sreda, 15. maj 2024
PRIJAVI SE
E-naslov
Geslo
zapomni si me [shrani piškotek]
REGISTRACIJA PRIJAVA
Pozabljeno geslo 

Planinske koče – rezervacije
 Prijava na E-novice  English language
POIŠČI

FORUM PZS (zapisi iz stare spletne strani)

Brez naslova

bostopor: torek, 3. julij 2007, ob 11.42 uri; ogledov: 0
Ta vikend (30.06/01.07) smo v KS-alpah planirali krožno turo, ki je vsebovala povratek preko Križa na Kranjsko kočo na Ledinah. Pri sestopu s Križa (Koroška Rinka), sem se pri tretji jeklenici moral obrniti, saj slednja ni bila napeta (imela je kar lufta) ter z izruvanim klinom. Jasno mi je dala vedeti, da zame brez varovalnega kompleta se tukaj pot konča. Vrnil sem se na vrh ter raje izbral varnejši sestop v Kamniško Bistrico. Kolega, ki sta se odločila, da bosta vseeno sestopila po tej poti sta rekla, da se težavnost s spustom veča (na nekaj mestih). Pot z Rink je zelo zračna in prepadna, predvsem pa krušljiva. Priporočam varovalni kompet in čelado. Navajam, da je to moje subjektivno mnenje o poti, ter da za nekoga z več plezalnimi izkušnjami ne bi smela predstavljati večjega problema. Lep pozdrav in varen korak!

