sreda, 19. junij 2024
PRIJAVI SE
E-naslov
Geslo
zapomni si me [shrani piškotek]
REGISTRACIJA PRIJAVA
Pozabljeno geslo 

Planinske koče – rezervacije
 Prijava na E-novice  English language
POIŠČI

FORUM PZS (zapisi iz stare spletne strani)

samovarovalni komplet

miro: sreda, 25. avgust 2004, ob 13.17 uri; ogledov: 0
Vsem skupaj lep pozdrav: imam vprašanje: ali je v Sloveniji na zavarovanih poteh,kje potreben samovarovalni komplet. oprostite moji nevednosti , za vsak odgovor bom hvaležen Miro

Odgovori

miro: sreda, 25. avgust 2004, ob 13.17 uri
Vsem skupaj lep pozdrav: imam vprašanje: ali je v Sloveniji na zavarovanih poteh,kje potreben samovarovalni komplet. oprostite moji nevednosti , za vsak odgovor bom hvaležen Miro
Anonymous: sreda, 25. avgust 2004, ob 13.37 uri
To je zelo odviseno od tebe koliko si siguren vase. Nekateri ga uporabljajo drugi ne. Glede nato, da to sprašuješ predpostavljam, da nimaš veliko izkušenj, tako da ti svetujem, da ga vzameš sabo in preiskusiš in boš hitro videl če bi šlo tudi brez njega.
marfi: sreda, 25. avgust 2004, ob 21.47 uri
Menim, da je samovarovalni komplet potreben povsod tam, kjer je možnost, da omahneš v globino. Ni treba, da nisi siguren vase, saj se tudi najbolj sigurnim lahko zgodi, da jim pade kamen na glavo ali roko in jih vrže iz ravnotežja ali pa jih obide trenutna slabost. Èelado pa na glavo povsod tam, kjer ti lahko pade kamen na glavo ali glava na kamen.
Anonymous: četrtek, 26. avgust 2004, ob 7.59 uri
Vprašanja o uporabi samovarovalnega kompleta (in ostalih varovalnih sredstvih) so na forumu precej pogosta. Po mojem mnenju je dilema podobni tisti avtomobilski izpred nekaj let, tj. ali je uporaba pasu za pripenjanje v avtomobilu smiselna. Dokler uporaba ni bila uzakonjena je bilo mogoče zaslediti ogromno argumentov za in proti. Po uzakonitvi je uporaba za večino postala samoumevna. Podobno je s samovarovalnim kompletom in čelado. [b:3619b46a32]Za odgovorno hojo v gore so varovalna sredstva vsekakor potrebna. [/b:3619b46a32]Obstaja namreč preveč dejavnikov na katera nimaš vpliva, pa so lahko usodna. Seveda vedno obstaja možnost, da boš tudi brez varovalne opreme v hribih preživel lep dan.....ampak obstaja tudi verjetnost odloma, gneče na feratah in ostalih poteh, kozorogovega proženja šodra, spolzke skale, itd......
mihajlovich: četrtek, 26. avgust 2004, ob 8.45 uri
Sam sem pred 10 leti hodil v hribe glede na danasnje standarde neoddgovorno. Celada in samovarovalni kompleti, to je bilo za babe. Ko pa mi je pred 4 ali 5 leti enkrat na poti na Storžič skozi žrelo mimo glave v ruzak priletel projektil, sem si naslednji dan kupil celado. Ce je kdaj zaradi kateregakoli vzroka ze nimam na glavi kjer bi lahko letel kamni se pocutim kar ogrozeno. Samovarovalni komplet sem si kupil kasneje, in moram priznati, da se clovek pocuti nekoliko bolj sigurno. Res pa je, da vsaj na zacetku nekoliko pocasneje napredujes. Kakorkoli, ne uporabljas pa tudi ne kompleta na vsaki poti, ki ma sem pa tja kakso zajlo. Kakorkoli, glede na to da gorniska literatura priporoca in mocno reklamira uporabo samovarovalnega kompleta, me zanima, zakaj potem ne prilagodi vec poti uporabi kompleta. NPR, pot na Rjavino je bila letos obnovljena, vendar je kamin (po Mašeri najzahtevnejši del ture) brez zajle za samovarovanje. Kamin je res lepo zavarovan, vendar glede na vse teorije in ...
tadej: četrtek, 26. avgust 2004, ob 8.46 uri
To je zelo odviseno od tebe koliko si siguren vase. Nekateri ga uporabljajo drugi ne. Glede nato, da to sprašuješ predpostavljam, da nimaš veliko izkušenj, tako da ti svetujem, da ga vzameš sabo in preiskusiš in boš hitro videl če bi šlo tudi brez njega.
Ravno zaradi takšnih izjav je stanje v slovenskih hribih takšno kot je. Ne zavedate se, da samovarovalni komplet ni zato, da te je manj strah in da si lahko manj siguren vase ampak, kot sama beseda pove, da te zavaruje. Kot je možno iz zgornje izjave sklepati je manj "moško" obleči pas in se privezati, dajte no... Miro! Zaradi svoje varnosti imej vedno ko se odpravljaš na zahtevno ali zelo zahtevno pot samovarovalni komplet s seboj in ga na zavarovanih odsekih le uporabi. To sicer vzame nekaj več časa, ampak kaj ti bo čas, ko se boš ponesrečil. Tadej Ps: Kako bi razmišljal, če bi zdrsnil ob jeklenici (brez varovanja, ali celo v nahrbtniku) in postal invalid???????
tadej: četrtek, 26. avgust 2004, ob 8.50 uri
Celada in samovarovalni kompleti, to je bilo za babe. Kakorkoli, glede na to da gorniska literatura priporoca in mocno reklamira uporabo samovarovalnega kompleta, me zanima, zakaj potem ne prilagodi vec poti uporabi kompleta. NPR, pot na Rjavino je bila letos obnovljena, vendar je kamin (po Mašeri najzahtevnejši del ture) brez zajle za samovarovanje. Kamin je res lepo zavarovan, vendar glede na vse teorije in ...
Ravno zaradi tega, ker je veliko markacistov in drugih "urejevalcev" poti takšnih, ki tako razmišljajo. Kolikor sem imel možnost hoditi po tujih hribih sem ugotovil, da jeklenica tam kjer je potrebno (včasih pa tudi ne) vedno je.
Anonymous: četrtek, 26. avgust 2004, ob 10.38 uri
Nič ni črno-belo, tudi uporaba samovarovalnega kompleta ne. Včasih daje samovarovalni komplet lažen občutek varnosti in če pot ni ustrezno zavarovana nima samovarovalni komplet prav nobenega smisla. Vzdrževalci poti pri nas še vedno težijo k temu, da je pot čim lažja, varnost pa je na drugem mestu. Tako v nek težji odsek zabijejo kline, na jeklenico pa pozabijo. Na takem mestu ti samovarovalni komplet ne pomaga popolnoma nič. Samovarovalne komplete so izumili za uporabo na težkih feratah, te pa so praviloma opremljene z ohlapnimi jeklenicami, ki služijo predvsem za samovarovanje in ne za napredovanje.
