torek, 17. september 2019
PRIJAVI SE
E-naslov
Geslo
zapomni si me [shrani piškotek]
REGISTRACIJA PRIJAVA
Pozabljeno geslo 
 Prijava / registracija  Prijava na E-novice  English language
POIŠČI

30.08.2019 13:12
Administrator PZS
GAEA
29.08.2019 21:30
Karl JARC
GAEA
Forum
Zadnji komentarji
Vsi komentarji

NOVICE  

četrtek, 30. januar 2014, ob 0. uri, ogledov: 8698

Zakon o ohranjanju narave - Izjava predsednika PZS

Splošno | Narava | Poti | Turno kolesarstvo | 
Komisija za varstvo gorske narave | Komisija za planinske poti | Komisija za turno kolesarstvo | 
Objavil(a): Zdenka Mihelič
Spoštovani, objavljamo izjavo predsednika PZS Bojana Rotovnika ob osnutku Zakona o spremembah Zakona o ohranjanju narave, ki ga je Ministrstvo za kmetijstvo in okolje RS dalo v javno razpravo v petek, 24. januarja 2014:
V PZS smo presenečeni nad predlogom dopolnitev Zakona o ohranjanju narave, saj se zavzemamo, da mora zakonodaja ločiti med vožnjami v naravnem okolju z motornimi vozili od voženj s kolesi, saj je vpliv voženj z motornimi vozili na naravo bistveno bolj škodljiv. Zato podpiramo zelo stroge omejitve in visoke kazni glede voženj z motornimi vozili v naravnem okolju. Za vožnje s kolesi podpiramo blažje oblike omejitev in se zavzemamo, da se za vožnje s kolesi odprejo tudi vse nekategorizirane ceste ter gozdne in poljske prometnice, torej vse površine, ki so že v osnovi grajene za vožnjo z vozili.

Planinske poti, ki ne potekajo po prometnicah, se lahko odprejo tudi za vožnjo s kolesi, če takšna planinska pot izpolnjuje sprejeta strokovna merila in če se s tem strinja skrbnik poti, ki mora izvesti predpisani postopek ter takšno pot primerno označiti. V planinski organizaciji smo v letu 2013 odprli prvo planinsko pot tudi za uporabo s kolesi, za leto 2014 pa pripravljamo odprtje novih tovrstnih poti. Ti postopki potekajo bistveno hitreje tam, kjer pri ureditvi in vzdrževanju teh poti aktivno sodelujejo tudi kolesarji. Na tovrstnih poteh velja načelo, da ima pešec absolutno prednost.

V PZS pa nasprotujemo vsem vožnjam, tudi s kolesi, po brezpotjih, po planinskih poteh nad gozdno mejo oz. visokogorju (razen po obstoječih prometnicah), po planinskih poteh čez barja in mokrišča ter po sipkem-nestabilnem terenu, po planinskih poteh, ki so obremenjene z množičnim pohodništvom, po planinskih poteh z vgrajenimi kovinskimi in lesenimi varovali ter v zavarovanih območjih, razen na poteh, posebej namenjenih kolesarjem. Zaradi tega tudi ne podpiramo splošne odprave prepovedi voženj v naravnem okolju za kolesarje, ampak se zavzemamo, da so vožnje s kolesi v naravnem okolju možne samo po površinah, kjer je to izrecno dovoljeno.

Ob tem pa se zavzemamo, da bi država zakonsko uredila tudi pogoje za vzpostavitev namenskih športnih poligonov za gorske kolesarje in različna motorna vozila, saj menimo, da bi se v primeru zadostnega števila tovrstnih poligonov bistveno zmanjšala obremenitev naravnega okolja.

Predsednik PZS
Bojan Rotovnik
 
------------------------------------------------------------------
Povezana novica:
Zakon o ohranjanju narave - javna razprava; poziv in stališča PZS >>>

Komentarji

Oddaj svoj komentar >>
Skrij vse komentarje (2)
Gregor Križman, petek, 31. januar 2014, ob 15.08 uri
Cenjeni g. Rotovnik, 
sicer dvomim, da boste brali moj komentar, pa vendar... 

Veseli me, da ste presnečeni nad ne-ločevanjem med motornimi vozili in kolesarji. Tudi jaz sem. Pa vendar, Vaše stališče ne kaže tega. Kot gorskega kolesarja me namreč zanima, kako bi se vi, kot gorniki (planinci) počutili, če bi vam prepovedali hojo povsod, razen po 1.5 m širokih večnamenskih poteh?  Kolesarji za svojo dejavnost namreč ne potrebujemo "avtoceste". Ali pa vam izrecno prepovedali hojo v gore, razen izjemoma na Triglav? Mar res povročamo tako nepopravljivo škodo? 

Lahko bi izhajali iz stališča, da je kolesarjenje dovoljeno povsod, seveda z izjemami ki ste jih navedli (kot je vožnja v zaščitenih območjih, kot je naprimer TNP) Tam bi se lahko odločali, katere poti so primerne za kolesarje in katere ne. (Če imate seveda za to pooblastila)  Ne pa v osnovi prepovedati vožnje povsod, potem pa odpirati poti, če bodo le-te ustrezale kolesarjenju. Kdo bo odločal o tem in kdo bo skrbel za njihovo vzdrževanje? PZS?  In nenazadnje, kdo bo to financiral? PZS? 

