torek, 18. junij 2024
PRIJAVI SE
E-naslov
Geslo
zapomni si me [shrani piškotek]
REGISTRACIJA PRIJAVA
Pozabljeno geslo 

Planinske koče – rezervacije
 Prijava na E-novice  English language
POIŠČI

FORUM PZS (zapisi iz stare spletne strani)

Samovarovalni kompet narejen doma!

kloshar: četrtek, 21. julij 2005, ob 1.03 uri; ogledov: 0
Zanima me če mi zna kdo povedati ali je možno sam. kompet narediti doma . Imam zavrno ploščico , vponki in pa seveda vrv. POÈAS PO KAMEJ!

Odgovori

kloshar: četrtek, 21. julij 2005, ob 1.03 uri
Zanima me če mi zna kdo povedati ali je možno sam. kompet narediti doma . Imam zavrno ploščico , vponki in pa seveda vrv. POÈAS PO KAMEJ!
kloshar: četrtek, 21. julij 2005, ob 1.06 uri
POZABIL SEM ŠE VPRAŠAT, A JE ZA NA šKRLATICO KOMPLET OBVEZEN ALI ZAŽELJEN OZ. PRIPOROÈEN. LP MATJAŽ
marfi: četrtek, 21. julij 2005, ob 1.38 uri
Samovarovalni komplet seveda lahko narediš doma. Imaš dve izvedbi - navadnega in Y. Slednji je priporočljivejši, saj imaš pri samovarovanju lahko obe vponki vpeti v jeklenico, kar pri prvemu nisi smel imeti. [img:73c3f177c1]http://www.needlesports.com/acatalog/campvfset.gif[/img:73c3f177c1] Pa še beseda, dve o vozlih. Karabine navežeš z vpleteno osmico, vrvi skupaj s podaljševalno osmico (čeprav na fotografiji vidim klasični podaljševalni vozel, kar je lahko tudi alternativa), prosti konec vrvi pa z vpleteno osmico navežeš skozi oko zavorne ploščice na varovalni pas. Je pa bolj praktično, če narediš vpleteno osmico skozi oko zavorne ploščice in vse skupaj navežeš na pas s posebno vponko z matico. Med zavorno ploščico in vozlom na koncu naj bo vsaj meter proste vrvi, ki ob morebitnem padcu zdrsne skozi zavorno ploščico in absorbira energijo. Vezanje vozlov si lahko ogledaš tukaj: http://www.gasilci.org/2003/vozli/ Èe sem kaj pozabil ali narobe napisal, me bo že Jani popravil.
marfi: četrtek, 21. julij 2005, ob 2.32 uri
Za 133 metrov jeklenice med Zadnjim Dolkom in vrhom Škrlatice je komplet priporočen, ni pa obvezen.
Jani Bele: četrtek, 21. julij 2005, ob 9.03 uri
Samovarovalni komplet, ki ga narediš sam doma, je že malo improvizacije. Začne se že z različno debelino vrvi, ki gre skozi ploščico in seveda pravilno izdelavo vozlov. Èe to obvladaš, se da vsekakor tudi doma narediti uporaben in poceni komplet. Ena od variant je na sliki v zgornjem prispevku. Sam vseeno bolj zaupam testiranemu kupljenemu izdelku. Še nekaj o obvezni in priporočljivi opremi. Obvezno zaenkrat v gorah ni še nič. Priporočljiva oprema je odvisna od oznake poti. Na zahtevnih poteh so to čelada in zaščitne rokavice, na zelo zahtevnih je poleg še samovarovalni komplet. V naših gorah praktično ni poti z oznako zelo zahtevna, pri kateri bi bile te težave od začetka do konca, ampak so taki le krajši ali daljši deli lahkih ali zahtevnih poti. Pot ima oznako po najtežjem delu. Poglavje zase je primernost varoval na naših poteh za uporabo kompleta ( o tem je bilo govora že pri drugih temah). Jeklenice so namenjene predvsem kot pripomoček za vzpenjanje, zato so vpete v kline na zelo kratkih razdaljah, kar privede do neskončnega vpenjanja in izpenjanja vponk, da si na kraju že čisto zmešan ( in hitro lahko narediš kakšno napako). Jani
BOR_KUM: četrtek, 21. julij 2005, ob 11.42 uri
