Dovški križ iigor: ponedeljek, 18. julij 2005, ob 11.25 uri; ogledov: 0Sobota 16. julij: Iz Vrat v Poldov rovt in mimo Matterhorna do gamsov in ovac pri Bivaku II. Nekoliko više previdno na in po (mokra trava) hrbtu med Dovškim križem in Šplevto, deloma po grebenu, po jajcih čez izpostavljena mesta in ... vrh z nepopisno vrhunskim razgledom! Zanimivo, sestop se mi je zdel »položnejši« od vzpona. Dol grede od Bivaka II pa juhuhu po melišču. Skratka, bajno. |
Odgovori
| | |
|
iigor: ponedeljek, 18. julij 2005, ob 11.25 uri Sobota 16. julij: Iz Vrat v Poldov rovt in mimo Matterhorna do gamsov in ovac pri Bivaku II. Nekoliko više previdno na in po (mokra trava) hrbtu med Dovškim križem in Šplevto, deloma po grebenu, po jajcih čez izpostavljena mesta in ... vrh z nepopisno vrhunskim razgledom! Zanimivo, sestop se mi je zdel »položnejši« od vzpona. Dol grede od Bivaka II pa juhuhu po melišču. Skratka, bajno. |
|
xmovc: ponedeljek, 1. avgust 2005, ob 9.21 uri Kako pa je z dostopom preko sedla Gulce na Škrnatarico in nato na Dovški križ? Je to zahtevnejša varianta kot mimo dvojke? |
|
sla: ponedeljek, 1. avgust 2005, ob 9.40 uri Grebensko prečenje Škrnatarica - Dovški Križ je plezanje I do II. Ponekod je precej krušljivo in izpostavljeno. Ves čas je super razgled v Amfiteater. Opis pa je v Miheličevem vodniku (Sidarta). Priporočam! |
|
Slavko: ponedeljek, 1. avgust 2005, ob 22.07 uri Ni ravno grebenska, bolj gre po južni strani do okna, kjer je malo težje mesto.
Jaz sem prečil dvakrat letos in lani obakrat čez Gulce, v žlebu sem imel sneg tako da je bil prehod "lahek" do pod Škrnatarice.
Takoj od sedla pod Škrnatarico se spustš na južno stran in iščeš čim lažje prehode, malo pred Dovškim Križem se vrneš tik pod greben in se spustiš (splezaš) do okna in še malo vzpona pa si na Dovškem Križu. |
|
BOR_KUM: torek, 2. avgust 2005, ob 13.35 uri Za Dovški Križ lahko uporabiš iz Vrat še drugi znani variantni pristop - Èez Brinje. Izstopiš na "sedlo" med Šplevto in Dovškim Križem, od tam dalje klasično (kot so opisali predhodniki). Pristop je zares samotarski, problemi so samo orientacijski, kljub temu sva z ženo prvič prišla skozi tudi v megli. Povratek opraviš mimo dvojke, da je nekoliko manj dolgočasno (če je v hribih sploh kdaj!) in bolj drsno.
Na drugo stran grebena (Škrnatarica) se lahko povzpneš tudi čez Tičarico, vendar to ni več prav za vsakega. Je pa lahko zanimiva alternativa, ki jo je vredno obdržati v mislih. Obstaja še nekaj gorniških (ne alpinističnih) podvariant, ki pa niso obdelane (ali pa so samo omenjene) v vodniški literaturi.
Na greben Dovški Križ - Škrnatarica pa le vzemite s sabo vrv in jo tudi pravilno uporabite. Prejšnji nasvet sem napisal zato, ker sklepam (morda napačno?), da nam je, večini prisotnim na tem forumu, plezanje brezpotne (neoznačene) druge stopnje zgornji še varni domet, plezanje tretje stopnje pa že predstavlja precejšen izziv.
Na stalni razgled z grebena v Amfiteater ne računajte preveč, ker vas bodo najlažji prehodi držali stran od roba (južneje, nad Vrati). Boste pa tovrstnega razgleda deležni na obeh prej omenjenih vrhovih in kar se mene tiče najlepšega - s Kukove špice.
Vsem želim prijetno in varno raziskovanje Martuljkove skupine. |
|
Slavko: torek, 2. avgust 2005, ob 20.51 uri Pozabil sem napisati, da sem vodenega varoval in spuščal (osmica) z vrvjo. |
|
xmovc: sreda, 3. avgust 2005, ob 8.31 uri Èe potegnem zaključek, to pomeni, da je varianta Škrnatarica-Dovški križ zahtevnejša od "klasike" mimo dvojke ali preko Brinja in da samostojni pristop (brez varovanja) ni priporočljiv :?: |
|
Slavko: sreda, 3. avgust 2005, ob 12.16 uri Èe potegnem zaključek, to pomeni, da je varianta Škrnatarica-Dovški križ zahtevnejša od "klasike" mimo dvojke ali preko Brinja in da samostojni pristop (brez varovanja) ni priporočljiv :?:
Točno tako!
Èez Brinje gor, mimo dvojke dol. |
|
Marijana & Marko: sreda, 3. avgust 2005, ob 20.42 uri Ni ravno grebenska, bolj gre po južni strani do okna, kjer je malo težje mesto.
Kakor zastaviš. Lahko se gre prav po grebenu (vključno nad oknom). Težave v okviru dvojke. Po južni strani je seveda lažje. |
|
Irena: ponedeljek, 24. oktober 2005, ob 12.43 uri Greben Dovški križ - Škrnatarica sva prehodila 22.10.05. S Poldovega rovta do Bivaka II in mimo Šplevte desno na Dovški Križ. Tehnične težave na grebenu niso velike, do II, velika je pa krušljivost, zato ne pozabite na čelade. Orientacija od D. Križa je tudi enostavna; sledi se greben in ni velikih izgub višine. Tu in tam celo možici. Krasen razgled na vse strani, predvsem na Amfiteater, kjer je še par zaplat snega. Varovanje priporočljivo, midva sva vrv uporabila le na vrh Škrnatarice in en skok v grapi, ki je v glavnem kopna, vendar pod peskom zamrznjena. V snegu je grapa definitivno precej lažja - malo počakajte, saj bo kmalu  Kamenje leti kot za stavo  , pa sva bila sama noter. Spustila sva se po "klasiki" z Gulc do ceste in po njej nazaj do avta (menda bi lahko na poti krenila desno, pa sva to zvedela prepozno :oops: Fantastična grebenska pot tudi za nealpiniste!
Kako pa je z grebenom proti Oltarju - težavnost, višinska razlika??? |
|
Marijana & Marko: ponedeljek, 24. oktober 2005, ob 16.40 uri Kako pa je z grebenom proti Oltarju - težavnost, višinska razlika???
Ali misliš Dovški križ - Oltar prav po grebenu. Èe je zate od DK do Škrnatarice podrto, potem je do Oltarja podrto vsaj na kubik in to čisto brez pretiravanja (to velja za od DK do Grla). In je tudi malce težje in bolj izpostavljeno. Več imaš v dnevniku, poišči... |
|
Irena: torek, 25. oktober 2005, ob 8.51 uri <<<<Ali misliš Dovški križ - Oltar prav po grebenu. <<<<
Hvala, M&M. V vajinem dnevniku sem si prebrala šele, ko sem zgornje že napisala. LP |
|