ponedeljek, 13. maj 2024
PRIJAVI SE
E-naslov
Geslo
zapomni si me [shrani piškotek]
REGISTRACIJA PRIJAVA
Pozabljeno geslo 

Planinske koče – rezervacije
 Prijava na E-novice  English language
POIŠČI

FORUM PZS (zapisi iz stare spletne strani)

Brez naslova

am: sobota, 8. julij 2006, ob 18.27 uri; ogledov: 0
Pozno poletje pomeni lahko tudi nepremostljive težave s krajno zevjo. Po vpisih na Trbiškem bivaku sodeč je Via della vita letos že doživela nekaj obiska. V četrtek sem opravil s turo Mangartska jezera - Zacchi - Visoka Ponca - Vevnica - Mali Koritniški Mangart - Mangart - Èez Jezik - Mangartska jezera, vse skupaj 12h30min. Zahtevnejša mesta (po mojem mnenju): - ferata na Visoko Ponco (dotrajana jeklenica v uvodnih, najbolj strmih metrih, dodatno pričvrščena s prav tako gnilim prusikom), - odsek Strug - Vevnica: dotrajane jeklenice! do škrbine pod Vevnico; zadnji del od škrbine na vrh Vevnice (pred katerim svari Mihelič) je obnovljen, jeklenice (mestoma nekoliko ohlapne) so zanesljive, - Vevnica - Rob nad Zagačami: snežišče v kotlu med Vevnico in V Koncu špico, ki se mu da izogniti z lažjim plezanjem po in ob krajni zevi, - Rob nad Zagačami - Mali Koritniški Mangart: poleg že omenjenega navpičnega kamina bi opozoril na obledele, slabo vidne oznake, ki so tudi sicer bolj pravilo kot izjema. Omenil sem nekaj detajlev, ni pa odveč poudariti, da tudi preostal del te veličastne ture zahteva čisto glavo in varen korak. Srečno!

