Pot je potekala brez zapletov, prtljago smo dobili vso, kargo pa nas je tudi že čakal.

Včeraj, v soboto, 22. septembra, smo dokupili nekaj malega hrane, prepakirali tovore za nosače in uredili vse podrobnosti z Deepak Lamo v Kathmanduju. Dobil sem se tudi z gospo Elizabeth Hawley, himalajsko kronistko.

Danes so fantje počivali in nakupili še zadnje stvari, jaz sem bil na agenciji, nato na Ministrstvu, kjer smo spoznali našo zvezno oficirko. Kljub štiriurnem čakanju smo le dobili dovoljenje za vrh. Danes je povsod odmevala žalostna novica o tragediji na Manasluju, kjer je plaz (ali se je podrl serak) vzel vsaj 9 življenj, več:

Skratka, vse poteka po planu, veselimo se jutrišnjega premika v Biratnagar in potem z jeepom naprej proti Taplejunhu, kamor naj bi prišli v torek zvečer.

Janak2012_23_9_2012_foto_Miha_Habjan_1323_2m

Janak2012_23_9_2012_foto_Miha_Habjan_1359_2m Janak2012_23_9_2012_foto_arhiv_odprave_1336_2m

Pripravila Zdenka Mihelič
Foto Miha Habjan
-----------------------------

Povezani novici:
- Alpinistična odprava Janak 2012 DANES odšla na pot - spodaj si oglejte fotografije z odhoda, foto Tone Škarja