Anonymous: četrtek, 26. avgust 2004, ob 11.07 uri
Se moram malo branit k ste me tako napadli. Prvo nikjer nisem reku, da je samovarovalni komplet brezveze. Se čisto strinjam z nekom, ki ga je zgoraj primerjal z avtomobilskim pasom. Zdej se bom še mal "ven vleku" : Mogoče sem se malo narobe izrazu (oz. ste me razumel tako kot ste pač hoteli) kar se sigurnosti tiče ampak dejstvo je da to sigurnost rabiš tam kjer samovarovalni komplet odpove (sepravi ni jeklenice, strme plošče posute s peskom, ...). Pa še ena na temo sigurnosti, kdo bi hitro pomisliv, da če ima samovarovalni komplet lahko zleze čez vse. Komplet je samo za varovanje (kot je že Tadej ugotovil). Ne predstavljam si nekoga, ki je zdrsnil in obvisel v steni, da bi preplezal pot do vrha. (pa tle spet NOÈEM rečt, da je samovarovalni komplet brezveze) Tadej o tem kaj je "moško" in kaj ne o tem ne bi. Jaz v hribe hodim zaradi lastnih užitkov in ne zato, da bi bil bolj ali man "moški". Ter po poteh za katere mislim, da jih ne zmorem ne rinem oz. če sem že tam se obrnem.
Kobansko: četrtek, 26. avgust 2004, ob 16.17 uri
Se moram malo branit k ste me tako napadli. Prvo nikjer nisem reku, da je samovarovalni komplet brezveze. Se čisto strinjam z nekom, ki ga je zgoraj primerjal z avtomobilskim pasom. Zdej se bom še mal "ven vleku" : Mogoče sem se malo narobe izrazu (oz. ste me razumel tako kot ste pač hoteli) kar se sigurnosti tiče ampak dejstvo je da to sigurnost rabiš tam kjer samovarovalni komplet odpove (sepravi ni jeklenice, strme plošče posute s peskom, ...). Pa še ena na temo sigurnosti, kdo bi hitro pomisliv, da če ima samovarovalni komplet lahko zleze čez vse. Komplet je samo za varovanje (kot je že Tadej ugotovil). Ne predstavljam si nekoga, ki je zdrsnil in obvisel v steni, da bi preplezal pot do vrha. (pa tle spet NOÈEM rečt, da je samovarovalni komplet brezveze) Tadej o tem kaj je "moško" in kaj ne o tem ne bi. Jaz v hribe hodim zaradi lastnih užitkov in ne zato, da bi bil bolj ali man "moški". Ter po poteh za katere mislim, da jih ne zmorem ne rinem oz. če sem že tam se obrnem.
Ja lepo povedano. Ocitno je da je ta dilema posledica manjka izkusenj oz. znanja ko se odlocis ko vstopis oz. pristopis neki steni ali neki zahtevni poti. Ko si seztnanjen potem pa je seveda samo se kaksno tveganje sprejemas glede na svoje izkusnje. Vsekakor samovarovalni komplet ni tako nerodna stvar da ne bi postal del redne opreme. Saj ko se navadis potem je to res oz. se pridruzujem k dobri primerjavi z avtom. pasom.
miro: petek, 27. avgust 2004, ob 6.23 uri
vsem ki ste odprli dobrodošlo diskusijo o varovalnem kompletu hvala jaz sem si sliko ustvaril in ga bom dal v nahrbtnik Miro
mark: petek, 27. avgust 2004, ob 8.46 uri
Zanima me kje hodite vi ki imate vedno samovarovalni komlet sabo, ker precej hodim po hribih, s samovarovalnim kompledtom pa ne videvam planincev razan kak tujec se včasih najde. Na žalost moram reč da mnogo ljudi videvam tudi brez čelade, ki pa je po mojem mnenju veliko bolj potrebna zaščita. Na primer tri tedne nazaj sem v Via Dela Vita videl dva slovenska planinca opremljena s samovarovalnim kompletom in seveda brez čelade. Ne strinjam se z obvezno uporbo samovarovalnega kompleta, ker menim da glede na izkušnje mnogokrat ni potreben. Da ga vedno nosiš sabo pa tudi ne, res pa je da nikoli ni odsotna pomožna vrvica z vponkama. Naj še povem da sem "ziheraš" in nerad tvegam brez potrebe. Lp Marko
mihajlovich: petek, 27. avgust 2004, ob 8.51 uri
Zanima me kje hodite vi ki imate vedno samovarovalni komlet sabo, ker precej hodim po hribih, s samovarovalnim kompledtom pa ne videvam planincev razan kak tujec se včasih najde.
Samovarov alni komplet sem kupil lani, tako da z njim nimam pretiranih izkusenj. Tudi jaz opazam, da je ta komplet zaenkrat zelo redek gost v nasih hribih. Se pa strinjam, da je celada bolj nujna. Z njim sem letos odrajtal Rjavino (OK), Mrzlo goro (Brez veze, ker itak ni varoval), Gradiško turo (super).
Anonymous: petek, 27. avgust 2004, ob 9.52 uri
tudi kjer pri nas so jeklenice, so večinoma neuporabne za samovarovanje. So tesno napete s številnimi vmesnimi klini- da se za njih lepo drži. Prepenjati pa na vsaki dve sekundi res ne moreš! Torej poziv tega foruma naj velja v prvi meri markacistom, ne neodgovornim hribolazcem.
mark: petek, 27. avgust 2004, ob 10.26 uri
Se popolnoma strinjam. Pri nas popolnoma drugače razmišljajo pri opremi zavarovane plezalne poti. v Sloveniji jeklenice nameščajo predvsem kot pomoč pri vpenjanju (napete jeklenice in pogosto sidranje). Že iz opisov poti opažamo da imajo planinci radi pripombe če jeklenica ni napeta kot struna naprimer v Italiji pa jeklenice ne napenjajo in jo sidrajo mnogo bolj poredko, tako da prepenjanje vponk ni potrebno prepogosto. v tem primeru pa so jeklenice namenjene predvsem za samovarovanje. Ta sistem ima tudi prednost da je možnost poškodb zaradi padajočega kamenja manjša. Lp Marko
Ile: petek, 27. avgust 2004, ob 11.15 uri
