torek, 14. maj 2024
PRIJAVI SE
E-naslov
Geslo
zapomni si me [shrani piškotek]
REGISTRACIJA PRIJAVA
Pozabljeno geslo 

Planinske koče – rezervacije
 Prijava na E-novice  English language
POIŠČI

FORUM PZS (zapisi iz stare spletne strani)

Grintovec čez Dolge stene

brane: četrtek, 10. september 2009, ob 21.55 uri; ogledov: 0
Kdor se je že naveličal klasičnega pristopa čez streho oz. po ferati iz Èeške koče in bi rad užival vsaj nekaj časa v miru naj sledi mojemu opisu, ki je sicer že bil podan na tem forumu a je že kar nekaj časa od tega. Torej štartam iz Cojzove koče ter malce višje zavijem proti Skuti.Tik pred malimi vratci ( nezgrešljiva skalna ožina po kateri se pot prevesi navzdol ) se na levi strani pokaže skromna a dobra vidna stezica ki se začne počasi vzpenjati in kmalu se nam pokaže izrazito travnato sleme, ki vodi nato do strmega vzhodnega ostenja Dolgih sten.Èe smo malce pozorni v stezici na kakšnem kamnu sem ter tja opazimo kakšno staro obledelo markacijo, kar nam pove da smo na pravi poti. Ko se po travnatem slemenu približamo ostenju se malce prej spustimo levo poševno navzdol in se napotimo do že od daleč dobre vidne steze v melišču ki nas pelje nato rahlo navzgor iz desne proti levi.Tam uzremo tudi prve možice, tako da res smeri ni moč zgrešiti. Kar naenkrat nas možici, nato pa kar lepo vidne markirane rdeče črte povedejo v strmo skrotje naravnost navzgor.V prijetnem res uživaškem a kratkem plezanju, ki nikjer ne seže čez prvo stopnjo se pokaže izstop in uzremo prve markacije poti čez streho ki nas po cca 15 minutah popeljejo do vrha. :lol: Na vrhu kratek počitek ob krasnih pogledih ter sestop seveda po klasiki nazaj do Kokrškega sedla.Tam še kratko poležavanje v travah pred bajto ter v kar vročem popoldnevu nazaj do avta pred tovorno žičnico. Lep, osamljen pristop, ki sem ga pred leti opravil tudi pozimi seveda obvezno z opremo, le da se je pozimi treba usmeriti v prvi izraziti žleb ter nato naravnost navzgor do izstopa. :lol: Pa še to, vzpon sem opravil 2.9., tako da trenutnih razmer ne poznam.

