ponedeljek, 13. maj 2024
PRIJAVI SE
E-naslov
Geslo
zapomni si me [shrani piškotek]
REGISTRACIJA PRIJAVA
Pozabljeno geslo 

Planinske koče – rezervacije
 Prijava na E-novice  English language
POIŠČI

FORUM PZS (zapisi iz stare spletne strani)

Vevnica, Strug, greben Ponc

frfi: sobota, 28. julij 2007, ob 14.05 uri; ogledov: 1
15.06.2007 sva se s prijateljem odpravila na prečenje Vevnice, Struga in Ponc iz Italijanske strani. Jaz sem sicer to prečenje opravil že nekaj let nazaj, vendar vem da jo bom še ponovil, zaradi odmaknjenosti in lepote. Vreme je bilo naročeno, tako da sva se odpravila na pot že precej zgodaj. Vzpon na Vevnico po poti Via della Vita, ki je vzorno zavarovana, opraviš brez problema, vendar ni za vrtoglave. Na vrhu je sledila malica in pa pogovor z gospodom, ki jo je primahal za nama. Nato sva se odpravila proti vzhodu in sestopila z Vevnice (dobrih 200m) po zelo zračni vendar dobro zavarovani steni na škrbino, ki ločuje Vevnico od grebena Struga in Ponc. Tu pa se začne pravo zračno plezanje po grebenu proti Strugu, ki mislim da je najbolj zahteven od celotne poti. Je kar nekaj plezalnih odsekov, ki so zelo strmi in izpostavljeni :D , dotrajanih jeklenic pa se raje ne oprijemajte, saj so v zelo, zelo slabem stanju :? . Pot je sicer označena z obledelimi rdečimi pikami (Italijani), vendar te pred vzponom na Strug usmerijo na Italijansko stran, ki ga ne priporočam, saj je zelo izpostavljeno in nič zavarovano, tako da je najbolje plezati kar po grebenu navzgor, nato pa po lahkem kaminčku navzdol. Od Struga naprej pa se plezarija za nekaj časa umakne, izpostavljenost :D pa do Srednje Ponce ne pojenja, tako da je ta tura zelo uživaška za vse ljubitelje adrenalina 8). Za skale moraš sicer še prijeti, vendar ni tako hudo, razen zadnji spust iz Zadnje Ponce čez rdečo škrbino, kjer je malo bolj zoprn prehod, vendar ni pretirano izpostavljeno tako da kar gre. Na Srednji Ponci sva zaključila najin pohod in se usmerila navzdol proti koči Zacchi, ki pa je še v prenavljanju in je postavljena popolnoma na novo. Je pa še enkrat večja od prejšnje. Za celotno turo sva porabila okoli 10-11 ur s vsemi postanki. Kot sem že napisal je tura za vse ljubitelje gora, ki so vešči plezanja do II.stopnje, za manj vajene pa bi bilo dobro v ruzak dati še kako dodatno vrv. P.S. Nekaj utrinov pa je na tej strani : http://www.moj-album.com/uredi/grega79/8701413/ Lep planinski pozdrav ! Gregor