Hello, se mi zdi, da je to večna tema - dobra primerjava je obvezna uporaba varnostnega pasu v vozilu. Priznam, da ga sam ne uporabljam - kompleta(zaenkrat), saj ne vem točno kje bi mi prišel prav. Pa tudi sama misel na nenehno prepenjanje mi kar kocine pokonci postavi. Res pa je, da lahko reši življenje tebi in drugemu, ki bi ga brez uporabe lahko ogrožal. V zvezi s to temo postavljam vprašanje, ki se mi zdi na mestu: - ali je potrebno v primeru nesreče za reševanje s helikopterjem imeti vso obvezno opremo, da ti potem ne zaračunajo storitve? In če jo je potrebno imeti, kje so navedene informacije o tem, kakšna mora biti obvezna oprema na določeni poti? Mogoče bodo ti odgovori pospešili razmišljanje glede uporabe kompleta tam, kjer naj bi bil obvezen in s tem povečali varnost gornikov in razbremenili delo reševalcev. :lol: Ile
Anonymous: petek, 27. avgust 2004, ob 15.01 uri
Tole govorim na pamet, pa naj me kdo popravi če se motim, občutek imam, da je % nesreč na zavarovanih plezalnih poteh nizek, če pa že pride do nesreče je se pa te zgodijo na mestih kje je pot "nezahtevna" in nisi tako zelo skoncentriran. Kar pomeni da ti tidi dobra oprema ne pomaga. Kar se tiče plačevanja za reševanje, plačaš če si pijan z opremo pa ne vem kako je rekel bi da plačaš če je za nesrečo 100% kriva neprimerna oprema. Kar se tiče reševanja sem bolj pristaš tega, da se uvede zavarovanje, ki bi krilo stroške reševanja (seveda pod podobnimi pogoji kot veljajo zdaj)
Domen: nedelja, 29. avgust 2004, ob 11.20 uri
Včasih daje samovarovalni komplet lažen občutek varnosti in če pot ni ustrezno zavarovana nima samovarovalni komplet prav nobenega smisla. Vzdrževalci poti pri nas še vedno težijo k temu, da je pot čim lažja, varnost pa je na drugem mestu. Tako v nek težji odsek zabijejo kline, na jeklenico pa pozabijo. Na takem mestu ti samovarovalni komplet ne pomaga popolnoma nič. Samovarovalne komplete so izumili za uporabo na težkih feratah, te pa so praviloma opremljene z ohlapnimi jeklenicami, ki služijo predvsem za samovarovanje in ne za napredovanje
. Tudi na klinih se da v večini primerov s samovarovalnim kompletom zelo učinkovito varovati (vponko enostavno natakneš na klin nad seboj) in niti slučajno ne drži, da to na takih mestih samovarovalni komplet popolnoma nič ne pomaga. Tudi jeklenice na slovenskih "ferratah" služijo v osnovi le samovarovanju, ne pa napredovanju. Ker pa se markacisti potrudijo in jih iz varnostnih razlogov v nasprotju z italijanskimi kolegi lepo napnejo, to večina planincev izkoristi tako, da se obeša na njih kot v otroškem vrtcu. Èe bi se planinci držali pravila, da se z jeklenicami ne pomaga pri plezanju (razen v redkih primerih, ko drugače pač res ne gre), bi marsikdo tudi drugače gledal na smiselnost uporabe SV kompleta v slovenskih gorah. Poleg tega pa bi verjetno na novo odkril čar kake plezalne poti, ko bi resnično plezal po skali in ne po jeklenicah.
Anonymous: nedelja, 29. avgust 2004, ob 12.48 uri
Cit. Tudi na klinih se da v večini primerov s samovarovalnim kompletom zelo učinkovito varovati (vponko enostavno natakneš na klin nad seboj) Ja, če je klin ukrivljen, če je pa raven (kot v večini primerov), pa se lohk en drek zahakljaš.
b0r: nedelja, 29. avgust 2004, ob 13.02 uri
Cit. Tudi na klinih se da v večini primerov s samovarovalnim kompletom zelo učinkovito varovati (vponko enostavno natakneš na klin nad seboj) Ja, če je klin ukrivljen, če je pa raven (kot v večini primerov), pa se lohk en drek zahakljaš.
V takih primerih malce improviziraš :lol: Drugače pa priporočam varovanje na zavarovanih poteh! Èe ne drugega vsaj čelado! LP Bor 8)
Domen: nedelja, 29. avgust 2004, ob 13.49 uri
Ja, če je klin ukrivljen, če je pa raven (kot v večini primerov), pa se lohk en drek zahakljaš.
Predvidevam, spoštovani nn gost, da to govoriš na pamet in ne iz lastnih izkušenj! Moje izkušnje so takšne, da se lahko dokaj učinkovito lahko varuješ tudi na ravnih (horizontalnih) klinih, le če je klin ukrivljen navzdol, si z njim dejansko pri varovanju ne moreš kaj dosti početi. Res je sicer, kot pravi bor, da gre tu za neke vrste improvizacijo, ki pa je vsekakor veliko boljša, kot nič. Varovanje ni tako zanesljivo, kot na jeklenicah, saj se vponka lahko tudi stakne iz klina, a načeloma naj bi ob morebitnem padcu obvisel na klinu. Za praktični primer takšnega padca resda še nisem slišal, a glede na to, da to učijo tudi na planinskih šolah in vodniških tečajih in na podlagi lastnih občutij in izkušenj, ko sem se tako varoval, lahko zatrdim, da je to dokaj dober način varovanja, ko druge možnosti pač ni. Ali kot bi rekli naši nesojeni bratje - "Bolje išta, nego ništa.....!"
b0r: nedelja, 29. avgust 2004, ob 14.24 uri
Ja, če je klin ukrivljen, če je pa raven (kot v večini primerov), pa se lohk en drek zahakljaš.
Predvidevam, spoštovani nn gost, da to govoriš na pamet in ne iz lastnih izkušenj! Moje izkušnje so takšne, da se lahko dokaj učinkovito lahko varuješ tudi na ravnih (horizontalnih) klinih, le če je klin ukrivljen navzdol, si z njim dejansko pri varovanju ne moreš kaj dosti početi. Res je sicer, kot pravi bor, da gre tu za neke vrste improvizacijo, ki pa je vsekakor veliko boljša, kot nič. Varovanje ni tako zanesljivo, kot na jeklenicah, saj se vponka lahko tudi stakne iz klina, a načeloma naj bi ob morebitnem padcu obvisel na klinu. Za praktični primer takšnega padca resda še nisem slišal, a glede na to, da to učijo tudi na planinskih šolah in vodniških tečajih in na podlagi lastnih občutij in izkušenj, ko sem se tako varoval, lahko zatrdim, da je to dokaj dober način varovanja, ko druge možnosti pač ni. Ali kot bi rekli naši nesojeni bratje - "Bolje išta, nego ništa.....!"

