torek, 14. maj 2024
PRIJAVI SE
E-naslov
Geslo
zapomni si me [shrani piškotek]
REGISTRACIJA PRIJAVA
Pozabljeno geslo 

Planinske koče – rezervacije
 Prijava na E-novice  English language
POIŠČI

FORUM PZS (zapisi iz stare spletne strani)

Visoki Rokav, Oltar ...

uhl8080: ponedeljek, 10. september 2007, ob 11.48 uri; ogledov: 0
Enkrat je bilo treba napraviti konec temu tekanju mačke okoli lonca vrele kaše... Načrt je bil tak: v torek, 14. avgusta popldan na BIV, v sredo pa na Škrlatico, v Kotel, Visoki Rokav, greben do Oltarja, Grlo, BII, Vrata. Vse po planu, razen Oltarja, ker smo na grebenu Vis.Rokav-Oltar obupali. Sem sestopil s sedelca pod vrhom Rokava levo v steno..ni prehoda... nato s sedelca po desni strani grebena, pa se mi je zdelo nekam izpostavljeno... in sem obrnil. Bo treba najprej poskusiti v obratni smeri, iz Oltarja na Visoki Rokav. Posebnost ture: snega ni bilo niti v Kotlu, niti v žlebu, ki pripelje iz Kotla na sedlo med Vis. in Sr. Rokavom, niti v Rokavskem ozebniku. Najbolj moteče je bilo to zadnje, ker je bil spust neprimerno težji kot je v dobrih zimskih razmerah, ko se skozenj skoraj sprehodiš. Po mojem je pomanjkanje snega doprineslo tudi k še eni od resnic pristopa na Visoki Rokav; vsi namreč omenjajo vstopno polico malo pod sedlom (na strani ozebnika), po kateri greš do prvega kamina. Situacija pa je taka: s sedla med Vis. in Sr. Rokavom SESTOPIŠ ob steni Rokava 10 viš. metrov navzdol v ozebnik in se dobesedno ZALETIŠ v kamin št. 1 (vidijo se klini in zanka za spust). Z raznimi možici se ni za obremenjevati, kajti svet je tako krušljiv, da ga enostavno podere. Èe sega sneg v ozebniku do višine omenjene police, je že možno, da po njej lepo vodoravno prideš na vrh kamina št. 1. Sedaj to ni bilo mogoče. Na vrhu kamina št.1 prideš torej na gruščnato polico, ki se pripelje iz tvoje leve in se nadaljuje v desno, še kakih 10-15m. Sedaj si v dnu kamina št.2; na tem mestu nikakor dalje za rob (kar se sicer da), ampak lepo V KAMIN ŠT.2; 3 metre nad sabo vidiš na desni strani kamina klin - to je tvoja smer. Z dna kamina sicer vidiš 1,5m nad sabo na levi strani še en klin; ta smer ni priporočljiva, ker plezaš izven kamina, stena pa je krušljiva. Nad tistim klinom 3m visok se kamin malce položi, na njegovem izteku boš na svoji levi zagledal zanko za spust oz. VAROVALIŠÈE. Od tu naprej poteka smer odločno DESNO NAVZGOR (recimo kot 30 stopinj), čez 30m prideš v žleb, ki je obilno napolnjen z gruščem. Od tu naprej poteka smer naravnost navzgor z odstopanji 5m levo/desno in to TOÈNO 60m (vem po štriku) in prideš do naslednjega varovališča, ki ga, mislim, nekateri opisujejo kot "značilno trebušasto" skalo. Jaz nisem videl nič takega. Varovališče je 1,5m visoko v steni in to z dvema klinoma. Dali smo novo zanko. Prestopiš kakih 10-15m levo v nekakšno KOTANJO POD SKOKOM in do tu imaš dve možnosti: a) težje naravnost navzgor čez skok; klini so na desni strani, v steni b) lažje čez veliko ploščo proti levi; zabit klin na vrhu plošče, od tam skozi krušljiv preduh, in še 15m po podrtiji v lažji svet, kejr se tudi združita obe varianti. Mi slo šli po b), rabili smo 10 minut. Spust po vrvi pa smo izvedli po a). Od tu naprej do vrha si v 5-10 minutah, opis ni bistven (noga sama najde pot). Kot rečeno, Oltar smo "popušili", zato smo izvedli 3 abzajle po 60m: prvega čez skok, drugega do vrha kamina št. 2 in tretjega čez oba kamina do ozebnika. V ozebniku pa še 2 ali 3 dodatne... Kaj več pa na slikah na naslovu http://uhl8080.moj-album.com/

