sreda, 22. maj 2024
PRIJAVI SE
E-naslov
Geslo
zapomni si me [shrani piškotek]
REGISTRACIJA PRIJAVA
Pozabljeno geslo 

Planinske koče – rezervacije
 Prijava na E-novice  English language
POIŠČI

FORUM PZS (zapisi iz stare spletne strani)

Dilema oz.par vprašanj

Boj: ponedeljek, 4. avgust 2008, ob 10. uri; ogledov: 0
No prišel je tudi naš čas,ko si je sin zaželel na Triglav,sicer je star že 18 let,pa vseeno,nikoli ni prepozno. No in sedaj k vprašanju.Vem da je potrebno za Triglav imeti samovarovalni komplet in čelado,poleg vse druge opreme. In sedaj k dilemi katera me muči. Sinu sem kupil varovalni komplet,kateri je sestavljen iz pasu in pasu,kateri gresta okoli nog.Ima vrvico in prevzemnik energije.V knjigi 50 plezalnih vzponov,pa piše,da je najprimernejši pas ,tak ki obsega prsni del,saj je v primeru padca,tak najbolj,če se lahko izrazim,neškodljiv,dočim verzija,kot jo imava s sinom,pa lahko povzroči hude poškodbe. Seveda sem šel v trgovino mi je bilo rečeno,da je to v redu pas in da se nekih poškodb,v primeru padca ,ni bati,saj zato pa ima prevzemnik energije.No tudi na nekaterih fotografijah na tej strani sem videl tak pas. Pas sva potem izprobala na Pogačnikovi poti in je bio vse O.K. Bi pa sedaj prosil vaše mnenje,no pa še nekaj me "moti".Avtor navaja,da je na plezalni poti nujna čelada,nekaj slik v knjigi,pa to njegovo trditev demantira....