Res je, testirani kupljeni izdelki bi morali biti varnejši od doma sestavljenih. Pa vendar, ker je šlo izvorno vprašanje v drugo smer, bi s temo še nekoliko nadaljeval. Sam (s familijo) uporabljem doma narejene Y komplete, le navezavo kompleta na pas izvajam s kratko šivano zanko in dvakratno uporabo kavbojskega vozla (enkrat na pasu, drugič na zavorni ploščici) , s tem se izognem možni poškodbi ob uporabi D vponke. Je pa seveda nekoliko manj praktično, če pas po vsakokratni uporabi razvezuješ. Prosti konec vrvi (zavorni del) imam sicer vpleten in tudi vpet v kavbojski vozel na pasu, vendar to (če zaupaš izdelovalcu zavorne ploščice) ne bi bilo potrebno. Lahko bi uporabili samo navadno osmico (ali kak drugi vozel), ki bi služila le ustavljanju v zavorni ploščici ob padcu. Tovrsten zaključek (sešita vrv na koncu) uporabljajo tudi izdelovalci samovarovalnih kompletov. Morda še (neumestni?) vprašanji. Ali je pri uporabi zavorne ploščice vedno potrebno pretakniti vrv skozi vse luknje? Ali obstaja kakšno smiselno razmerje med številom uporabljenih lukenj in kilogrami? Predpostavka je debelina vrvi okrog 10 mm in taki vrvi prilagojena ploščica! Še nekaj, ko je ravno prilika. Včasih pogledam v neko knjigo, pa bi rad (ne preveč vpadljivo) pohvalil Janija!
Joško: četrtek, 21. julij 2005, ob 13.03 uri
Jaz tudi uporabljam doma narejen komplet v neki čudni izvedbi :D Prosta konca prusika dolžine 5 m sta zvezana z osmico, na drugem koncu nastane tako zanka v katero je ekscentrično vpletena zavorna ploščica, ki je nato z vponko vpeta v plezalni pas. Prednost te izvedbe je, da vrvi ni potrebno rezati in ostane v enem kosu. Zavorne ploščice so sicer narejene samo za vrvi premera 11 mm, ki je po standardu tudi edina primerna debelina. Nekje sem tudi zasledil, katera izvedba samovarovalnega kompleta naj bi bila edina pravilna, pa mi ni ostalo v glavi. Verjetno pa v nobenem primeru ni zdravo pasti, saj so obremenitve na vrv, plezalni pas in vponke neprimerno večje kot npr. pri klasičnem plezanju.
korosec74: četrtek, 21. julij 2005, ob 13.25 uri
Kaj mi lahko kdo pove, kje najdem kaj napisano o teh vozlih in da jih malo potreniram??
marfi: četrtek, 21. julij 2005, ob 13.48 uri
Preberi še enkrat moje sporočilo ...
BOR_KUM: četrtek, 21. julij 2005, ob 16.46 uri
Jaz tudi uporabljam doma narejen komplet v neki čudni izvedbi :D Prosta konca prusika dolžine 5 m sta zvezana z osmico, na drugem koncu nastane tako zanka v katero je ekscentrično vpletena zavorna ploščica, ki je nato z vponko vpeta v plezalni pas. Prednost te izvedbe je, da vrvi ni potrebno rezati in ostane v enem kosu.
Verjetno narobe razumem, vendar, če je zavorna ploščica vpeta znotraj zanke in le ta (zanka namreč) ni dolžine (obsega) vsaj 2 m (dvakratnik običajne dolžine prostega - zavornega dela vrvi) ter ploščica ni vpeta ekscentrično takoj pod vozlom, potem ima zavorna ploščica zmanjšano vlogo ali pa je sploh nima (če ekscentričnost pomeni samo majhen zamik iz sredine zanke)!
marfi: četrtek, 21. julij 2005, ob 17.31 uri
Tole mojstrovino si predstavljam nekako takole: prosta dela vrvi sta zavezana z osmico, tako da vsaj en meter ostane prostega, takoj ob vozlu v zanki pa je vpletena zavorna ploščica. Na prostih koncih prusika vpleteš osmici in vpneš karabina. Zanka je dolga 3 metre, kar je dovolj za zaviranje, če je ploščica največ pol metra od vozla.
BOR_KUM: četrtek, 21. julij 2005, ob 20.44 uri
Tole mojstrovino si predstavljam nekako takole: prosta dela vrvi sta zavezana z osmico, tako da vsaj en meter ostane prostega, takoj ob vozlu v zanki pa je vpletena zavorna ploščica. Na prostih koncih prusika vpleteš osmici in vpneš karabina. Zanka je dolga 3 metre, kar je dovolj za zaviranje, če je ploščica največ pol metra od vozla.
Ja, razumeva enako; no nekaj vrvi požrejo vozli. Hvala za poenostavitev! Pisal sem bolj v smislu opozorila na možno napako uporabe zavorne ploščice. Èe je tako, potem s funcijo ni nič narobe, ostane pa kar nekaj "štrika" na pasu s katerim že ob običajni izvedbi ne veš kam. Kaj pravi Joško?
Jani Bele: petek, 22. julij 2005, ob 9.02 uri
Še nekaj, ko je ravno prilika. Včasih pogledam v neko knjigo, pa bi rad (ne preveč vpadljivo) pohvalil Janija!