Odgovori

brane: četrtek, 10. september 2009, ob 21.55 uri
Kdor se je že naveličal klasičnega pristopa čez streho oz. po ferati iz Èeške koče in bi rad užival vsaj nekaj časa v miru naj sledi mojemu opisu, ki je sicer že bil podan na tem forumu a je že kar nekaj časa od tega. Torej štartam iz Cojzove koče ter malce višje zavijem proti Skuti.Tik pred malimi vratci ( nezgrešljiva skalna ožina po kateri se pot prevesi navzdol ) se na levi strani pokaže skromna a dobra vidna stezica ki se začne počasi vzpenjati in kmalu se nam pokaže izrazito travnato sleme, ki vodi nato do strmega vzhodnega ostenja Dolgih sten.Èe smo malce pozorni v stezici na kakšnem kamnu sem ter tja opazimo kakšno staro obledelo markacijo, kar nam pove da smo na pravi poti. Ko se po travnatem slemenu približamo ostenju se malce prej spustimo levo poševno navzdol in se napotimo do že od daleč dobre vidne steze v melišču ki nas pelje nato rahlo navzgor iz desne proti levi.Tam uzremo tudi prve možice, tako da res smeri ni moč zgrešiti. Kar naenkrat nas možici, nato pa kar lepo vidne markirane rdeče črte povedejo v strmo skrotje naravnost navzgor.V prijetnem res uživaškem a kratkem plezanju, ki nikjer ne seže čez prvo stopnjo se pokaže izstop in uzremo prve markacije poti čez streho ki nas po cca 15 minutah popeljejo do vrha. :lol: Na vrhu kratek počitek ob krasnih pogledih ter sestop seveda po klasiki nazaj do Kokrškega sedla.Tam še kratko poležavanje v travah pred bajto ter v kar vročem popoldnevu nazaj do avta pred tovorno žičnico. Lep, osamljen pristop, ki sem ga pred leti opravil tudi pozimi seveda obvezno z opremo, le da se je pozimi treba usmeriti v prvi izraziti žleb ter nato naravnost navzgor do izstopa. :lol: Pa še to, vzpon sem opravil 2.9., tako da trenutnih razmer ne poznam.
CarpeDiem: petek, 11. september 2009, ob 11.51 uri
Zelo koristen opis, mi je kar nekoliko žal, da nisem že lani natančno vedel kje dostopiti do te poti, pa je bilo potrebno it gor kar po klasičnem južnem pristopu. Naslednjič grem vsekakor tukaj gor in navzdol po normalki! Me pa zanima, kolko časa se lahko računa za takšen vzpon, verjetno ni bistveno daljša kot čez streho? :D
josip2: petek, 11. september 2009, ob 11.51 uri
Prosim, če lahko nalepiš kakšno fotorgrafijo, da si bomo laže predstavljali, kje približno se pne ta pot LP
brane: petek, 11. september 2009, ob 14.48 uri
Fotografije žal ne morem dati, ker sem pozabil napolniti baterijo v fotoaparatu, z malo sledljivosti se zagotovo ne da zgrešiti, če ne boš nabasal na možice oz. pokončne markirane črte, si zgrešil. Èasovno je pot približno enako dolga kot čez streho.
CarpeDiem: petek, 11. september 2009, ob 15.14 uri
Ta pot je bila včasih markirana, sedaj pa je zapuščena, če prav razumem (zbledele markacije)?! :D Koliko časa je potrebno iti v smeri Skute do tistega odcepa, ko gre Skuta (predvidevam desno, ali pa vsaj naravnost), Grintavec pa nekam bolj levo?
penzionist: petek, 11. september 2009, ob 15.55 uri
Ta pot je opuščena, torej je nastalo "brezpotje". Za kolikortoliko varno gibanje po brezpotju je pa bolj kot natančno branje opisov pomembna sposobnost uporabe lastne pameti, lastnih oči... Se ne spomnim, da bi imel tam kakršnekoli orientacijske težavice, je pa seveda logično, da vsaj približno veš, kam moraš iti. Tako potemtakem ne rineš tam, kjer je težje, ampak poiščeš prehod na grebenček in po njemu na vrh. Na splošno ( da ne bo kdo kake osebne zamere kuhal): v kolikor nisi prepričan v lastno znanje, se ne podajaj sam.. prav tako se spodobi v brezpotju imet s sabo kak konček vrvi, morda kak klin.. in logično - tudi znanje uporabe le tega. Seveda je ta grebenček prav prikupna zadevica. ampak... če nekdo niti ne ve, kje naj bi začel.. je pa morda le bolje, da si omisli spremstvo oziroma kje v nižjih planinah nauči hoditi tudi brez rdeče-belih pack.
brane: petek, 11. september 2009, ob 17.04 uri
