mariborcan: ponedeljek, 30. oktober 2006, ob 12.09 uri Hja, tudi jaz se sprašujem, ali je bilo to potrebno?!!
Mogoče se bo moje mnenje komu zdelo čudno, glede na to, da sem pred časom na tem forumu v diskusiji na podobno temo podpiral idejo, da se tudi v Sloveniji odločimo in zgradimo kakšno ferrato ali dve. Vendar pa je situacija glede Cjajnika popolnoma drugačna. Prvič je v Avstriji ferrat že tako v izobilju, zato se mi zdi trenutna situacija, ko nove plezalne poti gradijo kot po tekočem traku, že precejšnje pretiravanje (v SLO je stanje malo drugačno, saj imamo sicer zavarovane poti, pravih ferrat, podobne težavnosti, kot je na primer ta nova na Cjajnik, pa ne). Zdi pa se mi tudi popolnoma nepotrebno in neprimerno, da takšne, prej težko pristopne, vrhove, kot na primer Cjajnik, opremljajo s ferratami. Èe so že morali zgraditi še eno ferrato nad tisto kočo, potem bi jo lahko tudi v kateri drugi steni. Èe v neki steni eno od recimo desetih plezalnih smeri opremijo kot ferrato, se mi to še ne zdi tako huda škoda in se mi zdijo razni protesti alpinistov pretirani, saj bo tako nekaj na voljo za ferratarje, alpinistom pa bo še vedno ostalo dosti drugih smeri. Pri Cjajniku pa je stvar nekoliko drugačna, saj pot vzame celoten vrh, ki je s tem postal razvrednoten. Prijetnega občukta, da jim je uspelo osvojiti nek, drugače težko pristopen, vrh, obiskovalci gori pač več ne bodo imeli (četudi bi priplezali po kakšni plezalni smeri in ne po poti). To pa vsekakor je škoda... Sicer pa je v tem predelu že tako bila pot ÖTK, tako da potrebe po neki novi poti tam sploh ni bilo. Res je, da je bila stara pot ÖTK razmeroma lahka, vendar pa bi čisto zadostovala sprememba trase, ki bi jo naredila težjo in bolj zanimivo (nekaj takšnega so, poleg nove poti na Cjajnik, tako naredili, če sem prav razumel).
Strinjam pa se tudi z ugotovitvijo M&M, da je stvar namenjena predvsem tudi temu, da se bo s kočo in cestnino do nje ustvarjalo več dobička. Tako filozofijo (gradnja ferrat v bližini koč, žičnic) v Avstriji opažam že nekaj časa. Saj načeloma s tem ni nič narobe (gradnja in vzdrževanje poti tudi nekaj staneta), ampak po moje bi morali stvar obrniti - če že nova pot, naj bo v bližini koče/žičnice zaradi financiranja, in ne gradnja poti z namenom, da se ustvari dobiček koči, kar pa mislim, da se je ravno tukaj (in še marsikje drugje) zgodilo, in za kar menim, da je glavni vzrok pospešene gradnje ferrat v Avstriji v zadnjem času. :? Ampak takšno pač je kapitalistično razmišljanje, ki pa za gorski svet sigurno ne pomeni nič dobrega.
Še dva dodatka:
1. To sporočilo ni uperjeno proti Andreasu, ki je navedel samo dejstva in nas o stvari obvestil, za kar sem mu seveda zahvaljujem.
2. Ker je to območje za mene relativno blizu, bom novo pot, kljub določeni kritiki glede gradnje, enkrat v bližnji prihodnosti verjetno preizkusil (vprašanje je sicer, če se bo še izšlo za letos) in takrat bom tudi objavil kakšno poročilo s svojimi opazkami. Sicer pa so avstrijci opis poti, skupaj s slikami, že dali na internet, in sicer si lahko vse skupaj ogledate na: [url]http://www.bergsteigen.at/de/touren.aspx?ID=1531[/url]. Pot so ocenili z D (najvišja možna ocena je E) in je torej očitno precej zahtevna.
LP |
papi: torek, 31. oktober 2006, ob 0. uri M in M, pardon, ampak nikakor ne ugotovim, o čem govori oziroma kaj želi sporočiti vajin zadnji odstavek??
V zvezi z mnenjem kolega iz Maribora pa tole. Ima še kdo razen mene nekako zavisten občutek, da znajo vsi narodi - razen Slovencev - fino pobrat turistom kakšen tolar ali dva?
Mimogrede; Tisti, ki se pridete dnevno nastavljat iz LJ ali pa MB, ste (kakorkoli se že grdo sliši) v KR turisti (in da, turisti ste tudi v KL) ! |