Odgovori

nv: torek, 3. julij 2007, ob 9.30 uri
Mi lahko kdo napiše kakšna je pot z Rink na Krajnsko kočo na Ledinah.
Teja: torek, 3. julij 2007, ob 10.48 uri
Èe sprašuješ po razmerah, ti lahko povem, da je bila prejšnji konec tedna povsem kopna, brezhibno zavarovana - varovala napeta, opazila sem veliko novih spojk, v zgornjem delu novo jeklenico. Kranjski markacisti so bili zelo pridni. Je pa v zgornjem - izstopnem delu zelo krušljivo, vidni so sveži sledovi padajočega kamenja in skal. Vendar je ta podor jeklenica dobro prestala.
bostopor: torek, 3. julij 2007, ob 11.42 uri
Ta vikend (30.06/01.07) smo v KS-alpah planirali krožno turo, ki je vsebovala povratek preko Križa na Kranjsko kočo na Ledinah. Pri sestopu s Križa (Koroška Rinka), sem se pri tretji jeklenici moral obrniti, saj slednja ni bila napeta (imela je kar lufta) ter z izruvanim klinom. Jasno mi je dala vedeti, da zame brez varovalnega kompleta se tukaj pot konča. Vrnil sem se na vrh ter raje izbral varnejši sestop v Kamniško Bistrico. Kolega, ki sta se odločila, da bosta vseeno sestopila po tej poti sta rekla, da se težavnost s spustom veča (na nekaj mestih). Pot z Rink je zelo zračna in prepadna, predvsem pa krušljiva. Priporočam varovalni kompet in čelado. Navajam, da je to moje subjektivno mnenje o poti, ter da za nekoga z več plezalnimi izkušnjami ne bi smela predstavljati večjega problema. Lep pozdrav in varen korak!
mosovnik: torek, 3. julij 2007, ob 15.11 uri
Mi lahko kdo napiše kakšna je pot z Rink na Krajnsko kočo na Ledinah.
Ko sem se pred štirinajstimi dnevi potikal tam okoli in se spustil iz Križa v Mrzli dol, ni bilo opaziti kakršnokoli pomanjkljivost. Varovala odlična, res pa je, da je vse malo bolj navpik postavljeno in za vsakega šodrovca pa ta pot res ni najbolj primerna. :( Kar pa se opreme tiče, pa tako verjetno ni potrebno ponavljati:čelada obvezna, samovarovalni komplet pa kakor kdo. Na tem spustu morda komu pride zeeeelo prav. Pa srečno in previdno na "pocukranih" poličkah Križa!
nv: petek, 6. julij 2007, ob 12.45 uri
Se zahvaljujem vsem za posredovane informacije in vam želim prijeten vikend. :)
fpetel1: sobota, 7. julij 2007, ob 19.30 uri
S katero potjo lahko primerjam (po težavnosti - varovanje, izpostavljenost) pot od Mrzlega dola do Rink. V okolici sem bil na Skuti čez Strežo, na Veliki Babi po plezalni, na Slovenski na Ledine, Žrelo na Storžič... Mogoč s Plemenicami, Jubilejno na Prisojnik, Slovensko na Mangrt?? Hvala za vaše subjektivno mnenje.
mosovnik: sobota, 7. julij 2007, ob 20.11 uri
Imej v mislih, da je pot iz M.dola na Križ severni pristop, ki je kar konkretno postavljen pokonci. Ja, lahko jo primerjaš-enačiš, po težavnosti, z jubilejno na Prisojnik ali z Plemenicami. Izpostavljenost je na vseh naštetih poteh spoštovanja vredna. Èe si že "prežvečil" tudi ostale naštete, kar pojdi in srečno.
fpetel1: ponedeljek, 9. julij 2007, ob 17.52 uri
Hvala za odgovor. Včeraj sem glede na ne preveč stabilno napoved prehodil samo Raduho po dolgem in počez. Po dopustu na morju pride pa Okrešelj z Rinkami na vrsto in še kaj. Bom napisal kako je bilo.
Kanja: sreda, 25. julij 2007, ob 22.16 uri
Najprej lep pozdrav vsem skupaj ob moji prvi objavi na forumu. :) Načrtujem obisk Koroške Rinke z Ledin. Pot je v vodniku 50 zavarovanih plezalnih poti klasificirana kot "zmerno zahtevna" - se pravi še zmeraj med lažjimi med težkimi in se mi je zdela nekakšno logično nadaljevanje tega, kar sem prehodila do zdaj (bila sem recimo na storžiču skozi žrelo, pa na Raduhi po plezalni, po Pogačnikovi na Grmado - te poti so se mi zdele lahke). Nimam pa spet nevemkakšne kilometrine po plezalnih poten in nekaj komentarjev tukaj mi je malo dalo misliti. Se vam zdi ta pot pametna izbira? Èe ne - katere "vmesne stopnje" bi mi priporočili? Hvala za odgovore!