Odgovori

Boj: ponedeljek, 4. avgust 2008, ob 10. uri
No prišel je tudi naš čas,ko si je sin zaželel na Triglav,sicer je star že 18 let,pa vseeno,nikoli ni prepozno. No in sedaj k vprašanju.Vem da je potrebno za Triglav imeti samovarovalni komplet in čelado,poleg vse druge opreme. In sedaj k dilemi katera me muči. Sinu sem kupil varovalni komplet,kateri je sestavljen iz pasu in pasu,kateri gresta okoli nog.Ima vrvico in prevzemnik energije.V knjigi 50 plezalnih vzponov,pa piše,da je najprimernejši pas ,tak ki obsega prsni del,saj je v primeru padca,tak najbolj,če se lahko izrazim,neškodljiv,dočim verzija,kot jo imava s sinom,pa lahko povzroči hude poškodbe. Seveda sem šel v trgovino mi je bilo rečeno,da je to v redu pas in da se nekih poškodb,v primeru padca ,ni bati,saj zato pa ima prevzemnik energije.No tudi na nekaterih fotografijah na tej strani sem videl tak pas. Pas sva potem izprobala na Pogačnikovi poti in je bio vse O.K. Bi pa sedaj prosil vaše mnenje,no pa še nekaj me "moti".Avtor navaja,da je na plezalni poti nujna čelada,nekaj slik v knjigi,pa to njegovo trditev demantira....
marfi: ponedeljek, 4. avgust 2008, ob 10.21 uri
Pas sva potem izprobala na Pogačnikovi poti in je bio vse O.K.
Kako sta preizkusila? Je padel in se ni poškodoval? Dokler ne padeš, je tudi volnena vrvica okoli vratu OK. Predvidevam, da ima sin tudi nahrbtnik, kar bistveno spremeni težišče, zaradi katerega potem potrebujemo tudi prsni del pasu. Naredita preizkus - s polno bojno opremo naj se s pasom zahaklja za kako ograjo in usede v pas, ne da bi se zanj držal. Najbrž bo obvisel z glavo navzdol, kar pa ni najbolj priporočljivo. Pa še preprosta fizika - več stičnih točk ima pas s telesom, bolj se razporedi energija padca in manjša je obremenitev posamezne točke. V knjigi so razne slike ljudi, ki se nujnosti nošnje čelade ne zavedajo. Najbrž so to naključni obiskovalci in ne zrežirana fotografija.
Boj: ponedeljek, 4. avgust 2008, ob 10.30 uri
Malce nerodno sem se izrazil,ne ni padel,ampak pas mu je dal občutek sigurnosti in varnosti in je bil užitek na Pogačnikovi poti prav izjemen.Menim,da je sedaj rešitev,da pas nekako v specializirani trgovini nadgradiva še s prsnim delom. Ja sedaj jo bova mahnila še na Storič,skozi Žrelo,pa na Grintavec in potem Triglav. Pas pa izgleda takole.slika je od uporabnika Luki. [url]http://album.facelock.net/vevnicaviadellavita07/aap[/url]
Filip: ponedeljek, 4. avgust 2008, ob 12.02 uri
Vsaj glede nošnje čelade na izpostavljenih delih ne bi smelo biti NOBENE DILEME. Èeprav se seveda da tudi z zdravo pametjo priti marsikam in jaz sem jo imel že pred svojim 18. letom.
mariborcan: ponedeljek, 4. avgust 2008, ob 13.09 uri
Kolikor jaz vem, se je pred kratkim spremenilo tudi "uradno" stališče glede pasa, tako da je sedaj tudi uporaba samo spodnjega dela pasu "po pravilih", no, menda je obstala pripomba, da je načeloma že boljše imti kompleten pas, sploh če plezaš s težkim nahrbtnikom. Dejstvo pa je, da tudi v praksi praktično ni več videti kaj drugega, tudi pri izkušenih alpinistih. Iz tega gre sklepati, da ni ravno zelo velike verjetnosti, da se ti bo kaj hujšega zgodilo ravno zaradi neuporabe zgornjega dela pasu, nočem pa nikogar odvračati od uporabe kompletnega pasu, ker škodit pa ziher ne more. Ker vidim, da sta očitno "ziheraša" (takoj nabavila samovarovalni komplet in še skrb glede podrobnosti pri plezalnem pasu), mi res ni jasno, kako lahko dvomita glede uporabe čelade, katera je po moje dosti bolj nujna od samovarovanja. Tudi kar se slik v knjigi tiče, jih je več takih, kjer ljudje nimajo samovarovalnega kompleta, kot pa tistih, kjer so brez čelade; se pa strinjam, da je za tako knjigo sploh preveč slik, kjer so ljudje brez primerne opreme.
Gregor: ponedeljek, 4. avgust 2008, ob 13.09 uri
Prsni pasovi in zgodbice o obračanju na glavo so stvar preteklosti. Razen če ravno neseš na Triglav 2 platoja piva. Nekaj ljudi jih sicer še uporablja, ker jih pač imajo od prej, če pa si kupil moderen spodnji plezalni pas, je pa to dovolj.
Filip: ponedeljek, 4. avgust 2008, ob 13.24 uri
Mene pa zanima, če obstaja naprodaj ENODELEN "plezalno/varovalni" pas, tak, kot ga imajo npr. delavci na visokih gradbiščih. Dejstvo je namreč, da te samo spodnji del pasu začne čez nekaj časa ovirati pri gibanju, ker mora biti zategnjen, sploh pa je hudo v njem nekaj časa viseti na štriku.
igorz: ponedeljek, 4. avgust 2008, ob 15.26 uri
Enodelni pasovi seveda še obstajajo in pri GRZS so takorekoč obvezni. Sam sem se sicer že večkrat spustil ob vrvi iz helikopterja tudi s samo spodnjim delom, pa je kar nerodno, ker si skoraj v vodoravnem položaju tako te potegne nazaj, še posebej če imaš na sebi neprebojni jopič in nahrbtnik, enako je pri jeklenici, pa še vidnost proti tlom se bistveno zmanjša. To seveda velja za spuste, ob plezanju in abzajlu je to seveda drugače.
mariborcan: ponedeljek, 4. avgust 2008, ob 15.26 uri
Èe misliš [url=http://www.iglusport.si/katalog/plezanje/pasovi/08CS9211.jpg]takšnega[/url], ga imajo v Igluju.
Boj: ponedeljek, 4. avgust 2008, ob 15.56 uri