Se strinjam s tabo! :D
Anonymous: nedelja, 29. avgust 2004, ob 16.38 uri
Kako se pa varuješ na ravnih (in ne zahakljanih) klinih, ki so zabiti v navpični steni????
Anonymous: nedelja, 29. avgust 2004, ob 17.06 uri
Kako se pa varuješ na ravnih (in ne zahakljanih) klinih, ki so zabiti v navpični steni????
Ne moreš se, ravno tako na vodoravnih ali poševnih ali katerihkoli. Problem je predvsem v tem, da bi lahko na klin nekaj nataknil, ko je v dosegu tvoje roke in iztaknil, ko je še vedno na dosegu roke. Èe bi teoretično imel same navpične kline razporejene v razmakih okoli 1 m, bi lahko to počel, ampak pri vsakem pretikanju imaš eno roko zasedeno s sistemom in s tem dobiš skoraj večjo verjetnost padca, kot pridobiš na varnosti. Èe ni jeklenice in se ti zdi plezanje po klinih preveč rizično, je najbolje kupit par m vrvi in se navezat s kompanjonom. Potem se pred težjim odsekom drugi dobro zavaruje (magari na klin) in ko je prvi čez se vlogi zamenjata.
b0r: nedelja, 29. avgust 2004, ob 17.26 uri
Kako se pa varuješ na ravnih (in ne zahakljanih) klinih, ki so zabiti v navpični steni????
Ne moreš se, ravno tako na vodoravnih ali poševnih ali katerihkoli. Problem je predvsem v tem, da bi lahko na klin nekaj nataknil, ko je v dosegu tvoje roke in iztaknil, ko je še vedno na dosegu roke. Èe bi teoretično imel same navpične kline razporejene v razmakih okoli 1 m, bi lahko to počel, ampak pri vsakem pretikanju imaš eno roko zasedeno s sistemom in s tem dobiš skoraj večjo verjetnost padca, kot pridobiš na varnosti. Èe ni jeklenice in se ti zdi plezanje po klinih preveč rizično, je najbolje kupit par m vrvi in se navezat s kompanjonom. Potem se pred težjim odsekom drugi dobro zavaruje (magari na klin) in ko je prvi čez se vlogi zamenjata.