fpetel1: sobota, 28. julij 2007, ob 12.18 uri
S punco sva včeraj 27.7. obiskala Rinko iz smeri Okrešlja. Pot iz Mrzlega dola do vrha je super(zelo strm začetek zavarovanega dela do stika s potjo iz Ledin tudi eden najlepših dosedaj). Lepa, razgledna in zgledno varovana (ni primerjave z Turskim žlebom, ki se mi zdi nevaren -krušljivo kamenje, spolzke ohlapne jeklenice) Proti vrhu(2. ali 3. jeklenica iz vrha) poti na Križ(Rinko) je spuljen klin od jeklenice in ene dve jeklenici nista 100% zategnjeni, kar pa ne predstavlja prevelike težave. Priporočam (samo) ljudem brez vrtoglavice nad nekaj 100 meterskimi prepadi. Pot proti Kokrskemu sedlu (čez Sleme) se pa vleče (3 do 4 ure malo gor malo dol!)
fpetel1: sobota, 28. julij 2007, ob 12.31 uri
Kanja! Pot je glede na izpostavljenost in prepadnost ena najtežjih v KS alpah (kljub zglednim varovalom) Osebno je nebi primerjal niti s plezalno na Raduho niti s potjo skozi žrelo, ki sta obe precej lažji. Mogoče je lažja primerjava z Ljubilejno potjo na Prisojnik. To je zgolj moje subjektivno mnenje. Meni se kljub prepadnosti ni zdela težka - samo brez strahu pa gre. Za dol je pa še nekoliko zahtevnejša.
mariborcan: sobota, 28. julij 2007, ob 14.09 uri
Treba je upoštevati, da je v vodniku 50 zavarovanih plezalnih poti opisan pristop z Ledin, ki ne vključuje spodnjega, najbolj strmega (vendar zelo lepega) dela iz Mrzlega dola (ki je, kot je meni znano, v osnovi bil zgrajen kot povezava Èeške koče in Okrešlja po slovenskem ozemlju, danes pa se ga res večinoma uporablja v kombinaciji s potjo Ledine-Križ). Zgornji del je lažji in mislim, da je oznaka težavnosti v vodniku primerna. Èe prav razumem, ima Kanja namen turo opraviti z Ledin in torej prehoditi le ta zgornji del in glede na to, da so se ji do sedaj prehojene poti zdele lahke, mislim, da s tem zgornjim delom ne bi smela imeti prehudih težav. LP
aaandrej: ponedeljek, 30. julij 2007, ob 7.41 uri
V soboto 28. julija sva z prijateljem opravila s precej naporno turo. Začela sva z dnem pri tovorni žicnici, nadaljevala do Kranjske koče na Ledinah. Sledil je vzpon do Koroške Rinke, nato krajši spust in vzpon na Kranjsko Rinko. Nadaljevala sva proti Skuti in jo dosegla malo po enajsti uri. Pot naju je naprej vodila mimo Štruce, preko Dolgega hrbta do Mlinarjevega sedla. Sledil je spust mimo Èeške koče na izhodišče. Vse skupaj preko 11 ur. Turo je zaznamoval izredno lep dan, nikakor ne prevroč, z obilico napornih vzponov, adrenalinskih spustov in prekrasnih razgledov. Kamniško Savinjske alpe so bile ta dan precej obiskane, kar je meni precej všeč. Opozarjam na slabo pritrjene jeklenice pri vzponu na Koroško Rinko in veliko krušljivost pri vzponu na Skuto ter ob spustu z Mlinarskega sedla.
jjanez: četrtek, 2. avgust 2007, ob 11.40 uri
Jaz sem se tega dne pridružil dvema planinkama in smo opravili isto pot (jaz sem spustil Kranjsko Rinko) v obratni smeri. Za mene, ki sem tu še bolj nanovo je bilo to čudoviti doživetje - poti se po težavnosti lahko primerjajo (v določenih primerih celo prekašajo )s potmi v Julijcih. Mislim, da smo se srečali v vznožju Skute - tako kot jaz sta bila opremljena po "propisima" - čelada, pas, samovarovanje. Ob tej priliki bi se rad zahvalil planinkama za spremstvo in nove informacije.
nv: četrtek, 2. avgust 2007, ob 14.51 uri
V soboto 28.7. sva šla s prijateljem z Okrešlja preko Turskega žleba najprej na Skuto, potem pa ob povratku še na Rinke in s Križa (Koroška Rinka) sva sestopila v Mrzli dol, od tam pa nazaj na Okrešelj. Spust v Mrzli dol je kar zgledno varovan, je pa potrebno imeti nekaj izkušenj s takimi potmi in pa obvezno čelado. Je šlo brez samovarovalnega kompleta, čeprav bi za manj izkušene morda prišel prav. Ta spust pa za vsakega "šodrovca", kot je napisal že mosovnik, res ni! Je kar prijal počitek po končanem spustu s pogledom na "cikcak" pod Turskim žlebom!