Ker vidim, da sta očitno "ziheraša" (takoj nabavila samovarovalni komplet in še skrb glede podrobnosti pri plezalnem pasu), mi res ni jasno, kako lahko dvomita glede uporabe čelade, katera je po moje dosti bolj nujna od samovarovanja. Tudi kar se slik v knjigi tiče, jih je več takih, kjer ljudje nimajo samovarovalnega kompleta, kot pa tistih, kjer so brez čelade; se pa strinjam, da je za tako knjigo sploh preveč slik, kjer so ljudje brez primerne opreme.
No se popolnoma strinjam s teboj,saj slike v taki knjigi lahko marsikoga zavedejo,v smislu...saj če on lahko, tudi jaz....no tudi čeladi sva nabavila,saj bi rada podoživela najino pot na Triglav kot ugodno in lepo doživetje,katero bi nama ostal še dolgo v spominu.No kot nama je Pogačnikova lepo sedla,greva sedaj na Storžič,seve v popolni opremi in nekim lepim občutkom na pot. Vsem pa hvala za odgovore,saj več glav več ve in se tako tudi taka dilema prav lepo reši. V upanju na kako snidenje v gorah prav lep planinski pozdrav :D
gad: torek, 5. avgust 2008, ob 9.26 uri
Pozdravljeni! Najprej bi rad vse skupaj pozdravil, ker sem nov na forumu in glede na svoje izkušnje bom več bral kot pisal. :) Prebral sem takorekoč vse o teh samovarovalnih kompletih še vedno so pa mnenja deljena glede samo spodnjega dela pasu ali celega(ki objema tudi zgornji del telesa). Te dni imam namen kupiti pas, da bi se odpravil(prvič) na Gradiško turo. Meni se logično zdi celoten pas boljši zaradi razporeditve sil, bi pa ob predpostavki, ki jo tukaj več ljudi omenja, da tudi samo spodnji del opravi svoje delo kupil rajši samo spodnjega zaradi čisto praktičnih razlogov(manjša teža, zasede manj prostora v nahrbtniku,..). Pogledal sem si že modele in vse in se mi cenovno zdijo najbolj dostopni pasovi od Salewe(tista italijanska blagovna znamka,..). Glede čelade in štrikov na Y pa nimam vprašanj, ker so se vsi dovolj jasno opredelili zakaj je Y boljši od U tipa. Odločam se za nakup med: [img:c6d702f00b]http://image.sportler.com/image/product/salewa/civetta/salewa_civetta_1267804_56126.jpg[/img:c6d702f00b] ali [img:c6d702f00b]http://image.sportler.com/image/product/salewa/tour_adj/salewa_tour_adj_1318081_54427.jpg[/img:c6d702f00b] Spletna stran z opisi: [url]http://www.salewa.com/uk/4/194/ausruestung_gurte.html[/url] In še spletna stran z internet trgovino s cenami(imajo pa tudi trgovino v Trstu, ki jo bom obiskal te dni): [url]http://www.sportler.com/sportlerShop/catalogo/alpinismo-montagna/corde-imbraghi-sets/page-1.html[/url] Lep pozdrav! :D
korl: torek, 5. avgust 2008, ob 10.46 uri
Èe me spomin ne vara je v prvi polovici leta 2007 Komisija za alpinizem sprejela predlog o uporabi samo sedežnega dela plezalnega pasu v alpinizmu, čeprav kombinacijo prsnega in sedeženga dela še vedno pripročajo pri napredovanju s težkim nahrbtnikom in pri popolnih začetnikih. Pri planinstvu pa stroka še vedno uči (verjetno ravno zaradi nahrbtnika), da je potrebno imeti enodelni plezalni pas, oz. kombinacijo prsnega in sedežnega dela.
gad: torek, 5. avgust 2008, ob 20.46 uri
Korl, najlepša hvala za odgovor. Sem se odločil za kombinacijo obeh.
katja_: sreda, 13. avgust 2008, ob 10.22 uri
Glede na to, da na zavarovanih poteh ni nobenega visenja v pasu in da je pač zgornji del namenjen le razporeditvi sil pri padcu, obstaja tudi zelo poceni "nadgradnja" sedežnega pasu. Kupiš debelejšo gurtno (debelejša zato, da te manj reže pri padcu), jo enostavno prekrižaš na hrbtu in spredaj povežeš s sedežnim pasom - pa deluje isto kot prsni pas. ta ideja je dobra prdvsem zato, ker je sedežni pas veliko udobnejši od enodelnega, nakup sedežnega + prsnega pa precej drag, sploh za tiste, ki zadevo uporabljajo 2x, 3x na leto.
Gregor: ponedeljek, 18. avgust 2008, ob 12.29 uri
Ta trik z gurtno so včasih uporabljali varčni aplinisti na izobraževanjih, ko ni nihče več plezal z zgornjim pasom, komisija za alpinizem pa ga je še vedno zahtevala. Ampak za planinarjenje tole res nima smisla. Večina planinskih poti gre po položnem terenu (<75°), zato je računati predvsem na zdrse, ki jih bo po 2-3 m ustavil samovarovalni komplet. Po mojem mnenju je večja nevarnost, da si bo planinec narobe povezal zgornji in spodnji pas, kot da se mu bo kaj zgodilo zaradi nižjega prijemališča. Da ne govorimo o zabavi, ko se ves prevezan planinec odloči, da je čas za potrebo...
© PLANINSKA ZVEZA SLOVENIJE, 2024

Iskanje v forumu


Išči v temi

Izprazni Iskanje
 
Prikaži vse zapise
Teme v forumu
Stanje v gorah
Dejavnosti
Splošno
Spletna stran PZS
 
Planinska zveza Slovenije
Ob železnici 30a, p. p. 214
SI-1001 Ljubljana

+ 386 (0)1 43 45 680
info@pzs.si
Aktualno
Novice
Dogodki, aktivnosti
Zadnje v forumu
Zadnji komentarji
Članarina
Spletna včlanitev
Prednosti članstva
Vrste članstva in cenik
Prijava nezgode
Planinstvo
Planinske koče
Planinske poti
Komisije in odbori
Planinska društva
Planinska kultura
Planinski vestnik
Slovenski planinski muzej
Planinska založba
Življenje pod Triglavom
Podpiram planinstvo
Dohodnina
SMS donacije
Sklad Okrešelj
Naši partnerji
O PZS
Osebna izkaznica
Kontakti / kje smo
Vodstvo
Strokovna služba
Prijava | Registracija | Piškotki (cookies) Splošni pogoji delovanja O avtorjih