Odgovori

uhl8080: ponedeljek, 10. september 2007, ob 11.48 uri
Enkrat je bilo treba napraviti konec temu tekanju mačke okoli lonca vrele kaše... Načrt je bil tak: v torek, 14. avgusta popldan na BIV, v sredo pa na Škrlatico, v Kotel, Visoki Rokav, greben do Oltarja, Grlo, BII, Vrata. Vse po planu, razen Oltarja, ker smo na grebenu Vis.Rokav-Oltar obupali. Sem sestopil s sedelca pod vrhom Rokava levo v steno..ni prehoda... nato s sedelca po desni strani grebena, pa se mi je zdelo nekam izpostavljeno... in sem obrnil. Bo treba najprej poskusiti v obratni smeri, iz Oltarja na Visoki Rokav. Posebnost ture: snega ni bilo niti v Kotlu, niti v žlebu, ki pripelje iz Kotla na sedlo med Vis. in Sr. Rokavom, niti v Rokavskem ozebniku. Najbolj moteče je bilo to zadnje, ker je bil spust neprimerno težji kot je v dobrih zimskih razmerah, ko se skozenj skoraj sprehodiš. Po mojem je pomanjkanje snega doprineslo tudi k še eni od resnic pristopa na Visoki Rokav; vsi namreč omenjajo vstopno polico malo pod sedlom (na strani ozebnika), po kateri greš do prvega kamina. Situacija pa je taka: s sedla med Vis. in Sr. Rokavom SESTOPIŠ ob steni Rokava 10 viš. metrov navzdol v ozebnik in se dobesedno ZALETIŠ v kamin št. 1 (vidijo se klini in zanka za spust). Z raznimi možici se ni za obremenjevati, kajti svet je tako krušljiv, da ga enostavno podere. Èe sega sneg v ozebniku do višine omenjene police, je že možno, da po njej lepo vodoravno prideš na vrh kamina št. 1. Sedaj to ni bilo mogoče. Na vrhu kamina št.1 prideš torej na gruščnato polico, ki se pripelje iz tvoje leve in se nadaljuje v desno, še kakih 10-15m. Sedaj si v dnu kamina št.2; na tem mestu nikakor dalje za rob (kar se sicer da), ampak lepo V KAMIN ŠT.2; 3 metre nad sabo vidiš na desni strani kamina klin - to je tvoja smer. Z dna kamina sicer vidiš 1,5m nad sabo na levi strani še en klin; ta smer ni priporočljiva, ker plezaš izven kamina, stena pa je krušljiva. Nad tistim klinom 3m visok se kamin malce položi, na njegovem izteku boš na svoji levi zagledal zanko za spust oz. VAROVALIŠÈE. Od tu naprej poteka smer odločno DESNO NAVZGOR (recimo kot 30 stopinj), čez 30m prideš v žleb, ki je obilno napolnjen z gruščem. Od tu naprej poteka smer naravnost navzgor z odstopanji 5m levo/desno in to TOÈNO 60m (vem po štriku) in prideš do naslednjega varovališča, ki ga, mislim, nekateri opisujejo kot "značilno trebušasto" skalo. Jaz nisem videl nič takega. Varovališče je 1,5m visoko v steni in to z dvema klinoma. Dali smo novo zanko. Prestopiš kakih 10-15m levo v nekakšno KOTANJO POD SKOKOM in do tu imaš dve možnosti: a) težje naravnost navzgor čez skok; klini so na desni strani, v steni b) lažje čez veliko ploščo proti levi; zabit klin na vrhu plošče, od tam skozi krušljiv preduh, in še 15m po podrtiji v lažji svet, kejr se tudi združita obe varianti. Mi slo šli po b), rabili smo 10 minut. Spust po vrvi pa smo izvedli po a). Od tu naprej do vrha si v 5-10 minutah, opis ni bistven (noga sama najde pot). Kot rečeno, Oltar smo "popušili", zato smo izvedli 3 abzajle po 60m: prvega čez skok, drugega do vrha kamina št. 2 in tretjega čez oba kamina do ozebnika. V ozebniku pa še 2 ali 3 dodatne... Kaj več pa na slikah na naslovu http://uhl8080.moj-album.com/
© PLANINSKA ZVEZA SLOVENIJE, 2024

Iskanje v forumu


Išči v temi

Izprazni Iskanje
 
Prikaži vse zapise
Teme v forumu
Stanje v gorah
Dejavnosti
Splošno
Spletna stran PZS
 
Planinska zveza Slovenije
Ob železnici 30a, p. p. 214
SI-1001 Ljubljana

+ 386 (0)1 43 45 680
info@pzs.si
Aktualno
Novice
Dogodki, aktivnosti
Zadnje v forumu
Zadnji komentarji
Članarina
Spletna včlanitev
Prednosti članstva
Vrste članstva in cenik
Prijava nezgode
Planinstvo
Planinske koče
Planinske poti
Komisije in odbori
Planinska društva
Planinska kultura
Planinski vestnik
Slovenski planinski muzej
Planinska založba
Življenje pod Triglavom
Podpiram planinstvo
Dohodnina
SMS donacije
Sklad Okrešelj
Naši partnerji
O PZS
Osebna izkaznica
Kontakti / kje smo
Vodstvo
Strokovna služba
Prijava | Registracija | Piškotki (cookies) Splošni pogoji delovanja O avtorjih