Tako kot opisuješ se ponavadi dela..vsaj jaz tako delam..zato je dobro imeti na nepoznane težke plezalne poti nekaj metrov plezalne vrvi..tudi zaradi tega če je pot poškodovana..da lažje prehodimo sitne oz. zoprne prehode.. LP Bor 8)
Domen: nedelja, 29. avgust 2004, ob 17.41 uri
Kako se pa varuješ na ravnih (in ne zahakljanih) klinih, ki so zabiti v navpični steni????
Tako kot sem že napisal - vponko natakneš na klin (čimprej) in jo pomakneš do stene. Ker te ob morebitnem padcu praviloma vrže ob steno, bo vponka silila v kot med klinom in steno. Tudi, če je stena povsem navpična (90 stopinj), kar pa v praksi pri zavarovani plezalni poti pomeni, da je odlično varovana, običajno s skobami, kjer pa je zopet možno 100% varovanje. Ker pa je stena običajno vendarle nekoliko nagnjena, je možnost, da bo vponka silila proti steni, toliko večja! Poleg tega ima SV komplet 2 vponki in če natikaš obe, še povečaš varnost. Še enkrat poudarjam, da pri klinih seveda vedno obstaja možnost, da se pri malce bolj nesrečnem padcu vponki stakneta (da npr. zakriliš z rokami in pri tem "zahaklaš" samovarovalca). Ugovarjam le trditvi, da v takih primerih samovarovalni komplet nima prav nobenega smisla, kot je bilo zapisano. Za bolj sigurno varovanje pa je pač potrebno imeti s seboj kak 20-metrski prusik, s katerim se preko takih mest lahko varuješ s štanti..... Pa srečno, Domen
Anonymous: ponedeljek, 30. avgust 2004, ob 10.04 uri
svašta, nisem vedela, da tak način varovanja propagirajo. Meni pa tudi sploh ne bi padel na pamet. Zdaj, če pustimo obliko klinov in kote pri strani. Èe so klini zanesljivi in na gosto posejani - kolikšna je tu sploh verjetnost zdrsa, padca ipd? Taki odseki so vendar kratki in relativno enostavni! Samovarovanje je najbolj potrebno po nekih izpostavljenih prečkah, šodrastih ploščah, sluzastih kaminih ali zajedah, navpičnih travah - tam normalno klinov za napredovanje ne rabiš, nevarsnost zdrsa je pa velika, zato pride jeklenica še kako prav. Bolj ohlapna, bolje (da se ne sklanjaš pri vpenjanju, da te ne vleče pri hoji...)
b0r: ponedeljek, 30. avgust 2004, ob 10.40 uri
svašta, nisem vedela, da tak način varovanja propagirajo. Meni pa tudi sploh ne bi padel na pamet. Zdaj, če pustimo obliko klinov in kote pri strani. Èe so klini zanesljivi in na gosto posejani - kolikšna je tu sploh verjetnost zdrsa, padca ipd? Taki odseki so vendar kratki in relativno enostavni!
Ko omenjaš kolikšna je verjetnost zdrsa..zdrsne ti lahko kjerkoli...odvisno kako si pripravljen in izkušen!! Tako da če si tako sigurna na gosto posejanih klinih, da ti ne more zdrsniti..potem je to zelo dobro zate! Lp Bor
Anonymous: ponedeljek, 30. avgust 2004, ob 11.04 uri
Varovanje na klinih Èe pomislim npr. na pot na Jalovec čez Goličico, ki je bila vsaj pred leti zavarovana samo s klini, bi to pomenilo zatikanje vponke na vsak meter in rad bi videl junaka, ki se mu ob takem početju ne bi strgalo :P Samovarovalni komplet je narejen za varovanje na jeklenici in ko jeklenice zmanjka, vponki zapneš za plezalni pas. Se pa strinjam, da ponavadi zavarovana mesta niso problematična, nesreče se dogajajo predvsem na lažjih, vendar še vedno izpostavljenih odsekih, kjer ni varoval. Samovarovalni komplet je dostikrat tudi potuha. Ne bom pozabil primerka iz Dolomitov, ki je preplezal vse vertikale ob žici, na 2m široki in nezavarovani polici pa je zmrznil in ga je moral priti iskat helikopter.
mihajlovich: ponedeljek, 30. avgust 2004, ob 11.05 uri
svašta, Samovarovanje je najbolj potrebno po nekih izpostavljenih prečkah, šodrastih ploščah, sluzastih kaminih ali zajedah, navpičnih travah -...
Varovanje prav pride tudi na klinih, ker tam te pa lahko kamen trof, pa kak bumbar ti na prste stop, pa tud na klinih je ze gdaj tud komu zdrsnl,... Glede zajle pri klinih gre tudi za princip. Ce propagirajo samovarovanje po vseh knjigah, ucbenikih, vodnikih, oddajah, ... pol je treba za to tud kej naredit. Sicer pa, ce smo posteni ne vidimo veliko ljudi opremljenih s samovarovalnim kompletom. V soboto, na Kocni na Kremzarjevi poti nisem videl niti enega.
b0r: ponedeljek, 30. avgust 2004, ob 11.11 uri
Varovanje na klinih Èe pomislim npr. na pot na Jalovec čez Goličico, ki je bila vsaj pred leti zavarovana samo s klini, bi to pomenilo zatikanje vponke na vsak meter in rad bi videl junaka, ki se mu ob takem početju ne bi strgalo :P
Kdo govori o tem da je treba zatakniti za vsak klin?! Varuješ se na klinu ponavadi če ni res drugega in če je mesto nevarno oz. se ti zdi nevarno da ga brez varovanja ne zmoreš..! Glede tega, da mihajlovich nisi videl na Kočni nobenega z samovarovalnim kompletom..se ne čudim, saj v Sloveniji to nikakor ni razširjeno...medtem ko v Italiji, Avstriji najdeš pri njih večino z popolno opremo za zavarovane plezalne poti. LP Bor 8)
Domen: ponedeljek, 30. avgust 2004, ob 21.35 uri
svašta, nisem vedela, da tak način varovanja propagirajo.
Da ne bo kakega nesporazuma, prav nihče ne propagira takega varovanja, še najmanj pa jaz, saj se me to, kako in če sploh uporabljajo SV komplet bralci tega foruma, v končni fazi niti najmanj ne tiče. Prav tako se popolnoma strinjam, da so za samovarovanje v osnovi namenjene jeklenice. Hotel sem le opozoriti, da se pa tam, kjer teh ni ali pa so potrgane, da lepo improvizirati tudi s klini. S tem ne mislim rečt, da pričakujem, da bi npr. čez Goličico gorniki morali uporabljati SV komlet in še najmanj, da bi morali vpenjati v vsak klin. A če bi se te poti lotil kak neizkušen oz. gornik, ki se na takih poteh ne počuti preveč sigurno in če bi SV komplet uporabljal že na jeklenicah do Škrbine, ne bi bilo nič narobe, če bi si ga pustil na sebi in se čez Goličico vpenjal po potrebi oz. na najtežjih in najbolj izpostavljenih odsekih.
Anonymous: torek, 31. avgust 2004, ob 21.55 uri
Se popolnoma strinjam, tudi uporaba pasu za samovarovanje je zelo relativna... Prvič sem ga preizkusila pred leti pri vzponu na Malo Mojstrovko. Vse skupaj se mi je zdelo zelo nerodno in bila sem še počasnejša kot sicer... Od takrat sem opravila marsikaj brez pasu (Hanzova in Kopiščarjeva na Prisojnik, Vrbanove špice, Rjavina, Rinke, Dolgi hrbet itd.), vse brez težav in potrebe po samovarovanju. Letos pa Košutnikov turn iz avstrijske smeri kjer so varovala popolnoma drugačna od naših in prvič mi je bilo žal, da ga nimam. Osebno so mi varovala na naših poteh veliko bolj priljubljena od omenjenih avstrijskih pa čeprav so za samovarovanje nekoliko manj primerna. Ob tej priliki naj pohvalim vse prizadevne vzdrževalce naših poti, pasove pa bomo verjetno tam kjer bo to nujno v bodoče tudi mi Slovenci vedno bolj uporabljali.
Anonymous: sreda, 8. september 2004, ob 13.11 uri
Prehodila sem že kar nekaj zavarovanih poti, recimo, da imam izkušnje. A žal so izkušnje eno, stanje in trenutki na poti pa drugo. Za rojstni dan sem dobila čelado. Prva pot Tominškova (med tednom). Preizkušnja čelade in vaja tehnike samovarovanja. Sicer Tominškova ni bogvedi kako zahtevna plezalna pot, je pa nevarna z vidika padanja kamnov, ker je precej "prometna". Ko mi je priletel kamenček v glavo (hvala lepa možu, ki mi je podril čelado), je svoje odigrala tudi varovalna oprema. Vsaka nepredvidena situacija na poti lahko preseneti, zakaj bi po nepotrebnem usodno. Sama sem pristaš varovanja, pa čeprav je včasih za planince z "jajci" to malo smešno.
iztokk: torek, 6. september 2005, ob 11.32 uri
Izkusenj s samovarovalnim kompletom nimam, ker ga (se) nimam. Letos ko sem sel na Veliko Babo po direktni zavarovani plezalni poti bi mi prav prisel, vendar so tam jeklenice res trdo vpete tako, da sem prisopihal varno tudi brez samovarovalnega kompleta. Imel bi pa pripombo na spletno stran PZS [url]http://www.pzs.si/varno_v_gore/o_opremi.php[/url] kjer bi kot krovna organizavija lahko kaj napisala o varni hoji v gorah, ter o opremi. Tudi kaksni napotki in priporocila nebi skodovala. Kako naj bodo planinci opremljeni ce sama zveza nic naredi. Ce boste odprli to spletno stran boste videli, da je stran v izdelavi. :( Lep pozdrav, Iztok
marfi: torek, 6. september 2005, ob 13.06 uri
Imel bi pa pripombo na spletno stran PZS [url]http://www.pzs.si/varno_v_gore/o_opremi.php[/url] kjer bi kot krovna organizavija lahko kaj napisala o varni hoji v gorah, ter o opremi. Tudi kaksni napotki in priporocila nebi skodovala. Kako naj bodo planinci opremljeni ce sama zveza nic naredi. Ce boste odprli to spletno stran boste videli, da je stran v izdelavi. :(
Tole pa kar prepiši v zadnji forum, da ne bom jaz edini, ki imam pripombe.
iztokk: torek, 6. september 2005, ob 13.22 uri
Imel bi pa pripombo na spletno stran PZS [url]http://www.pzs.si/varno_v_gore/o_opremi.php[/url] kjer bi kot krovna organizavija lahko kaj napisala o varni hoji v gorah, ter o opremi. Tudi kaksni napotki in priporocila nebi skodovala. Kako naj bodo planinci opremljeni ce sama zveza nic naredi. Ce boste odprli to spletno stran boste videli, da je stran v izdelavi. :(
Tole pa kar prepiši v zadnji forum, da ne bom jaz edini, ki imam pripombe.