:oops: :oops: :oops:
Joško: petek, 22. julij 2005, ob 16.51 uri
Ta "izum" mi je pokazal prijatelj, on pa ga je videl na navodilih za uporabo zavorne ploščice. Zanimivo, ker ga v nobeni knjigi in na internetu nisem zasledil. Tam je tudi bilo napisano koliko mora biti dolga zanka. Sicer bi raje imel enostaven "Y" sistem iz dveh kosov vrvi, pa ne vem kako naj vrv prerežem, da se na koncu ne bo razcefrala. Èe prerežem z nožem in "pocvrem" na plinu, je grdo za videt, pa še traja ne prav dolgo. A pozna kdo kakšen enostaven in učinkovit recept?
marfi: petek, 22. julij 2005, ob 16.59 uri
Odnesi do prve trgovine s štriki pa naj ti tam "odcvrejo". Ali pa doma oblepi štrik z izolir trakom in prereži z ohoho segretim nožem ali nitko.
BOR_KUM: sobota, 23. julij 2005, ob 22.32 uri
:oops: :oops: :oops:
Ne vem zakaj me zgornje spominja na (še) nedolžno nevesto (morda tri) pred poročno nočjo? Sicer pa, Joško, spomnil si me, da bi moral ob nakupu zavorne ploščice dobiti zraven navodila. In res sem jih, pa še spravljena imam. Tam piše, da je obvezna uporaba vrvi debeline 10,4 mm. Priporočajo skupno dolžino vrvi 5.5 m; razrezano na dva konca: 3,8 m in 1,7 m. Posebej določajo še: dolžino vrvi od "Y" vozla(ov) do posamezne vponke na 70 cm +- 5 cm, dolžino zavornega dela vrvi na 110 cm +- 10 cm. Preostanek vrvi naj bi se "izgubil" v vozlih in iz njih izhajajočih koncih. Te konce fiksiramo z usreznim lepilnim trakom. Zavorna vrv je speljana skozi vse luknje zavorne ploščice, drugačna možnost ni omenjena. Upam, da je dovolj dobro prikrito, da sem vse naslednje stavke napisal samo zato, da sem se lahko pred tem "znebil" prvega!
marfi: sobota, 23. julij 2005, ob 22.43 uri
Zavorna vrv je speljana skozi vse luknje zavorne ploščice, drugačna možnost ni omenjena.
Se mi zdi, da ima sosed navodila, ki jih je dobil zraven kompleta, na katerih pišejo neki kilogrami in število lukenj. Bom poročal, ker se mi zdi, da pa le obstaja razlika med zaviranjem padlega 110-kilskega hrusta in 60-kilske brhke mladenke. Èe je zavora premočna, je isto, kot če je sploh ni.
BOR_KUM: sobota, 23. julij 2005, ob 23.02 uri
Se mi zdi, da ima sosed navodila, ki jih je dobil zraven kompleta, na katerih pišejo neki kilogrami in število lukenj. Bom poročal, ker se mi zdi, da pa le obstaja razlika med zaviranjem padlega 110-kilskega hrusta in 60-kilske brhke mladenke. Èe je zavora premočna, je isto, kot če je sploh ni.
Zna biti!? Zato sem nekoliko više postavil vprašanje o luknjah (preden sem našel navodila)! Še vedno pa nisem prepričan ali je umestno? Saj veš, ne glede na kile - kaj pa vem koliko metrov bom padel? Bi pa nekje moral biti nek optimum, če ni preveč neznank, ..., morda je kak proizvajalec to res predpisal! Èe ti uspe najti bom z veseljem prebral!
marfi: sobota, 23. julij 2005, ob 23.47 uri
Kako je pa speljana vrv skozi luknje zavorne ploščice? To tudi vpliva na trenje. Glej spodnji primer: http://www.singingrock.cz/article.asp?nArticleID=627&nLanguageID=2
rgregor: petek, 12. avgust 2005, ob 13.53 uri
Tole mojstrovino si predstavljam nekako takole: prosta dela vrvi sta zavezana z osmico, tako da vsaj en meter ostane prostega, takoj ob vozlu v zanki pa je vpletena zavorna ploščica. Na prostih koncih prusika vpleteš osmici in vpneš karabina. Zanka je dolga 3 metre, kar je dovolj za zaviranje, če je ploščica največ pol metra od vozla.
Ja, razumeva enako; no nekaj vrvi požrejo vozli. Hvala za poenostavitev! Pisal sem bolj v smislu opozorila na možno napako uporabe zavorne ploščice. Èe je tako, potem s funcijo ni nič narobe, ostane pa kar nekaj "štrika" na pasu s katerim že ob običajni izvedbi ne veš kam. Kaj pravi Joško?