Izjavili ste, da nasprotujete sem vožnjam, tudi s kolesi, po brezpotjih, po planinskih poteh nad gozdno mejo oz. visokogorju (razen po obstoječih prometnicah), po planinskih poteh čez barja in mokrišča ter po sipkem-nestabilnem terenu, po planinskih poteh, ki so obremenjene z množičnim pohodništvom, po planinskih poteh z vgrajenimi kovinskimi in lesenimi varovali ter v zavarovanih območjih, razen na poteh, posebej namenjenih kolesarjem.
            Mar to pomeni, da vožnji pod gozdno mejo ne nasprotujete? In ali ne nasprotujete temu, da se lahko vozimo po pešpoteh, ki niso definirane kot planinske? Kolesarji smo namreč precej redko videna vrsta nad gozdno mejo, prav tako pa se radi izognemo obljudenim potem. Da o lesenih in kovinskih varovalih niti ne izgubljam besed. 
Športne poligone za kolesarje v Sloveniji že imamo, vendar je kolesarjev, ki zahajajo v "rezervate" manj kot odstotek. Velika večina se raje odpravi na najbližji hrib (ne v gore, da se razumemo). 

Strinjam se, da je potrebno zadeve urediti, vendar ne na tak Drakonski način. 

Lep pozdrav!








Janez Praček, četrtek, 30. januar 2014, ob 17.43 uri

Spoštovani g. Rotovnik

Veseli me, da ste se v svojem odzivu na predlog dopolnitev Zakona o ohranjanju narave, odzvali in se jasno zavzeli za različno obravnavo kolesarjev in motornih vozil. Ker predvidevam, da ima vaše mnenje pri snovalcih zakona veliko težo, bi vas rad opozoril na težavo, ki se skriva trenutnem pristopu.

Vaš komentar se nanaša predvsem na visokogorje in tam se zdi trenutna ureditev ustrezna. Težava se pojavi, tam kjer je gorsko kolesarjenje najbolj razširjeno, to je v naravi v bližini krajev na podeželju. Tam se mladina (beri najstniki) vozijo po lokalnih stezicah ali v soglasju z lastniki uredijo mini kolesarske poligone. Ti večinoma fantje nimajo sredstev, da bi redno obiskovali kolesarske parke, niti njihova, običajno cenejša, kolesa niso primerna za visokogorske ture. Tem fantom, bo z novim zakonom strogo prepovedana vsakdanja rekreacija, preprečene delovne akcije, ko se z dvema lopatama in samokolnico odpravijo narediti manjšo skakalnico... Ti fantje ne uničujejo naravnega okolja, njihov vpliv je viden v malenkost razriti kozji stezici, in kakšnem kupu zemlje, ki v treh letih izgine. Verjetno vam je jasno, da ti "otroci" nimajo ne znanja niti sredstev, da bi take potke legalno odprli. Roko na srce te potke za to niti niso primerne.

Pristop splošne prepovedi, razen če ni izrecno dovoljeno, te fante postavi v položaj prestopnikov, namesto, da bi bili zadovoljni, da se, ob epidemiji debelosti med mladino, še kdo ukvarja s športom.

To je le eden, po mojem mnenju najočitnejši, razlog za spremembo pristopa, tako da bo kolesarjenje dovoljeno, razen tam kjer ni izrecno prepovedano. Kar se pa tiče kolesarjenja po uveljavljenih in močno obljudenih pešpoteh, pa ne bi smelo biti pretežko teh poti za kolesarje zapreti.

 

Upam da sem bil dovolj jasen, da ste razumeli težavo. Upam, da nam tudi z vašo pomočjo uspe priti do neke življenjske rešitve primerne letu 2014.

Lep pozdrav, Janez Praček (oče in gorski kolesar)


© PLANINSKA ZVEZA SLOVENIJE, 2019
SOCIALNA OMREŽJA
Če ti je vsebina všeč, jo objavi na Twitterju in/ali FaceBook-u.

Iskanje med novicami


Išči med

Izprazni Iskanje
 
Prikaži vse zapise
ZADNJE NOVICE
 
Planinska zveza Slovenije
Ob železnici 30a, p. p. 214
SI-1001 Ljubljana

+ 386 (0)1 43 45 680
info@pzs.si
Aktualno
Novice
Dogodki, aktivnosti
Zadnje v forumu
Zadnji komentarji
Članarina
Spletna včlanitev
Prednosti članstva
Vrste članstva in cenik
Prijava nezgode
Planinstvo
Planinske koče
Planinske poti
Komisije in odbori
Planinska društva
Planinska kultura
Planinski vestnik
Slovenski planinski muzej
Planinska založba
Življenje pod Triglavom
Podpiram planinstvo
Dohodnina
SMS donacije
Sklad Okrešelj
Naši partnerji
O PZS
Osebna izkaznica
Kontakti / kje smo
Vodstvo
Strokovna služba
Prijava | Registracija Splošni pogoji delovanja O avtorjih