Odgovori

jpodobnik: torek, 4. julij 2006, ob 15.44 uri
Zanima me, če je bil kdo v zadnjem času na Vevnici po Via della Vita. Kakšna je težavnost poti, ključna mesta, predvsem pa v kakšnem stanju je pot, saj so bila baje varovala že večkrat poškodovana. Jure
primoza: torek, 4. julij 2006, ob 16.41 uri
Jaz sem bil zadnjič pred dvema letoma, takrat je bila v dobrem stanju. Ključnih mest ni, je kar stalna težavnost vendar ne prehuda, kot kaka Kopiščarjeva. Ker pa povratek z Vevnice ni enostaven, pa je treba biti v dobri fizični kondiciji. Letos je po mojem pot še v debelem snegu.
jpodobnik: torek, 4. julij 2006, ob 19.45 uri
Moram rečt, da me sama tehnična zahtevnost niti ne skrbi, bolj me skrbi, da bi naletel na poškodovana varovala.
jpodobnik: torek, 4. julij 2006, ob 19.53 uri
Zelo dobra ideja. Sliši se mi odlično. Trinajst ur mi ponavadi ni bil problem, res pa da sem letos hribe malo zanemarjal, tako da moram najprej preverit, kaj je z mojo kondicijo.
primoza: torek, 4. julij 2006, ob 20.03 uri
Zelo dobra ideja. Sliši se mi odlično. Trinajst ur mi ponavadi ni bil problem, res pa da sem letos hribe malo zanemarjal, tako da moram najprej preverit, kaj je z mojo kondicijo.
Kot sem dejal, pazite na smrtno nevarna snežišča in običajno se ferrate lotevajo ljudje s čelado in samovarovalnim kompletom. Po mojem bo pameten čas za nsakok vie konec avgusta, do takrat pa lahko preskusite kondicijo na prečenju Košute ali kaki podobni krožni varianti.
Roman: torek, 4. julij 2006, ob 20.05 uri
[quote="primoza" stalna težavnost vendar ne prehuda, kot kaka Kopiščarjeva. Via della Vita je bivstveno težja od Kopiščarjeve, in je morda najtežja v Julijskih Alpah, težja tudi od Via Italiane. Že sam ulaz v ferato je tehnički precej zahteven, zlasti v zgodnjem poletju ko je tam sneg. Varovala so pred trima letomi bila OK, ampak je celotna pot zavarovana več po italijanski, kot po slovenski - ohlapne jeklenice, manj klinov... kot so že prej povedali, vsi sestopi z Vevnice so zelo zahtevni in precej dolgi. Pred trima letomi smo šli čez Mali Koritniški Mangart (en zelo težaven kamin), in naprej do Mangarstkega sedla. Za celotnu turu (Belopeška jezerea - Via della Vita - Vevnica - Koritniški Mangart - Mangart - Mangarstko sedlo) smo rabili skoraj 12 ur....
jpodobnik: torek, 4. julij 2006, ob 20.14 uri
Nad turo sem se čisto navdušil. Sem sedajle še malo brskal po vodnikih. Upošteval bom nasvet za avgustovski termin, da se stopi sneg in da dobim še tisto pravo kondicijo, ki se za takšno turo spodobi. Kar pa se tiče primerne opreme se popolnoma strinjam, sem eden tistih, ki brez čelade, pasa in vrvi, primerne obutve in zadost toplih stvari sploh ne gre v gore, vidim, pa da bo tule pametno zatlažit v nahrbtnik še kaj za zimske razmere.
primoza: torek, 4. julij 2006, ob 20.19 uri
Tehnična zahtevnost ni ne vem kaka, psihološko gledano pa je lahko moteča kar precejšnja izpostavljenost. Jeklenice so kolikor vem ohlapne namenoma, ker so namenjene samovarovanju in ne "vleki". Bistveni za uživaje poigravanje na vii sta dobra kondicijska pripravljenost in moč v rokah, drugače se spremeni v malo moro. In severne poti so že prislovično slab cilj v zgodnjem poletju, kot sem napisal. Osebno sem bil, kljub svečanemu oktobrskem vzdušju, nad samo tehnično težavnostjo poti kar malo razočaran.Bolj me je navdušil zgoraj omenjeni kamin naprej od Vevnice.
jpodobnik: torek, 4. julij 2006, ob 20.28 uri
Me prav zanima, kakšen vtis bo naredila name. Ferrata na Mangrt mi je bila sicer zelo všeč, je pa precej kratka. Ja pa tale na Vevnico v knjigi 50 zavarovanih plezalnih poti opisana kot najtežja, okolje v kateri poteka pa precej turobno in neprijetno, zato je pri izbiri vzponov vedno pretehtal kakšen drug vrh s kakšno drugo ferrato. Predstavlja pa mi seveda izziv. Bomo videli!
primoza: torek, 4. julij 2006, ob 20.36 uri
okolje v kateri poteka pa precej turobno in neprijetno, zato je pri izbiri vzponov vedno pretehtal kakšen drug vrh s kakšno drugo ferrato. Predstavlja pa mi seveda izziv. Bomo videli!
Okolje še zdaleč ni turobno, še posebno če se turo podaljša do Mangrta. Pod turobnostjo okolja je mišljena bolj resnost, ki veje iz poti, posledica severne strani gore. Tudi midva z ženo je bova letos spet obiskala, ker je prečenje eno izmed zanimivejših v Julijcih.