Odgovori

frfi: sobota, 28. julij 2007, ob 14.05 uri
15.06.2007 sva se s prijateljem odpravila na prečenje Vevnice, Struga in Ponc iz Italijanske strani. Jaz sem sicer to prečenje opravil že nekaj let nazaj, vendar vem da jo bom še ponovil, zaradi odmaknjenosti in lepote. Vreme je bilo naročeno, tako da sva se odpravila na pot že precej zgodaj. Vzpon na Vevnico po poti Via della Vita, ki je vzorno zavarovana, opraviš brez problema, vendar ni za vrtoglave. Na vrhu je sledila malica in pa pogovor z gospodom, ki jo je primahal za nama. Nato sva se odpravila proti vzhodu in sestopila z Vevnice (dobrih 200m) po zelo zračni vendar dobro zavarovani steni na škrbino, ki ločuje Vevnico od grebena Struga in Ponc. Tu pa se začne pravo zračno plezanje po grebenu proti Strugu, ki mislim da je najbolj zahteven od celotne poti. Je kar nekaj plezalnih odsekov, ki so zelo strmi in izpostavljeni :D , dotrajanih jeklenic pa se raje ne oprijemajte, saj so v zelo, zelo slabem stanju :? . Pot je sicer označena z obledelimi rdečimi pikami (Italijani), vendar te pred vzponom na Strug usmerijo na Italijansko stran, ki ga ne priporočam, saj je zelo izpostavljeno in nič zavarovano, tako da je najbolje plezati kar po grebenu navzgor, nato pa po lahkem kaminčku navzdol. Od Struga naprej pa se plezarija za nekaj časa umakne, izpostavljenost :D pa do Srednje Ponce ne pojenja, tako da je ta tura zelo uživaška za vse ljubitelje adrenalina 8). Za skale moraš sicer še prijeti, vendar ni tako hudo, razen zadnji spust iz Zadnje Ponce čez rdečo škrbino, kjer je malo bolj zoprn prehod, vendar ni pretirano izpostavljeno tako da kar gre. Na Srednji Ponci sva zaključila najin pohod in se usmerila navzdol proti koči Zacchi, ki pa je še v prenavljanju in je postavljena popolnoma na novo. Je pa še enkrat večja od prejšnje. Za celotno turo sva porabila okoli 10-11 ur s vsemi postanki. Kot sem že napisal je tura za vse ljubitelje gora, ki so vešči plezanja do II.stopnje, za manj vajene pa bi bilo dobro v ruzak dati še kako dodatno vrv. P.S. Nekaj utrinov pa je na tej strani : http://www.moj-album.com/uredi/grega79/8701413/ Lep planinski pozdrav ! Gregor
mariborcan: nedelja, 29. julij 2007, ob 12.36 uri
Pot je sicer označena z obledelimi rdečimi pikami (Italijani), vendar te pred vzponom na Strug usmerijo na Italijansko stran, ki ga ne priporočam, saj je zelo izpostavljeno in nič zavarovano, tako da je najbolje plezati kar po grebenu navzgor, nato pa po lahkem kaminčku navzdol.
Aha, zelo zanimiva informacija. Jaz sem lani na tem mestu (če imava v mislih isto mesto, kar pa se mi zdi precej verjetno) sledil oznakam in res je bil to eden najbolj sitnih prehodov celotnega grebena (zelo izpostavljena prečnica, ne sicer prekomerno težko, vendar neprijetno, ker je treba najprej splezati malo navzdol; varovala so tu neuporabna). Èe te prav razumem, na tvoji grebenski varianti torej ni bistvenih težav (jaz sem lani sklepal, da je tam verjetno težje prehodno in da oznake zato naredijo obvoz)? LP
frfi: nedelja, 29. julij 2007, ob 22.27 uri
Tako je Mariborčan to je ta prehod, najprej prečnica, malo navzdol in nato navzgor (plezanje ni težko, vendar malo zoprno), prav ta prehod je najbolj "siten" na celotni turi, tako da ga priporačam kar naravnost navzgor, je bistveno lažji. Drugače pa tako veš, kako imajo Italijani označene in nadelane poti v Dolomitih ("diretissima"), če se ne motim si bil lani na Tofanah (v septembru), mislim da nekaj dni za mano, kolikor sem razbral na forumu ? LP
