ponedeljek, 29. april 2024
PRIJAVI SE
E-naslov
Geslo
zapomni si me [shrani piškotek]
REGISTRACIJA PRIJAVA
Pozabljeno geslo 

Planinske koče – rezervacije
 Prijava na E-novice  English language
POIŠČI

NOVICE  

nedelja, 24. junij 2012, ob 0. uri, ogledov: 3610

Alpska konvencija: Italija za, Švica še vedno proti

Narava | 
Komisija za varstvo gorske narave | 
Objavil(a): Zdenka Mihelič
Potem ko je Italija presenetljivo ratificirala osem od devetih protokolov Alpske konvencije, je sedaj ostala samo še Švica. A ta protokolov ne potrebuje, so konec maja sporočili iz švicarske vlade: švicarska politika je tako trajnostno usmerjena kot v nobeni drugi alpski državi.
Osrednja zahteva prometnega protokola Alpske konvencije: okolju prijazen promet v večji meri preusmeriti na železnico.
Foto lazytom/flickr.com






Cipra_AK_Italija_JA_Svica_se_NE_jun2012_1

V skupnosti alpskih držav sta bili doslej dve črni ovci: Italija in Švica. Državi se namreč že dve desetletji otepata ratifikacije protokolov Alpske konvencije. 5. maja je v Italiji začelo veljati devet protokolov. Z uspešnim lobiranjem je špediterskim krogom zaenkrat iz ratifikacije uspelo izvzeti prometni protokol. Lobisti namreč zatrjujejo, da bi prepoved gradnje novih avtomobilskih cest na območju Alp pomenila, da se obstoječe ceste ne bi smele več obnavljati, to pa bi predstavljalo tveganje za varnost, pa tudi za gospodarstvo! Prometni protokol bi poleg tega še negativno vplival na konkurenčnost. Italija naj bi bila edina država, ki mora tovor v Evropo prevažati prek gorskih prelazov. Sicer pa bi prometni protokol lahko pospešil sprejetje politične odločitve Italije, da se končno loti preusmerjanja prometa s cest na železnico. Tako danes Italija še naprej spodbuja drage železniške projekte, kot sta projekt gradnje železniške proge med Lyonom in Torinom ali baznega predora pod Brennerjem. Za to, da bi prevoz tovora dejansko preusmerili na železnico, pa ni ne politične volje ne jasne strategije.

Švica pa tako strategijo ima in njena prometna politika celo na evropski ravni določa merila za urejanje področja vsealpskega tovornega prometa. Tako je vsaj ponovno izjavila švicarska zvezna vlada 23. maja v odgovoru na poslansko vprašanje in zato naj Švici protokolov ne bi bilo treba ratificirati. Edino vprašanje je, kaj ovira vzorno Švico, da kot "najboljša v razredu" protokolov ne začne uporabljati kot veljavno pravo.

Viri in več informacij: www.cipra.org/sl (slo), www.umwelt.bz.it/presse/alpenkonvention (de), www.alpconv.org/de/newsevents/press (de), www.parlament.ch/d/suche/seiten/geschaefte (de), http://trasportocommerciale.it/2012/03/26 (it), www.anita.it/news_dettaglio.asp?id=771 (it), www.ilfattoquotidiano.it/2011/11/05 (it).

 


Komentarji

Prikaži vse komentarje (0)
© PLANINSKA ZVEZA SLOVENIJE, 2024
SOCIALNA OMREŽJA
Če ti je vsebina všeč, jo objavi na Twitterju in/ali FaceBook-u.

Iskanje med novicami


Išči med

Izprazni Iskanje
 
Prikaži vse zapise
ZADNJE NOVICE
 
Planinska zveza Slovenije
Ob železnici 30a, p. p. 214
SI-1001 Ljubljana

+ 386 (0)1 43 45 680
info@pzs.si
Aktualno
Novice
Dogodki, aktivnosti
Zadnje v forumu
Zadnji komentarji
Članarina
Spletna včlanitev
Prednosti članstva
Vrste članstva in cenik
Prijava nezgode
Planinstvo
Planinske koče
Planinske poti
Komisije in odbori
Planinska društva
Planinska kultura
Planinski vestnik
Slovenski planinski muzej
Planinska založba
Življenje pod Triglavom
Podpiram planinstvo
Dohodnina
SMS donacije
Sklad Okrešelj
Naši partnerji
O PZS
Osebna izkaznica
Kontakti / kje smo
Vodstvo
Strokovna služba
Prijava | Registracija | Piškotki (cookies) Splošni pogoji delovanja O avtorjih