CarpeDiem: četrtek, 2. avgust 2007, ob 19.48 uri
najbolj strmega (vendar zelo lepega) dela iz Mrzlega dola (ki je, kot je meni znano, v osnovi bil zgrajen kot povezava Èeške koče in Okrešlja po slovenskem ozemlju LP
Zanimivo je tole slišat! Èeprav me pa zanima, ali obstaja direktna povezava od Okrešlja, pa da se npr. izogneš Kranjski koči ko greš do Èeške, ker to sva s kolegom nameravala - pa sva šla vseeno potem prek Ledinske koče do Èeške, pa še zdaj ne vem ali gre kakšna "zgornja" varianta, se pravi bi morala iti nekje tik pod severnimi stenami Skute in Grintovca, ali pa je obvezen spust do Kranjske in potem npr. čez Žrelo do Èeške, ali se da po tej omenjeni zgornji, da bi se Kranjski koči izognil!
marfi: četrtek, 2. avgust 2007, ob 21.34 uri
Ne, Kranjski koči se ne moreš izogniti. Ker gre normalna pot med Savinjskim in Jezerskim sedlom po avstrijski strani, so pač naredili direktno povezavo iz Mrzlega dola, ker se čez mejo pod nobenim pogojem ni smelo iti.
MP: torek, 7. avgust 2007, ob 19.16 uri
Treba je upoštevati, da je v vodniku 50 zavarovanih plezalnih poti opisan pristop z Ledin, ki ne vključuje spodnjega, najbolj strmega (vendar zelo lepega) dela iz Mrzlega dola... ...Zgornji del je lažji in mislim, da je oznaka težavnosti v vodniku primerna.
V 50 Zavarovanih ima oznako "zmerno zahtevno", s čimer se ne strinjam, saj je na mestih konkretno izpostavljena, navpična in tudi poličke so občasno polne šodra. Vsekakor ne spada v isti rang kot pot čez Prag ;)
panda: sreda, 8. avgust 2007, ob 8.29 uri
Se popolnoma strinjam z MP-jem. Plezalna pot iz Mrzlega dola na Križ je res nekaj "posebnega" in "konkrektnega", čeprav je dobro zavarovana. Tudi za "Pot čez Prag" je odlično zavarovana (sedaj so varovala še dodatno pred kratkim obnovili), vendar tudi po moji subjektivni oceni, se poti med seboj nikakor ne moreta primerjati. Osebno je "Prag" bil zame mala malica (pa se dajem v koš med povprečne planince), plezalna iz Mzrlega dola pa mi je na čase "jemala" sapo (tudi zaradi pokončnosti). Jaz bi jo uvrstil med zelo zahtevne. Je pa razlika v časih med obema, mogoče pa odtehta to avtorjevo razvrščanje, da jih enači. To ve samo on.
marfi: sreda, 8. avgust 2007, ob 12.37 uri
Mešaš hruške in jabolka? MP piše, da je v 50 zavarovanih ocenjena pot z Ledin na Križ (hruške), ki se odseku iz Mrzlega dola izogne (jaboka). Po njegovo je zgornji del opisane poti težji od poti čez Prag, ti pa ocenjuješ odsek iz Mrzlega dola, ki ga MP sploh ni omenjal in je nedvomno težji od normalne poti.
mariborcan: sreda, 8. avgust 2007, ob 12.53 uri
@panda: Še enkrat ponavljam: oznaka "zmerno zahtevno" v vodniku velja samo za zgornji del poti, spodnji del iz Mrzlega dola do grebena Križa, kjer se priključi pot z Ledin, ni vključen! @MP: Ja, bi se dalo debatirati, ali je oznaka "zmerno zahtevno" primerna. Èe primerjamo s potjo čez Prag, potem morda res ne. Tudi meni se je na prvi pogled zdela ta oznaka malenkost prenizka. Ampak v isti kategoriji so recimo tudi pot od Èeške koče na Grintovec, slovenska pot na Mangrt, ki so že bolj primerljive. Èe pa pogledamo v kategorijo "zahtevna", pa tam najdemo Turski žleb, pot z Ledin na Veliko Babo, Dolgi hrbet, Rjavino iz Pekla, Jubilejno pot, dve poti na Jalovec, Anito Goitan, Norino,..., ki so vsekakor težje, in s tega stališča upravičeno eno kategorijo višje. Uvrstiti takšne poti na neko lestvico je zahtevna naloga, deloma gre tudi za stvar osebnega okusa