Ker sem še začetnik, si malo težko predstavljam vse zgoraj napisano. Ali bi bilo težko to varianto posneti z digitalcem in prikazati tukajle, tako kot tista slikca od prej? Mimogrede, tudi jaz si nabiram podlago znanja z Janijevo knjigo. Kako mi bo pa pomagala v praksi pa še sporočim . . . (Pametni vedno postavljajo neumna vprašanja, neumni pa od pametnih odgovorov nič nimajo!!!) Vnaprej hvala za odgovor.
marfi: petek, 12. avgust 2005, ob 14.42 uri
Takole ti bom napisal - če si težko predstavljaš zgoraj napisano, je bolje, da se izdelave sploh ne lotiš. Štrikanja veščemu je takoj vse jasno. Raje se loti izdelave po zgornjem posnetku, saj je manj opletajočih vrvi, še raje pa si nabavi samovarovalni komplet.
primoza: nedelja, 14. avgust 2005, ob 12. uri
Samovarovalni komplet seveda lahko narediš doma. Imaš dve izvedbi - navadnega in Y. Slednji je priporočljivejši, saj imaš pri samovarovanju lahko obe vponki vpeti v jeklenico, kar pri prvemu nisi smel imeti. [img:29df82577d]http://www.needlesports.com/acatalog/campvfset.gif[/img:29df82577d] Pa še beseda, dve o vozlih. Karabine navežeš z vpleteno osmico, vrvi skupaj s podaljševalno osmico (čeprav na fotografiji vidim klasični podaljševalni vozel, kar je lahko tudi alternativa), prosti konec vrvi pa z vpleteno osmico navežeš skozi oko zavorne ploščice na varovalni pas. Je pa bolj praktično, če narediš vpleteno osmico skozi oko zavorne ploščice in vse skupaj navežeš na pas s posebno vponko z matico. Med zavorno ploščico in vozlom na koncu naj bo vsaj meter proste vrvi, ki ob morebitnem padcu zdrsne skozi zavorno ploščico in absorbira energijo. Vezanje vozlov si lahko ogledaš tukaj: http://www.gasilci.org/2003/vozli/ Èe sem kaj pozabil ali narobe napisal, me bo že Jani popravil.
Meni se zdi tale skica malo sumljiva predvsem iz smisla povezave obeh krakov in s smisla debeline vrvi in v koliko luknjah se nahaja. Na sliki je po mojem 11 mm, ki gre skozi dve luknji ploščice, če je štrik tanjši, pa v več lukenj. Povezava je bolj optimalna, če uporabiš en sam 9 do 11 m štrik za obe matičarki (za privez matičark uporabiš osmico ali polovični podaljševalni vozel) in skoti debelo luknjo zavorne ploščice potegnejen kakih trikrat vpleteno drugo pomožno vrvico debeline 8 mm in povezano s podaljševalnim vozlom preko vseh navojev vrvice. http://www.aozeleznicar.org/alpsola/vozli.pdf
marfi: četrtek, 18. avgust 2005, ob 18.44 uri
Na sliki je po mojem 11 mm, ki gre skozi dve luknji ploščice, če je štrik tanjši, pa v več lukenj.