Se kar strinjam z penzionistom, za tole turo je potrebno kar morda res nisem posebej poudaril imeti za seboj nekaj izkušenj z brezpotji in obvladovati tudi nekaj lažjega plezanja.Sam obvladujem suvereno plezanje do druge stopnje in tudi kakšno trojko sem že zlezel seveda ob varovanju prijatelja alpinista. Drugače je kmalu nad Cojzovo kočo odcep za Skuto ( vzorna tabla ) in potem še morda dobrih 15 minut do malih vratc, kot sem poudaril, pa so le ta tako nezgrešljiva da res ne moreš zgrešiti. Pot je bila res včasih markirana, zdaj je opuščena in zato terja kot sem poudaril sam in penzionist nekaj izkušenj.Morda nasvet, če se prvič odpravljaš na brezpotja vsekakor ne iti sam, dobro je seveda da imaš ob sebi bolj izkušenega. Le redko se v gore odpravljam sam, takrat pa se ali vpišem v knjigo v koči, ali pa če te ni pustim listek v avtu kam sem se odpravil.
spleza: petek, 11. september 2009, ob 21.14 uri
Seveda je ta grebenček prav prikupna zadevica. ampak... če nekdo niti ne ve, kje naj bi začel.. je pa morda le bolje, da si omisli spremstvo oziroma kje v nižjih planinah nauči hoditi tudi brez rdeče-belih pack.
S temle se seveda popolnoma strinjam, a da ne bo kakšne prehude pomote ... Brane si je za Grintovec izbral nekdanji markiran pristop, ki gre po robu Dolgih sten in se sklepnemu delu grebena do vrha izogne. Tik pod slednjega strmino je zavil v levo in do roba Strehe našel prehod, ki je neprimerljivo lažji od grebenske variante. Sicer pa, Brane, v mislih sem hodil s teboj in doma nazdravil še kakšni skupni kraljevski. :) Èestitke pa seveda tudi za tole, ki ima prav svojsten čar!
brane: petek, 11. september 2009, ob 21.41 uri
Hvala !!! :lol:
Teja: torek, 22. september 2009, ob 12.08 uri
V nedeljo, 20. 9., opravila tale lep pristop. Že dolgo me je mikalo, zadnji opis (hvala, Brane) je bil dovolj prepričljiv za odločitev - možici . O poti je vse povedano. Pridružujem se nasvetu planinca v sestopu - najbolje se je čimbolj držati grebena, tudi možici so v tej smeri. Sicer te stečine v spodnjem delu silijo proti levi v položnejše skrotje, vendar imam raje trdno skalo kot varljivo zelenjavo, zato sem se držala grebena. Pričakovala sem, da bo težje in bolj strmo, pa je zelo lepo in logično speljano, priporočam. :P Razgledi ves čas fantastični. V megli bi tudi jaz obrnila.
Leon81: nedelja, 17. oktober 2010, ob 18.36 uri
Na tej poti sva s prijateljem poskušala že lani, pa zaradi megle ni šlo. Tokrat so bile razmere ugodne, razgled pa fantastičen. Nekaj vtisov na: http://toinono.blog.siol.net/2010/10/17/grintovec-cez-dolge-stene/ Vsekakor je to pot, ki jo lahko toplo priporočim vsakomur, ki je vajen neoznačenih poti. Pa tudi precej bolj razgibana je od običajne poti čez Streho.
kitty: sobota, 13. november 2010, ob 19.56 uri
http://picasaweb.google.com/70Kitty/Grintovec?feat=directlink
sla: ponedeljek, 15. november 2010, ob 8.10 uri
Že dolgo ni bilo nobenega tvojega poročila. Lepo :-)
cveto: sreda, 17. november 2010, ob 10.53 uri
Èudovita turca, pa še lepo vreme si imela. Komej čakam te timske ture, ko je v dolini megla in so vsi ljudje depresivni, mi pa se martinčkamo nekje v gorah ;)
CarpeDiem: nedelja, 5. december 2010, ob 16.09 uri
Superkura, odlične slikce! 8)
© PLANINSKA ZVEZA SLOVENIJE, 2024

Iskanje v forumu


Išči v temi

Izprazni Iskanje
 
Prikaži vse zapise
Teme v forumu
Stanje v gorah
Dejavnosti
Splošno
Spletna stran PZS
 
Planinska zveza Slovenije
Ob železnici 30a, p. p. 214
SI-1001 Ljubljana

+ 386 (0)1 43 45 680
info@pzs.si
Aktualno
Novice
Dogodki, aktivnosti
Zadnje v forumu
Zadnji komentarji
Članarina
Spletna včlanitev
Prednosti članstva
Vrste članstva in cenik
Prijava nezgode
Planinstvo
Planinske koče
Planinske poti
Komisije in odbori
Planinska društva
Planinska kultura
Planinski vestnik
Slovenski planinski muzej
Planinska založba
Življenje pod Triglavom
Podpiram planinstvo
Dohodnina
SMS donacije
Sklad Okrešelj
Naši partnerji
O PZS
Osebna izkaznica
Kontakti / kje smo
Vodstvo
Strokovna služba
Prijava | Registracija | Piškotki (cookies) Splošni pogoji delovanja O avtorjih