Pa mislis da bo kaj pomagalo.
xmovc: torek, 6. september 2005, ob 13.26 uri
Pa mislis da bo kaj pomagalo.
[img:ca41200493]http://forum.bmwslo.com/images/smiles/roflmao.gif[/img:ca41200493]
Filip: torek, 6. september 2005, ob 14.13 uri
Za bolj sigurno varovanje pa je pač potrebno imeti s seboj kak 20-metrski prusik, s katerim se preko takih mest lahko varuješ s štanti.....
Ja, res je. Niti ni potrebna prava plezalna vrv (vem, za tole jo bom dobil po glavi), jaz imam 7 mm prusik, dolžine 10 m, in sem ga že večkrat uporabil za varovanje prijateljice. Izredno prav pride pa tudi pri planinskih krstih :lol: :D Na klinih pa bi se v primeru potrebe ravno tako lahko varoval s prusikom in kavbojskim ali (če je klin nagnjen prav navzdol) prusikovim vozlom.
marfi: torek, 6. september 2005, ob 15.08 uri
Pa mislis da bo kaj pomagalo.
Pomaga, se že bolje počutim. :D
jjanez: sreda, 7. september 2005, ob 9.20 uri
Bi se pa še jaz malo vključil v debato o varovanju. Glede nato, da sem sem nabavil vso potrebno opremo, prakticiram samovarovanje kar pogosto - res pa to pomeni dodatno prtljago v včasih kar premajhnem nahrbtniku, zlasti če dodam še dereze. Moje mnejne je sledeče: 1. Samovarovanje na klinih je bolj rešitev v sili, seveda pa morajo zato biti ustrezni pogoji (klini zakrivljeni navzgor, paziti je treba, da zaradi pretikanja ne izgubiš ravnotežja). Tak specifičen del za možno samovarovanje na klinih je po mojih izkušnjah sestop malo pred vrhom Rjavine, kjer ni zajl - mislim pa, da lahko plezaš kar na prosto - je dovolj klinov. 2. Na težjih poteh (Hanzove, Vrbanove špice, Jubilejna...) vedno nadenem samovarovalno opremo, s tem da se ne pripnem čisto na vsak konec zajle. Hoja je pri samovarovanju počasnejša, vendar jaz v času, ko prepenjam v bistvu tudi počivam. Prijeten občutek je tudi, da se pripneš in potem nemoteno uživaš v pogledih, fotografiranju. 3. Jaz sem v dilemi tedaj, ko je na določeni poti le kratek odsek primeren za samovarovanje (Visoka Rateška Ponca, tudi pot na Rjavino). Tedaj grem na pot brez te opreme, pa jo kar pogrešam. 4. Na določenih delih poti bi me brez samovarovanja kar malo stisnilo pri srcu - tak primer je sestop po navpičnem kaminu iz Zadnjega okna na Jubilejni poti. 5. Èe je dilema samovarovanje da ali ne, pa mislim, da je glede uporabe čelade odgovor DA 6. Pri srečevanju s planinci brez samovarovanja in čelade nimam občutka, da sem brez "jajc", ampak da sem le bolj previden Imam pa še vprašanje glede življenske dobe pasu in samovarovalnega kompleta. V literaturi piše, da je življenska doba do 2 leti, mislim pa, da je pri primerni uporabi in če ni padcev ta lahko daljša - kaj mislite?
xmovc: sreda, 7. september 2005, ob 10.01 uri
Imam pa še vprašanje glede življenske dobe pasu in samovarovalnega kompleta. V literaturi piše, da je življenska doba do 2 leti, mislim pa, da je pri primerni uporabi in če ni padcev ta lahko daljša - kaj mislite?
Zdi se mi, da je enako pisalo na moji čeladi. :? Marketinška poteza ali resnična potreba?
mihajlovich: sreda, 7. september 2005, ob 10.08 uri
Imam pa še vprašanje glede življenske dobe pasu in samovarovalnega kompleta. V literaturi piše, da je življenska doba do 2 leti, mislim pa, da je pri primerni uporabi in če ni padcev ta lahko daljša - kaj mislite?
Zdi se mi, da je enako pisalo na moji čeladi. :? Marketinška poteza ali resnična potreba?