Tomaž: torek, 4. julij 2006, ob 20.54 uri
Okolje še zdaleč ni turobno, še posebno če se turo podaljša do Mangrta.
Kaj pa če prečiš na drugo stran, proti Poncam, kako je pa tam? Ali je bolje prečenje opravit v obratni smeri? :?
Slavko: torek, 4. julij 2006, ob 21.06 uri
Z kolegom sva jo prehodila leta 2002 [url=http://users.volja.net/skrzic22/album6.htm]slike[/url], in sicer od Belopeških jezer mimo koče Zacchi na Vevnico - bivak Trevisio (Zagače)-Mali Koritniški Mangart-Mangart- po Slovenski na Mangartsko sedlo- s sedla mimo bivaka Nogara do Belopeških jezer. Rabila sva točno 13ur. Kljub sončnemu septemberskem dnevu v predelu med Vevnico in Zagačami so bile skale poledenele, kar bi nekoga skoraj stalo življenja (rešila ga je ozka polička), drugače bi se ustavil na dnu.
Slavko: torek, 4. julij 2006, ob 21.09 uri
Kaj pa če prečiš na drugo stran, proti Poncam, kako je pa tam? Ali je bolje prečenje opravit v obratni smeri? :?
Mislim da je lažje v obratni smeri.
spleza: torek, 4. julij 2006, ob 21.20 uri
Uh, Slavko, prav dražeče si tistale skalce na otip primaknil...
Slavko: torek, 4. julij 2006, ob 21.29 uri
[url=http://www2.arnes.si/%7Ejkrzic1/album10.htm]Tu[/url] je pa prečenje Velika Ponca- Vevnica-Kotovo sedlo.
jf: sreda, 5. julij 2006, ob 23.05 uri
Neki mene zanima tle. Kaj je to tist obnovljen del poti na Vevnico? A to pomeni, da tista Miheličeva strma stena, kjer je pot neprehodna in je treba najt obvoz na slovenski strani ne velja več in se da it naravnost? Hvala.
Marijana & Marko: petek, 7. julij 2006, ob 12.06 uri
@jf: od škrbine med Strugom in Vevnico na vrh Vevnice so bila varovala obnovljena pred nekaj leti.
am: sobota, 8. julij 2006, ob 18.27 uri
Pozno poletje pomeni lahko tudi nepremostljive težave s krajno zevjo. Po vpisih na Trbiškem bivaku sodeč je Via della vita letos že doživela nekaj obiska. V četrtek sem opravil s turo Mangartska jezera - Zacchi - Visoka Ponca - Vevnica - Mali Koritniški Mangart - Mangart - Èez Jezik - Mangartska jezera, vse skupaj 12h30min. Zahtevnejša mesta (po mojem mnenju): - ferata na Visoko Ponco (dotrajana jeklenica v uvodnih, najbolj strmih metrih, dodatno pričvrščena s prav tako gnilim prusikom), - odsek Strug - Vevnica: dotrajane jeklenice! do škrbine pod Vevnico; zadnji del od škrbine na vrh Vevnice (pred katerim svari Mihelič) je obnovljen, jeklenice (mestoma nekoliko ohlapne) so zanesljive, - Vevnica - Rob nad Zagačami: snežišče v kotlu med Vevnico in V Koncu špico, ki se mu da izogniti z lažjim plezanjem po in ob krajni zevi, - Rob nad Zagačami - Mali Koritniški Mangart: poleg že omenjenega navpičnega kamina bi opozoril na obledele, slabo vidne oznake, ki so tudi sicer bolj pravilo kot izjema. Omenil sem nekaj detajlev, ni pa odveč poudariti, da tudi preostal del te veličastne ture zahteva čisto glavo in varen korak. Srečno!
solja: petek, 8. september 2006, ob 20.39 uri
Ali kdo ve, če je zdaj še kaj snega ob vstopu v VDV? planinski pozdrav
primoza: petek, 8. september 2006, ob 21.04 uri
Ali kdo ve, če je zdaj še kaj snega ob vstopu v VDV? planinski pozdrav
Nič, preverjeno prejšnji teden.
solja: sobota, 9. september 2006, ob 20.18 uri
Hvala! Bomo jutri preverili :D planinski pozdrav Danes pa na Bavškem Grintavcu :D :D
© PLANINSKA ZVEZA SLOVENIJE, 2024

Iskanje v forumu


Išči v temi

Izprazni Iskanje
 
Prikaži vse zapise
Teme v forumu
Stanje v gorah
Dejavnosti
Splošno
Spletna stran PZS
 
Planinska zveza Slovenije
Ob železnici 30a, p. p. 214
SI-1001 Ljubljana

+ 386 (0)1 43 45 680
info@pzs.si
Aktualno
Novice
Dogodki, aktivnosti
Zadnje v forumu
Zadnji komentarji
Članarina
Spletna včlanitev
Prednosti članstva
Vrste članstva in cenik
Prijava nezgode
Planinstvo
Planinske koče
Planinske poti
Komisije in odbori
Planinska društva
Planinska kultura
Planinski vestnik
Slovenski planinski muzej
Planinska založba
Življenje pod Triglavom
Podpiram planinstvo
Dohodnina
SMS donacije
Sklad Okrešelj
Naši partnerji
O PZS
Osebna izkaznica
Kontakti / kje smo
Vodstvo
Strokovna služba
Prijava | Registracija | Piškotki (cookies) Splošni pogoji delovanja O avtorjih