oziroma doživetja posamezne poti, nekatere poti so po težavnosti ravno "nekje vmes" in tu se je avtor pač moral odločiti, saj je bilo poti pač treba strpati v neko smiselno število kategorij (nesmisel bi bilo imeti 7 ali 8 kategorij, pri čemer bi nekatere obsegale le po nekaj poti). Osebno mislim, da je avtorju stvar kar dobro uspela, seveda pa se bo vedno našel kdo, ki bi se glede kakšne "vmesne" poti odločil drugače in jo dal kategorijo navzgor ali navzdol (kot pravim - gre tudi za stvar osebnega okusa). V zvezi s konkretno debato glede poti na Križ in poti čez Prag pa mislim, da bi, če bi že šli prestavljati poti, bilo bolj smotrno dati pot čez Prag med "malo zahtevne" kot pa pot na Križ med "zahtevne", saj, kot že rečeno, med "zahtevnimi" najdemo poti, ki so brez dvoma nekoliko težje.
panda: sreda, 8. avgust 2007, ob 15.04 uri
@ marfi Vzeto na znanje, zamešal sem jabolke in hruške.....z Ledin še nisem hodil. Ampak to ne zmanjšuje moje zmote. Hvala za popravek. :oops:
MP: četrtek, 9. avgust 2007, ob 11.50 uri
Sicer je to že čisto izven konteksta osnovne teme: Osnovni problem je ker ne gre v eni besedi ocenit. * dolžine * zahtevnosti * izpostavljenosti * objektivne nevarnosti ... Retorično vprašanje. Kaj je težje? Zelo zahtevno in brezhibno varovano ali nezahtevno in zelo izpostavljeno. ;) A kot pravim, bolje bo, da se odpre nova tema v Splošnih pogovorih.
marfi: četrtek, 9. avgust 2007, ob 12.02 uri
A kot pravim, bolje bo, da se odpre nova tema v Splošnih pogovorih.
Zakaj nova? http://www.pzs.si/forum/viewtopic.php?t=1647
Vlajko: četrtek, 9. avgust 2007, ob 12.48 uri
Marfi, morda ima pa MP glede nove teme, vseeno, prav, kajti predlagano debatno mesto se je [url=http://www.pzs.si/forum/viewtopic.php?p=13075#13075]od te točke [/url]dalje, tako kot že večkrat doslej, izrodilo. :cry: :cry:
marfi: četrtek, 9. avgust 2007, ob 12.56 uri
Nič več ... ;) btw: tudi zadnja štiri sporočila bodo letela ven ...
mariborcan: četrtek, 9. avgust 2007, ob 14.28 uri
@MP: Ravno zato, ker ocena z eno besedo morda ne pove dovolj, je v knjigi na koncu opisa vsake poti še poseben razdelek, kjer avtor v krajšem tekstu pojasni svojo oceno. Upošteva pa avtor v ocenah vse dejavnike (Gola NE na Viš samo po težavnosti plezanja nikakor ne sodi v najvišji razred), ocena je tako nekakšen splošen vtis o turi, kakšen doprinos pa je imel k oceni kateri dejavnik pa je ponavadi pojasnjeno v tekstu.
mariborcan: torek, 14. avgust 2007, ob 0.49 uri
Spomnil sem se, da imam slike s poti, o kateri smo tu toliko predebatirali, tudi v mojem albumu, zato, da ne bo ostalo samo pri besedah, tukaj objavljam link: [url]http://mariborcan.moj-album.com/album/8072310/[/url] Slike so tako iz spodnjega kot tudi iz zgornjega dela, vendar pa se da, s pomočjo komentarjev ob slikah, ločiti, kaj kam spada, tako da si lahko vsak ven poišče tisto, kar ga zanima.
© PLANINSKA ZVEZA SLOVENIJE, 2024

Iskanje v forumu


Išči v temi

Izprazni Iskanje
 
Prikaži vse zapise
Teme v forumu
Stanje v gorah
Dejavnosti
Splošno
Spletna stran PZS
 
Planinska zveza Slovenije
Ob železnici 30a, p. p. 214
SI-1001 Ljubljana

+ 386 (0)1 43 45 680
info@pzs.si
Aktualno
Novice
Dogodki, aktivnosti
Zadnje v forumu
Zadnji komentarji
Članarina
Spletna včlanitev
Prednosti članstva
Vrste članstva in cenik
Prijava nezgode
Planinstvo
Planinske koče
Planinske poti
Komisije in odbori
Planinska društva
Planinska kultura
Planinski vestnik
Slovenski planinski muzej
Planinska založba
Življenje pod Triglavom
Podpiram planinstvo
Dohodnina
SMS donacije
Sklad Okrešelj
Naši partnerji
O PZS
Osebna izkaznica
Kontakti / kje smo
Vodstvo
Strokovna služba
Prijava | Registracija | Piškotki (cookies) Splošni pogoji delovanja O avtorjih