Plastika ni večna. Zaradi delovanja UV žarkov, temperaturnih nihanj... pride do depolimerizacije polimerov ki jo sestavljajo. Zato se mehanske lastnosti lahko spremenijo. V gorah je UV žarkov, temperaturnih razlik (pod čelado švicamo, z zunanje strani pa piha veter ali celo pada dež). Ker firme ne vedo kako pogosto bomo čelado uporabljali, se zavarujejo in napišejo da zagotovo zdrži 2 leti. Da se ne bo kdo pritoževal, če se mu naredi šparovček. BTW, tudi sam nisem zamenjal čeladepo 2 letih.
Filip: sreda, 7. september 2005, ob 10.31 uri
Kolikor vem, je z življenjsko dobo mišljeno obdobje, ko mora prodajalec zagotavljati servisiranje in rezervne dele. Dejanska doba trajanja izdelka pa je običajno precej daljša - pri plezalnem pasu, samovar. kompletu in čeladi naj bi vsekakor bila deset let in več. Seveda odvisno od pogostosti uporabe, plezalni pas se zna kar hitro zdrgniti.
marfi: sreda, 7. september 2005, ob 11.45 uri
Rok trajanja je odvisen tudi od števila udarcev. Èelade so že take.
katja: sreda, 7. september 2005, ob 11.59 uri
Pri kolesarski čeladi je tako, da jo je potrebno zamenjati ob vsakem padcu nanjo. Pri hribovski je pa verjetno enako, ce ti kamen prileti gor ali pa ce se kam mocno udaris, jo je verjetno potrebno zamenjat.
Filip: sreda, 7. september 2005, ob 12.03 uri
Saj - če hočeš, da ti glava ostane ista.
marfi: sreda, 7. september 2005, ob 12.14 uri
Kaj pa prusik? Ta se pri padcu tudi nepovratno raztegne.
Mitja: sreda, 7. september 2005, ob 12.56 uri
Rok trajanja je odvisen tudi od števila udarcev. Èelade so že take.
Pri plezalnem pasu pa od števila padcev?
iztokk: sreda, 7. september 2005, ob 14.04 uri
Pa mislis da bo kaj pomagalo.
Pomaga, se že bolje počutim. :D