Nekje sem že obljubil, da bom pogledal navodila za uporabo zavorne ploščice in število lukenj v odvisnosti od teže varovanca in debeline štrika. No soseda še nisme uspel dobiti, najbrž kje pridno pleza. Mislim, da je podatek o številu lukenj in debelini štrika v odvisnosti od teže varovanca bistven, zato bi bil hvaležen za čim več podatkov, izračunov, oz. priporočil izdelovalcev.
primoza: četrtek, 18. avgust 2005, ob 22. uri
Jaz tudi uporabljam doma narejen komplet v neki čudni izvedbi :D Prosta konca prusika dolžine 5 m sta zvezana z osmico, na drugem koncu nastane tako zanka v katero je ekscentrično vpletena zavorna ploščica, ki je nato z vponko vpeta v plezalni pas. Prednost te izvedbe je, da vrvi ni potrebno rezati in ostane v enem kosu. Zavorne ploščice so sicer narejene samo za vrvi premera 11 mm, ki je po standardu tudi edina primerna debelina. Nekje sem tudi zasledil, katera izvedba samovarovalnega kompleta naj bi bila edina pravilna, pa mi ni ostalo v glavi. Verjetno pa v nobenem primeru ni zdravo pasti, saj so obremenitve na vrv, plezalni pas in vponke neprimerno večje kot npr. pri klasičnem plezanju.
Kovina na kovino (vponka na luknjo od zavorne ploščice se ne sme uporabiti zaradi možnih prevelikih sil na stiku. Povežeš s spletom ki ga končaš s podaljševalnim vozlo preko vseh ovojev vrvi.
eurora: ponedeljek, 28. julij 2008, ob 14.06 uri
Jaz sem tudi bolj začetniški,pa me zanima,če si kupim Brenta De Lux samovarovalni komplet;je to vse kar rabim,da si pritrdim na sebe.Nimam tud ne pojma kako se uporablja,pa zanima me tudi kako je če poleg vežem še svojo punco,pol ona tudi rabi svojega.Èe ima mogoče kdo kakšen link do strani v kateri bi videl postopek,da bom znal pravilno in varno to tudi uporabljat.hvala za odgovore
marfi: ponedeljek, 28. julij 2008, ob 14.44 uri
Pritrjevanje na plezalni pas gre takole: http://www.singingrock.cz/article.asp?nArticleID=627&nLanguageID=2 Pa še uporaba: http://lv.url.si/
© PLANINSKA ZVEZA SLOVENIJE, 2024

Iskanje v forumu


Išči v temi

Izprazni Iskanje
 
Prikaži vse zapise
Teme v forumu
Stanje v gorah
Dejavnosti
Splošno
Spletna stran PZS
 
Planinska zveza Slovenije
Ob železnici 30a, p. p. 214
SI-1001 Ljubljana

+ 386 (0)1 43 45 680
info@pzs.si
Aktualno
Novice
Dogodki, aktivnosti
Zadnje v forumu
Zadnji komentarji
Članarina
Spletna včlanitev
Prednosti članstva
Vrste članstva in cenik
Prijava nezgode
Planinstvo
Planinske koče
Planinske poti
Komisije in odbori
Planinska društva
Planinska kultura
Planinski vestnik
Slovenski planinski muzej
Planinska založba
Življenje pod Triglavom
Podpiram planinstvo
Dohodnina
SMS donacije
Sklad Okrešelj
Naši partnerji
O PZS
Osebna izkaznica
Kontakti / kje smo
Vodstvo
Strokovna služba
Prijava | Registracija | Piškotki (cookies) Splošni pogoji delovanja O avtorjih