mariborcan: torek, 31. julij 2007, ob 8.17 uri
Drugače pa tako veš, kako imajo Italijani označene in nadelane poti v Dolomitih ("diretissima"), če se ne motim si bil lani na Tofanah (v septembru), mislim da nekaj dni za mano, kolikor sem razbral na forumu ?
Ja, sem bil ja... Meni so se tam poti zdele čisto OK nadelane, no, saj verjetno si ravno to hotel povedati, da je tam boljše (je pa treba upoštevati, da pot po grebenu Ponc velja za opuščeno)?!
frfi: torek, 31. julij 2007, ob 9.32 uri
Tako je, veliko boljše kakor pa tukaj. Sem pa že pred leti spraševal oskrbnika v Zacchi-ju in je rekel da bodo baje obnovili celotno pot po grebenu :-(( . Samo kdaj bo to ?... Upam da je ne bodo, saj je tako boljše, drugače bi bilo več prometa. Letos se tudi jaz nameravam povzpeti na COL ROSO v dolomitih, sem po slikah videl da je kar lepa pot. lp
mariborcan: torek, 31. julij 2007, ob 23.17 uri
Tako je, veliko boljše kakor pa tukaj. Sem pa že pred leti spraševal oskrbnika v Zacchi-ju in je rekel da bodo baje obnovili celotno pot po grebenu :-(( . Samo kdaj bo to ?... Upam da je ne bodo, saj je tako boljše, drugače bi bilo več prometa.
Jaz bi priporočal neko vmesno varianto - naj odstranijo zarjavelo železje, na najtežjih detajlih pa namestijo nova varovala. Med te detajle bi jaz štel odsek, o katerem sva debatirala, ampak tam to očitno niti ni potrebno, ker obstaja lažji prehod. Nova varovala bi tako morda priporočal na prehodu prek Rdeče škrbine, mogoče tudi na eni skalni plošči pred Strugom (označujejo jo vsekane stopinje), kjer bi še posebej koristila v obratni smeri. Morda je še kakšno mesto, kjer bi bila smiselna, a sem ga jaz pozabi ali pa je težko le v obratni smeri (smiselno bi bilo stvar urediti tako, da bi bila pot primerna za obe smeri). Letos se tudi jaz nameravam povzpeti na COL ROSO v dolomitih, sem po slikah videl da je kar lepa pot.
Ja, pot je kar OK, predvsem morda primerna za prvi dan, ko prispemo iz Slovenije, saj ni tako zelo dolga. Nizka nadmorska višina sicer poleti lahko pomeni veliko vročino, je pa koristna v zgodnjem poletju (prej kopno). No, drugače pa so, vsaj meni, vseeno lepše bolj visokogorske variante (če se že vozim v Dolomite)... Zelo priporočam ti lahko (če še ne poznaš) ferrato Pößnecker Klettersteig na Piz Selvo s prelaza Sella. Pa bodi dosti o tem, smo že precej offtopic (se opravičujem za to), lahko pa tudi prek ZS še kaj rečeva, če želiš... LP
© PLANINSKA ZVEZA SLOVENIJE, 2024

Iskanje v forumu


Išči v temi

Izprazni Iskanje
 
Prikaži vse zapise
Teme v forumu
Stanje v gorah
Dejavnosti
Splošno
Spletna stran PZS
 
Planinska zveza Slovenije
Ob železnici 30a, p. p. 214
SI-1001 Ljubljana

+ 386 (0)1 43 45 680
info@pzs.si
Aktualno
Novice
Dogodki, aktivnosti
Zadnje v forumu
Zadnji komentarji
Članarina
Spletna včlanitev
Prednosti članstva
Vrste članstva in cenik
Prijava nezgode
Planinstvo
Planinske koče
Planinske poti
Komisije in odbori
Planinska društva
Planinska kultura
Planinski vestnik
Slovenski planinski muzej
Planinska založba
Življenje pod Triglavom
Podpiram planinstvo
Dohodnina
SMS donacije
Sklad Okrešelj
Naši partnerji
O PZS
Osebna izkaznica
Kontakti / kje smo
Vodstvo
Strokovna služba
Prijava | Registracija | Piškotki (cookies) Splošni pogoji delovanja O avtorjih