Poglej si sedaj spletno stran. So jo naredili. Pohvalano.
Domen: ponedeljek, 12. september 2005, ob 19.25 uri
Na klinih pa bi se v primeru potrebe ravno tako lahko varoval s prusikom in kavbojskim ali (če je klin nagnjen prav navzdol) prusikovim vozlom.
Prusikov vozel se uporablja izključno kot vrv (prusik) na (glavno) vrv. Na navzdol nagnjenem klinu prusikov vozel zagotovo ne bi deloval in bi že ob manjši obremenitvi zdrsnil!
Tinkara: ponedeljek, 21. avgust 2006, ob 18.46 uri
Iz naftalina vlečem tole temo s sledečim podvprašanjem za izkušene gorske mačke: ali drži, da so samovarovalni kompleti, ki imajo elastične vrvi (take, ki se skrčijo, kadar jih ne potrebujemo) bolj praktični od "navadnih"? Je že res, da najbrž manj ovirajo, bi pa rekla, da se tudi prej izrabijo oz. raztegnejo, pa smo spet tam?
ivang: torek, 22. avgust 2006, ob 16.14 uri
Zdravo, da še jaz napišem nekaj mnenj :) Po mojih izkušnjah je najboljši samovarovalni komplet: dvodelni plezalni pas + 3m dinamične vrvi + 3 vponke. To je sicer dražje od samovarovalnega kompleta v trgovinah, je pa uporabno tudi za naveze v skupinah. Glede uporabe samovarovalnega kompleta in čelade je pa tako, kot z rezervno gumo pri avto. Večino časa ne rabiš, ko pa rabiš je pa fajn če maš zraven. LP
Luki: sreda, 23. avgust 2006, ob 9.18 uri
Iz naftalina vlečem tole temo s sledečim podvprašanjem za izkušene gorske mačke: ali drži, da so samovarovalni kompleti, ki imajo elastične vrvi (take, ki se skrčijo, kadar jih ne potrebujemo) bolj praktični od "navadnih"? Je že res, da najbrž manj ovirajo, bi pa rekla, da se tudi prej izrabijo oz. raztegnejo, pa smo spet tam?
Ja, definitivno je bolj prakticno. Nase samovarovalne komplete je zvezal kar kolega sam in je prislo malo manj kot 10.000SIT. Je pa res da sedaj pilimo tehniko kako se ne spotikati ob vrvi, kam jo zatakniti da bo sistem se vedno deloval pravilno v primeru padca ipd. Tistega z elastiko pomojem ne bos kar tako raztegnila in unicila. Vsaka stvar se pac obrabi tudi gojzarjev nimas za 10 let. Verjetno ga tudi ne uporabljas vsak dan. Lp, Luka
xmovc: sreda, 23. avgust 2006, ob 10.17 uri
Pa saj ga maš tudi v štacuni za 10k, pa še kolegu ni treba za pir dat. Z vponkami vred.
Filip: sreda, 23. avgust 2006, ob 10.29 uri
Ja, moja ma Petzlovega, zlo luškan je, in glih nekje 10 jurjev je bil.
Luki: sreda, 23. avgust 2006, ob 11.17 uri
"malo manj" :)
xmovc: sreda, 23. avgust 2006, ob 12. uri
9.999 :?: Jest sem dal zanj 9.256 :lol:
Tinkara: sreda, 23. avgust 2006, ob 12.40 uri
9.999 :?: Jest sem dal zanj 9.256 :lol:
Katerega leta kej... Sedaj je Petzl brez vponk okol 12k, z vponkami pa okol 18k minus popust na planinsko izkaznico. Sem pa tja se najde tudi kak tolar cenejši, odvisno od trgovine. Mene je včeraj prišel Petzl Y Vertigo model (neelastičen) 14.800 SIT.
Filip: sreda, 23. avgust 2006, ob 13. uri
Mene je včeraj prišel Petzl Y Vertigo model (neelastičen) 14.800 SIT.
Mislim, da ima moja ravno tega. Nekako modro/rumenih barv je, bil pa je nekaj čez deset jurjev, vsekakor manj kot enajst, v Elanovi trgovini v Kranju (za Globusom), pred kakimi tremi, štirimi leti. Mislim, da je bila tudi nekakšna akcija vmes. Vsekakor se vedno splača malo pregledati ponudbo, so cene kar različne za enake izdelke.
xmovc: sreda, 23. avgust 2006, ob 13.51 uri
Katerega leta kej...
Leta tekočega, pred 14 dnevi. Ni pa Petzlov. Zraven sta dve matičarki z avtomatsko zaskočko in najlonska zanka za vpenjanje v pas. Štrik je pa roza barve. Upoštevan pa je "popust zvestobe" 15%.
Tinkara: sreda, 23. avgust 2006, ob 14.12 uri
Leta tekočega, pred 14 dnevi. Ni pa Petzlov. Zraven sta dve matičarki z avtomatsko zaskočko in najlonska zanka za vpenjanje v pas. Štrik je pa roza barve. Upoštevan pa je "popust zvestobe" 15%.
Roza za punčke... Moj je rumeno-moder, tako da ga lahko tudi kakemu fantku posodim. :D Tudi VauDe (npr. v Promontani) ima ene luštne komplete, z mavričnim (!) štrikcem, samo imajo tiste nerodne vponke, ki jih morš šraufat. Si ne predstavljam, kako bi to zneslo sred zime, z otrplimi prsti. Cena: 17k. Kakorkoli že, moja agonija je končana. Sem zadovoljna. Morda boste pa že čez kak teden brali, kako godrnjam pri tem, ko se zatikam v neelastične štrike... :D
xmovc: sreda, 23. avgust 2006, ob 14.14 uri
Roza za punčke...
Ni nujno :oops:
marl: sreda, 23. avgust 2006, ob 15.04 uri
Meni je pa najbolj pri srcu, moj komplet Salewa Y attack evo, predvsem zaradi vponk na stisk. http://www.salewa.de/ausruestung_klettersteigsets.php?chid=288&m=3&sid=d71d4f54b18aee7802a241f31c31eb14&prid=4103&ac=det[/url]
mkonci: sobota, 9. september 2006, ob 17.06 uri
Živjo jst sem čisti novinec na tem zavarovalnem področju. Prebral sem temo, vendar nisem zasledil kaj preveč uporabnega zame. Rad bi si kupil zavarovalni komplet, ker mam malenkost mehke noge ko sem na kaki bolj odprti skalci. Sicer zelo rad hodim v hribe, sam tudi rad vidim da sem zavarovan v primeru zdrsa. A mi lahko svetujete kje tako stvar kupiti, koliko stane, kaj sploh potrebujem? A obstaja kaka stran ki razloži kako se sploh uporablja varovalni komlet. Imam samo eno prošnjo, če mi svetujete bi rad komplet ki ima vponke ki jih ni potrebno šraufati. Lp, Matej
Otto: sobota, 9. september 2006, ob 17.37 uri
Samovarovalne komplete prodajajo v vseh trgovinah s planinsko opremo (Iglu sport, Promontana, Pohodnik,...) pa tudi v Hervisu, pa preko interneta http://www.kibuba.com . Poleg kompleta boš potreboval tudi pas na katerega boš ta komplet namestil. Mislim, da bo najboljše, da stopiš do ene od teh trgovin pa ti bodo tam tudi povedali oz. pokazali kako se uporablja, saj je težko kar razlagati, če stvari nimaš pred sabo. Cena pa je dobrih 10 k za pas in prav toliko za samovarovalni komplet tako, da prideš skozi za 20-30 tisočakov (odvisno kaj boš kupil).
© PLANINSKA ZVEZA SLOVENIJE, 2024

Iskanje v forumu


Išči v temi

Izprazni Iskanje
 
Prikaži vse zapise
Teme v forumu
Stanje v gorah
Dejavnosti
Splošno
Spletna stran PZS
 
Planinska zveza Slovenije
Ob železnici 30a, p. p. 214
SI-1001 Ljubljana

+ 386 (0)1 43 45 680
info@pzs.si
Aktualno
Novice
Dogodki, aktivnosti
Zadnje v forumu
Zadnji komentarji
Članarina
Spletna včlanitev
Prednosti članstva
Vrste članstva in cenik
Prijava nezgode
Planinstvo
Planinske koče
Planinske poti
Komisije in odbori
Planinska društva
Planinska kultura
Planinski vestnik
Slovenski planinski muzej
Planinska založba
Življenje pod Triglavom
Podpiram planinstvo
Dohodnina
SMS donacije
Sklad Okrešelj
Naši partnerji
O PZS
Osebna izkaznica
Kontakti / kje smo
Vodstvo
Strokovna služba
Prijava | Registracija | Piškotki (cookies) Splošni pogoji delovanja O avtorjih